SBS 6 aan kop met verliezend PSV


De kijkcijfers van woensdag 21 oktober 2015 (SKO)

Foto: SBSDankzij de Champions League was SBS 6 dinsdag voor de tweede avond op rij de winnaar op prime time. De wedstrijd VfL Wolfsburg – PSV was met 1,7 miljoen kijkers en 28 procent marktaandeel te sterk voor de concurrentie. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. VfL Wolfsburg – PSV eindigde in een 2-0 nederlaag voor de ploeg uit Eindhoven. Vorige maand trok SBS 6 nóg meer kijkers met PSV: toen trok de wedstrijd tegen Manchester United maar liefst 2,2 miljoen kijkers.

De meest bekeken alternatieven voor het voetbal waren Tussen Kunst en Kitsch met 1,4 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1, Van der Vorst ziet sterren met 1,1 miljoen kijkers (17 procent) op RTL 4 en Heel Nederland Kijkt Sterren met 860.000 kijkers (14 procent) op NPO 1.

Schilderswijk wint kijkers

Rondkomen in de Schilderswijk, dat vorig jaar gemiddeld 1,3 miljoen kijkers trok naar RTL 4 en waarvan het tweede seizoen vorige week van start ging met 411.000 kijkers op RTL 5, is weer terug op RTL 4. De realitysoap trok na Van der Vorst ziet sterren 826.000 kijkers (13 procent).

Nederland in de Auto, dat plaatsmaakt voor de Schilderswijk-soap en juist naar RTL 5 is verhuisd, daalt van 915.000 naar 151.000 kijkers.

NPO 3 trok 252.000 kijkers (4 procent) met De Zomer Voorbij.

RTL Late Night late avond-winnaar

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,6 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen) en RTL Boulevard (1,1 miljoen). Utopia trok 691.000 kijkers.

RTL Late Night was de late night-winnaar met 904.000 kijkers op RTL 4, gevolgd door de nabeschouwing van het voetbal met 750.000 kijkers op SBS 6 en Pauw met 704.000 kijkers op NPO 1. Hart van Nederland trok 270.000 kijkers naar SBS 9.

NPO 1 avondwinnaar

De meest bekeken tv-zenders van de avond waren NPO 1 (21 procent), RTL4 (19 procent) en SBS 6 (18 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.065.000
02. Wolfsburg – PSV (SBS6) 1.747.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.584.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.515.000
05. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.447.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.295.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.133.000
08. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 1.106.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 992.000
10. EenVandaag (NPO1) 905.000


11. RTL Late Night (RTL4) 904.000
12. Heel Nederland Kijkt Sterren (NPO1) 860.000
13. Rondkomen in de Schilderswijk (RTL4) 826.000
14. Editie NL (RTL4) 812.000
15. Voetbal CL NB (SBS6) 750.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.1%
2. RTL4 / 18.9%
3. SBS6 / 17.7%
4. NPO2 / 4.8%
5. RTL7 / 4.7%


6. NET5 / 4.4%
7. NPO3 / 4.0%
8. Vero / 3.4%
9. RTL8 / 3.1%
10. RTL5 / 2.4%


11. SBS9 / 1.1%
12. Discov / 0.8%
13. Comedy / 0.7%
14. Nick / 0.6%
15. N.geog / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,9%
2. RTL Nederland 29,1%
3. SBS Groep 26,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen