Programma Daan Nieber is kijkcijferhit op NPO 1


De kijkcijfers van maandag 12 maart 2018 (SKO)

Daan Nieber begon in 2009 bij de geflopte nieuwsshow CQC op Veronica, werd in 2010 bekend als PowNews-verslaggever en belandde in 2014 ineens bij Editie NL. Nu, bijna anderhalf jaar na zijn overstap naar KRO-NCRV, heeft de presentator zijn eerste televisiehit in handen: Eindelijk Thuis. Het programma begon vorige week met 1,2 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 1 en ook gisteren zaten er om kwart over negen weer veel mensen klaar, namelijk 1,1 miljoen (19 procent).

In het nieuwe Eindelijk Thuis gaat Daan Nieber op pad met geadopteerden en een van hun adoptieouders. Voor het eerst na de adoptie gaan ze terug naar het land waar ze ouder en kind werden. Het programma heeft gelijkenissen met Spoorloos en is dan ook te zien op het tijdslot van die tv-hit.

Slechts één programma wist op prime time nog meer kijkers te bekoren, namelijk het voorafgaand uitgezonden Radar met 1,6 miljoen kijkers (25 procent) op NPO 1. Memories trok op de late avond 856.000 kijkers (18 procent).

De nummer twee was niet RTL 4 of SBS 6, maar mannenzender RTL 7. Die zette met Voetbal Inside een mooie 853.000 kijkers (14 procent) neer.

Daarna volgt SBS 6, dat dankzij de halftien-hit Mr. Frank Visser brons pakt: er keken 799.000 mensen (14 procent). Voorafgaand deed Zomer in Zeeland slechts 553.000 kijkers (9 procent).

RTL 4 noteerde met Helemaal Het Einde 676.000 kijkers (11 procent) en met The Good Doctor 709.000 kijkers (12 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met The Bourne Supremacy: 510.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Dream School: 314.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Koken met Van Boven: 301.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 217.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Curvy Supermodel: 204.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Daddy Day Care: 175.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (935.000), Editie NL (720.000) en Utopia (547.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (904.000), Memories (856.000), Hart van Nederland (701.000) en Nieuwsuur (577.000) het meest in trek. RTL Late Night haalde met 315.000 kijkers wederom de top 25 niet.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.134.000
02. Radar (NPO1) 1.559.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.300.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.152.000
05. Eindelijk Thuis (NPO1) 1.125.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.098.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.086.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.051.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 935.000
10. Pauw (NPO1) 904.000


11. Memories (NPO1) 856.000
12. Voetbal Inside (RTL7) 853.000
13. Mr. Frank Visser Hoe Is Het Nu Met (SBS6) 799.000
14. Editie NL (RTL4) 720.000
15. The Good Doctor (RTL4) 709.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.4%
2. RTL4 / 14.0%
3. SBS6 / 9.7%
4. RTL7 / 6.5%
5. Vero / 6.1%


6. NPO2 / 5.4%
7. NPO3 / 3.7%
8. NET5 / 2.9%
9. RTL8 / 2.6%
10. RTL5 / 2.0%


11. Discov / 1.9%
12. BBCFirst / 1.3%
13. RTLZ / 0.9%
14. Comedy / 0.9%
15. TLC / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,5%
2. RTL Nederland 25,1%
3. SBS Groep 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen