SBS 6 aan kop met verliezend PSV
De kijkcijfers van woensdag 21 oktober 2015 (SKO)
Dankzij de Champions League was SBS 6 dinsdag voor de tweede avond op rij de winnaar op prime time. De wedstrijd VfL Wolfsburg – PSV was met 1,7 miljoen kijkers en 28 procent marktaandeel te sterk voor de concurrentie. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. VfL Wolfsburg – PSV eindigde in een 2-0 nederlaag voor de ploeg uit Eindhoven. Vorige maand trok SBS 6 nóg meer kijkers met PSV: toen trok de wedstrijd tegen Manchester United maar liefst 2,2 miljoen kijkers.
De meest bekeken alternatieven voor het voetbal waren Tussen Kunst en Kitsch met 1,4 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1, Van der Vorst ziet sterren met 1,1 miljoen kijkers (17 procent) op RTL 4 en Heel Nederland Kijkt Sterren met 860.000 kijkers (14 procent) op NPO 1.
Schilderswijk wint kijkers
Rondkomen in de Schilderswijk, dat vorig jaar gemiddeld 1,3 miljoen kijkers trok naar RTL 4 en waarvan het tweede seizoen vorige week van start ging met 411.000 kijkers op RTL 5, is weer terug op RTL 4. De realitysoap trok na Van der Vorst ziet sterren 826.000 kijkers (13 procent).
Nederland in de Auto, dat plaatsmaakt voor de Schilderswijk-soap en juist naar RTL 5 is verhuisd, daalt van 915.000 naar 151.000 kijkers.
NPO 3 trok 252.000 kijkers (4 procent) met De Zomer Voorbij.
RTL Late Night late avond-winnaar
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,6 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen) en RTL Boulevard (1,1 miljoen). Utopia trok 691.000 kijkers.
RTL Late Night was de late night-winnaar met 904.000 kijkers op RTL 4, gevolgd door de nabeschouwing van het voetbal met 750.000 kijkers op SBS 6 en Pauw met 704.000 kijkers op NPO 1. Hart van Nederland trok 270.000 kijkers naar SBS 9.
NPO 1 avondwinnaar
De meest bekeken tv-zenders van de avond waren NPO 1 (21 procent), RTL4 (19 procent) en SBS 6 (18 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.065.000 02. Wolfsburg – PSV (SBS6) 1.747.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.584.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.515.000 05. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.447.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.1% 2. RTL4 / 18.9% 3. SBS6 / 17.7% 4. NPO2 / 4.8% 5. RTL7 / 4.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 29,9% 2. RTL Nederland 29,1% 3. SBS Groep 26,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |