Musicalserie Petticoat wint kijkers op NPO 1


De kijkcijfers van donderdag 1 december 2016 (SKO)

De kijkers van de musicalserie Petticoat zijn niet afgehaakt na aflevering één. Sterker nog: de tweede aflevering trok gisterenavond zo’n 100.000 kijkers meer dan de eerste aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Petticoat kwam met de tweede aflevering uit op ruim 1,2 miljoen kijkers, oftewel 19 procent van alle kijkers op dat moment. Daarmee weet de serie veel beter te scoren dan NPO 1’s vorige donderdagserie La Famiglia, die nog geen 500.000 kijkers trok.

Op hetzelfde moment wist alleen Chantal Blijft Slapen meer kijkers te bekoren. Het RTL 4-programma wist 1,4 miljoen kijkers (23 procent) te boeien. De nummer drie om half negen was Expeditie Robinson met 1,2 miljoen kijkers (19 procent) op RTL 5.

Na afloop van Petticoat stortte NPO 1 weer in toen Het Instituut begon. Daar keken 731.000 mensen (12 procent) naar. RTL 4 bleef wel overeind: Beste Kijkers was goed voor 1,3 miljoen kijkers (22 procent). Na Expeditie Robinson was Foute Vrienden goed voor 506.000 kijkers (9 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 663.000 kijkers (12 procent) op NPO 2 en De Rekenkamer met 530.000 kijkers (9 procent) op NPO 3.

Eerder op avond trok NPO 2 slechts 106.000 kijkers (2 procent) met De Pennen Zijn Geslepen. NPO 3 noteerde na De Rekenkamer nog 335.000 kijkers (5 procent) met Danny in Arabistan, 256.000 kijkers (4 procent) met Rambam en 184.000 kijkers (3 procent) met De Week van PowNed.

SBS 6 noteerde 392.000 kijkers (8 procent) met de film Robin Hood. RTL 7, RTL 8, Net5 en Veronica scoorden tussen de 145.000 en 315.000 kijkers met series en films.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), RTL Boulevard (915.000), Editie NL (834.000) en Sinterklaasjournaal (577.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Shownieuws (977.000), RTL Late Night (853.000), Hart van Nederland (801.000), Onzichtbaar Nederland (762.000) en Pauw (755.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en RTL 5 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.075.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.436.000
03. Chantal blijft slapen (RTL4) 1.434.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.347.000
05. Beste Kijkers (RTL4) 1.282.000


06. Petticoat (NPO1) 1.221.000
07. Expeditie Robinson (RTL5) 1.220.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.165.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.160.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 1.101.000


11. Shownieuws (SBS6) 977.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 915.000
13. RTL Late Night (RTL4) 853.000
14. Editie NL (RTL4) 834.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 801.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.3%
2. RTL4 / 20.4%
3. RTL5 / 8.4%
4. SBS6 / 8.4%
5. NPO2 / 58%


6. NPO3 / 5.5%
7. RTL7 / 3.9%
8. Vero / 3.5%
9. NET5 / 3.3%
10. RTL8 / 2.4%


11. N.geog / 1.0%
12. SBS9 / 0.7%
13. ID / 0.7%
14. TLC / 0.7%
15. Discov / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,1%
2. Publieke Omroep 32,6%
3. SBS Groep 15,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNN-VARA

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen