Naar Bed Met Irene zakt onder 300.000 kijkers


De kijkcijfers van zaterdag 3 december 2016 (SKO)

De live-talkshow Naar Bed Met Irene van Irene Moors heeft zaterdagavond voor de tweede week op rij kijkers verloren. De derde aflevering, met Tjitske Reidinga als hoofdgast, wist tussen elf en twaalf 294.000 kijkers (8 procent) te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste Naar Bed Met Irene, waarin Jan Kooijman te gast was, trok 360.000 kijkers (9 procent), terwijl de aflevering met Katja Schuurman vorige week uitkwam op 348.000 kijkers (9 procent).

Naar Bed Met Irene was voor het eerst niet live. Dat was niet om kosten te besparen nu de kijkcijfers tegenvallen, maar omdat Reidinga niet live te gast kon zijn, aangezien ze op zaterdagavond in het theater staat.

De meest bekeken programma’s tussen elf en twaalf waren Studio Sport Eredivisie met 1,5 miljoen kijkers (32 procent) op NPO 1 en een herhaling van Chantal Blijft Slapen met 562.000 kijkers (14 procent) op RTL 4.

Op prime time was Reidinga’s oud-Gooische-Vrouwen-collega Linda de Mol weer de grote winnaar: haar Ik Hou Van Holland kwam uit op 1,8 miljoen kijkers (28 procent). Het Collectief Geheugen trok aansluitend 1,1 miljoen kijkers (18 procent).

De combinatie Als De Dijken Breken en De Kwis op NPO 1 was goed voor respectievelijk 1,3 miljoen kijkers (21 procent) en 1,2 miljoen kijkers (18 procent).

SBS 6 was de nummer drie op prime time met 536.000 kijkers (9 procent) voor Wedden Dat Ik Het Kan en 480.000 kijkers (8 procent) voor Talenten Zonder Centen.

Verder haalde alleen NPO 2 met zijn prime-timeprogrammering nog de kijkcijfer top 25: Verborgen Verleden was goed voor 504.000 kijkers (8 procent) en Nieuwsuur voor 521.000 kijkers (8 procent).

NPO 3 noteerde 49.000 kijkers (1 procent) met Rundfunk. RTL 5, RTL 7, RTL 8, Net5 en Veronica scoorden tussen de 74.000 en 331.000 kijkers met buitenlandse films en series. RTL 7 scoorde het slechtst, Net5 het best.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), TV Kantine (1 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (876.000), Half Acht Nieuws (742.000), Eigen Huis en Tuin (692.000), Lachen Om Home Video’s (650.000) en Blauw Bloed (535.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen), Vier Seizoenen Aan De Amstel (1,1 miljoen), Hart van Nederland (809.000), Shownieuws (605.000), Studio Sport (586.000) en Chantal Blijft Slapen (562.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.855.000
02. Ik Hou Van Holland (RTL4) 1.769.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.521.000
04. Als De Dijken Breken (NPO1) 1.309.000
05. Kassa (NPO1) 1.275.000


06. De Kwis (NPO1) 1.197.000
07. Vier Seizoenen Aan De Amstel (NPO1) 1.058.000
08. Collectief Geheugen (RTL4) 1.053.000
09. TV Kantine (RTL4) 1.049.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 1.001.000


11. EenVandaag (NPO1) 876.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 809.000
13. Half acht nieuws (RTL4) 742.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 692.000
15. Lachen om home video’s (SBS6) 650.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.3%
2. RTL4 / 19.0%
3. SBS6 / 9.9%
4. NPO2 / 6.3%
5. NET5 / 4.1%


6. Vero / 3.6%
7. NPO3 / 3.3%
8. RTL5 / 2.9%
9. RTL8 / 2.1%
10. RTL7 / 1.8%


11. FOXEre1 / 1.4%
12. Ziggo / 1.0%
13. FOXEre3 / 0.7%
14. Comedy / 0.6%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,9%
2. RTL Nederland 25,8%
3. SBS Groep 18,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNN-VARA

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen