Anouk helpt The Voice aan iets hogere kijkcijfers


De kijkcijfers van vrijdag 23 oktober 2015 (SKO)

The Voice of Holland heeft zijn serie auditie-afleveringen vrijdag afgesloten met 2,2 miljoen kijkers en 33 procent marktaandeel op RTL 4. Daarmee was de talentenjacht de nummer één van de avond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Gemiddeld trokken de vijf Blind Auditions de afgelopen weken iets meer dan 2,4 miljoen kijkers. De komst van coaches Anouk en Miss Montreal heeft het programma kijkerswinst opgeleverd, maar de stijging is niet spectaculair.

Vorig jaar keken er gemiddeld 2,3 miljoen mensen naar de audities van het vijfde seizoen. Dit jaar ligt dat gemiddelde dus 100.000 kijkers hoger. Daarmee is het de op één na minst bekeken serie audities van The Voice ooit.

The Blind Auditions van het eerste seizoen scoorden gemiddeld 2,5 miljoen kijkers, van het tweede seizoen zelfs 3,5 miljoen kijkers, van het derde seizoen 2,9 miljoen kijkers en van het vierde seizoen 2,6 miljoen kijkers.

The Voice of Holland had vorig jaar zijn minst bekeken seizoen ooit. Met het binnenhalen van Anouk hoopte RTL-baas Erland Galjaard het tij te keren.

Toch gaf hij ook aan geen cijfers meer te verwachten uit de hoogtijdagen van de talentenjacht. “Je krijgt dat mensen ‘het nu wel zo’n beetje hebben gezien’. Dat is ook niet gek na al die jaren.”

K3 Zoekt K3 stelt ernstig teleur

De meest bekeken alternatieven voor The Voice waren Flikken Maastricht met 1,7 miljoen kijkers (25 procent) op NPO 1, Twee Voor Twaalf met 842.000 kijkers (13 procent) op NPO 2 en de kwartfinale van K3 Zoekt K3 met 626.000 kijkers (10 procent) op SBS 6.

De kijkcijfers van K3 Zoekt K3 stellen ernstig teleur. SBS 6 had hoge verwachtingen van de show, maar die worden niet waargemaakt. Wellicht had de show er beter aan gedaan om de concurrentie met The Voice te mijden.

Vogelspottershow roemloos ten onder

De finale van de vogelspottershow In De Ban Van De Condor trok vrijdagavond na Flikken Maastricht een voor NPO 1 zeer magere 579.000 kijkers (9 procent).

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,6 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen) en RTL Boulevard (869.000).

RTL Late Night wint op late avond

De late night-winnaar was RTL Late Night met 1,4 miljoen kijkers, gevolgd door Hart van Nederland (954.000), Kanniewaarzijn (925.000) en Pauw (725.000).

RTL 4 was ’s lands meest bekeken zender met 27 procent marktaandeel. De top drie wordt afgemaakt door NPO 1 (20 procent) en SBS 6 (10 procent).

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.203.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.057.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.731.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.616.000
05. RTL Late Night (RTL4) 1.378.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.340.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.178.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 954.000
09. Kanniewaarzijn (NPO1) 925.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 869.000


11. Journaal 18:00 (NPO1) 863.000
12. Twee voor twaalf (NPO2) 842.000
13. Eenvandaag (NPO1) 777.000
14. Pauw (NPO1) 725.000
15. Late nieuws (RTL4) 667.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 26.9%
2. NPO1 / 20.3%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 7.8%
5. RTL7 / 3.9%


6. NET5 / 3.8%
7. NPO3 / 2.9%
8. RTL5 / 2.9%
9. Vero / 2.8%
10. RTL8 / 1.6%


11. N.geog / 1.1%
12. Discov / 0.8%
13. FOX / 0.7%
14. SBS9 / 0.6%
15. TLC / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,3%
2. Publieke Omroep 31,0%
3. SBS Groep 17,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen