Wie is de Mol is kijkcijferdip te boven
De kijkcijfers van donderdag 5 februari 2015 (SKO)
De zesde aflevering van Wie is de Mol 15 wist donderdag ruim 2,4 miljoen kijkers te boeien op NPO 1, goed voor bijna 33 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol beleefde vorige week een kijkcijferdipje, toen het realityprogramma vanwege de inval in het NOS-gebouw niet op donderdag, maar op vrijdag te zien was. Er keken toen bijna 2,1 miljoen mensen naar Wie is de Mol, veruit de minst bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe.
Het programma van AvroTros is veruit het meest bekeken realityprogramma van het land. Het huidige seizoen trekt tot nu toe gemiddeld 2,4 miljoen kijkers.
Direct na Wie is de Mol begon het nieuwe seizoen van Het Mooiste Meisje van de Klas met bijna 1,4 miljoen kijkers en ruim 21 procent marktaandeel. Daarmee was de NPO 1-show de nummer zes van de avond.
De andere meest bekeken uitzendingen op prime time waren het Vrienden van Amstel Live-concert met 1,2 miljoen kijkers op RTL 4, Castle met 618.000 kijkers op SBS 6 en The Mentalist met 603.000 kijkers op SBS 6.
De drie dagelijkse talkshows DWDD, RTL Late Night en Jinek trokken respectievelijk ruim 1,6 miljoen, bijna 1,1 miljoen en 479.000 kijkers.
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.427.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.134.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.755.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.621.000 05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.406.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.6% 2. RTL4 / 19.4% 3. SBS6 / 8.7% 4. NET5 / 5.0% 5. NPO2 / 4.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,5% 2. RTL Nederland 28,4% 3. SBS Groep 18,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |