Meest bekeken aflevering The Voice in drie jaar tijd


De kijkcijfers van vrijdag 28 oktober 2016 (SKO)

Het zevende seizoen van The Voice of Holland scoort wonderschone kijkcijfers. De tweede auditieshow kwam vrijdag uit op bijna 2,9 miljoen kijkers, goed voor ruim 40 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het muzikale RTL 4-programma met Martijn Krabbé en Wendy van Dijk noteert zijn meest bekeken aflevering sinds de auditieronde van het vierde seizoen. In oktober 2013 trok een van de auditieafleveringen ruim 2,9 miljoen kijkers.

Het zevende seizoen van The Voice ging vorige week al lekker uit de startblokken met bijna 2,8 miljoen kijkers, de op een na meest bekeken seizoensstart ooit.

Met een beetje mazzel doorbreekt The Voice volgende week de grens van 3 miljoen kijkers. Dat zou voor het eerst zijn sinds de finale van het derde seizoen in december 2012. Toen keken er 3,4 miljoen mensen.

Na het derde seizoen is The Voice nooit meer boven de grens van 3 miljoen kijkers uitgekomen. In de eerste drie seizoenen wist het programma die grens al in de auditierondes te passeren.

In het eerste seizoen trok één van de vijf auditieafleveringen meer dan 3 miljoen kijkers, in het tweede seizoen zaten ze allemaal boven deze grens en in het derde seizoen zaten drie van de zeven auditieshows boven de 3 miljoen.

NPO 1 meest bekeken alternatief, SBS 6 scoort belabberd

Het meest bekeken alternatief voor The Voice werd geboden door NPO 1, dat prima cijfers neerzette met de combinatie Witse (1,4 miljoen en 19 procent) en Een tegen 100 (1,3 miljoen en 19 procent).

NPO 2 bood het op een na meest bekeken alternatief: Twee Voor Twaalf kwam uit op 743.000 kijkers (11 procent). De enige andere primetime-uitzending in de top 25 is Voetbal Inside met 445.000 kijkers (6 procent) op RTL 7.

Hoewel SBS 6 moed toont door tegenover The Voice een volwaardige programmering neer te zetten, laat de kijker het afweten. Oh Obesitas kwam uit op 272.000 kijkers (4 procent) en de Roy Donders-soap op 356.000 kijkers (5 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gesprek met premier (861.000), RTL Boulevard (834.000), Editie NL (699.000) en Utopia (530.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren RTL Late Night (1,7 miljoen), Hart van Nederland (934.000), Eredivisie op vrijdag (850.000), Pauw (833.000), het late RTL Nieuws (649.000) en Shownieuws (598.000) het meest in trek.

RTL 4 marktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 33 procent marktaandeel, NPO 1 pakt zilver met 22 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.895.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.037.000
03. RTL Late Night (RTL4) 1.657.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.505.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.435.000


06. Witse (NPO1) 1.388.000
07. Een tegen 100 (NPO1) 1.303.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.221.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 1.067.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.056.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 934.000
12. Gesprek met premier (NPO1) 861.000
13. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 850.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 834.000
15. Pauw (NPO1) 833.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 30.3%
2. NPO1 / 21.5%
3. SBS6 / 7.4%
4. NPO2 / 5.3%
5. NET5 / 4.8%


6. RTL7 /4.0%
7. NPO3 / 2.4%
8. RTL8 / 2.2%
9. RTL5 / 1.7%
10. N.geog / 1.1%


11. Discov / 0.9%
12. Comedy / 0.8%
13. TLC / 0.7%
14. SBS9 / 0.6%
15. ID / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 38,2%
2. Publieke Omroep 29,2%
3. SBS Groep 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen