SBS 6-donderdag met Kim-Lian en Winston zakt in


De kijkcijfers van donderdag 16 maart 2017 (SKO)

De nieuwe SBS 6-donderdag met de programma’s Ninja Warrior van Dennis van der Geest en Kim-Lian van der Meij en Wat Vindt Nederland? van Winston Gerschtanowitz heeft donderdagavond kijkers verloren. Beide programma’s zakken onder het zendergemiddelde van SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ninja Warrior begon vorige week met 617.000 kijkers en 9 procent marktaandeel. Daar zijn nu nog 515.000 kijkers van over, goed voor 8 procent aandeel.

Ook Wat Vindt Nederland? ziet de scores inzakken. Waar de première vorige week uitkwam op 502.000 kijkers en bijna 9 procent marktaandeel, scoorde de tweede aflevering gisteren 372.000 kijkers (6 procent).

SBS 6 moest wel net als de overige zenders concurreren met zeer veel bekeken voetbal op RTL 7. De wedstrijd Ajax – Kopenhagen wist op prime time maar liefst 1,6 miljoen kijkers (27 procent) te bekoren.

De meest bekeken alternatieven om half negen waren KLEM met 1,3 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 1, Help Mijn Man Is Klusser met 989.000 kijkers (15 procent) op RTL 4 en Keuringsdienst van Waarde met 759.000 kijkers (11 procent) op NPO 3.

Om half tien waren de meest bekeken alternatieven Van Onschatbare Waarde met 749.000 kijkers (12 procent) op NPO 1, Beaufort met 574.000 kijkers (9 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 563.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

De enige andere prime-time-titel in de top 25 is Temptation Island. Die RTL 5-show wist 561.000 kijkers (8 procent) te boeien. Aansluitend trok Lelijke Eendjes 337.000 kijkers (6 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), RTL Boulevard (881.000), Editie NL (638.000) en Met Het Mes Op Tafel (587.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw & Jinek (952.000), de voetbalnabeschouwing (681.000), Hart van Nederland (594.000), Shownieuws (560.000), We Zijn Er Bijna (550.000) en RTL Late Night (548.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en RTL 7 brons met 14 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.139.000
02. Ajax – Kopenhagen (RTL7) 1.642.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.449.000
04. KLEM (NPO1) 1.265.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.261.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.256.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.204.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.155.000
09. Help mijn man is klusser (RTL4) 989.000
10. Pauw en Jinek (NPO1) 952.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 881.000
12. KVW (NPO3) 759.000
13. Van Onschatbare Waarde (NPO1) 749.000
14. Voetbal EL NB (RTL7) 681.000
15. Editie nL (RTL4) 638.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.0%
2. RTL4 / 14.5%
3. RTL7 / 14.4%
4. SBS6 / 7.2%
5. NPO2 / 5.6%


6. RTL5 / 4.5%
7. NPO3 / 4.1%
8. RTL8 / 3.8%
9. NET5 / 3.3%
10. Vero / 3.2%


11. RTLZ / 2.1%
12. FOXEre1 / 0.9%
13. Comedy / 0.8%
14. SBS9 / 0.7%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 37,2%
2. Publieke Omroep 31,7%
3. SBS Groep 14,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NOS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen