Talkshow Nadia Moussaid prima van start op NPO 1


De kijkcijfers van maandag 30 juli 2018 (SKO)

De talkshow Laat op Eén met Nadia Moussaid is maandagavond prima van start gegaan op de late avond van NPO 1. Er keken 679.000 mensen (27 procent) naar haar debuut als invaller van Eva Jinek. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Moussaid zit de komende vijf weken op de plek van Jinek, omdat de presentatrice met zwangerschapsverlof is. Daarna keert Jeroen Pauw weer terug op de buis. Op sociale media heeft ze positieve reacties gekregen op haar latenightdebuut.

Laat op Eén was het meest bekeken programma om elf uur. De nummer twee op dat tijdstip was Shownieuws met 495.000 kijkers (18 procent) op SBS 6.

NPO 1 was eveneens de winnaar op prime time. Groeten van MAX zette 1,2 miljoen kijkers (25 procent) neer en We Zijn Er Bijna trok aansluitend 1,4 miljoen kijkers (31 procent).

Het zilver was voor NPO 2: De Slimste Mens noteerde 886.000 kijkers (20 procent). Aansluitend deed Kijken in de Ziel 228.000 kijkers (5 procent).

RTL 4. pakte brons met Helemaal Het Einde, dat 522.000 kijkers (11 procent) scoorde, en Het Italiaanse Dorp: Ollolai, dat 457.000 kijkers (10 procent) trok.

Verder was vooral SBS 6 in trek. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak was goed voor 478.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Pretty Woman: 391.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Mission Impossible: 191.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Aanmodderfakker: 151.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Alien vs Predator Requiem: 146.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Smurfs 2: 144.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met America’s Next Top Model: 77.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (777.000), EenVandaag (736.000), Half Acht Nieuws (719.000), M (668.000), RTL Boulevard (485.000), Editie NL (426.000), GTST Classics (390.000) en Utopia (352.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (753.000), Laat op Eén (679.000), TV Show (535.000), Shownieuws (495.000), Journaal Laat (473.000) en Nieuwsuur (386.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.507.000
02. We zijn er bijna (NPO1) 1.418.000
03. Groeten van MAX (NPO1) 1.164.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 886.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 777.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 753.000
07. EenVandaag (NPO1) 736.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 719.000
09. Laat op Een (NPO1) 679.000
10. M (NPO1) 668.000


11. TV Show (NPO1) 535.000
12. Helemaal het einde (RTL4) 522.000
13. Shownieuws (SBS6) 495.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 485.000
15. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 478.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.6%
2. RTL4 / 11.2%
3. SBS6 / 10.1%
4. NPO2 / 7.6%
5. NET5 / 6.1%


6. RTL7 / 3.7%
7. Vero / 3.4%
8. RTL8 / 3.2%
9. NPO3 / 3.1%
10. RTL5 / 1.6%


11. Comedy / 1.4%
12. TLC / 1.2%
13. Discov / 1.1%
14. SBS9 / 0.9%
15. BBCFirst / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,3%
2. SBS Groep 20,5%
3. RTL Nederland 19,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NPO

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen