Wie is de Mol is kijkcijferdip te boven


De kijkcijfers van donderdag 5 februari 2015 (SKO)

De zesde aflevering van Wie is de Mol 15 wist donderdag ruim 2,4 miljoen kijkers te boeien op NPO 1, goed voor bijna 33 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol beleefde vorige week een kijkcijferdipje, toen het realityprogramma vanwege de inval in het NOS-gebouw niet op donderdag, maar op vrijdag te zien was. Er keken toen bijna 2,1 miljoen mensen naar Wie is de Mol, veruit de minst bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe.

Het programma van AvroTros is veruit het meest bekeken realityprogramma van het land. Het huidige seizoen trekt tot nu toe gemiddeld 2,4 miljoen kijkers.

Direct na Wie is de Mol begon het nieuwe seizoen van Het Mooiste Meisje van de Klas met bijna 1,4 miljoen kijkers en ruim 21 procent marktaandeel. Daarmee was de NPO 1-show de nummer zes van de avond.

De andere meest bekeken uitzendingen op prime time waren het Vrienden van Amstel Live-concert met 1,2 miljoen kijkers op RTL 4, Castle met 618.000 kijkers op SBS 6 en The Mentalist met 603.000 kijkers op SBS 6.

De drie dagelijkse talkshows DWDD, RTL Late Night en Jinek trokken respectievelijk ruim 1,6 miljoen, bijna 1,1 miljoen en 479.000 kijkers.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.427.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.134.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.755.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.621.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.406.000


06. Mooiste meisje van de klas (NPO1) 1.374.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.217.000
08. Vrienden van Amstel Live (RTL4) 1.190.000
09. RTL Late Night (RTL4) 1.090.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.054.000


11. Journaal 18:00 (NPO1) 1.039.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 913.000
13. Editie NL (RTL4) 862.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 822.000
15. Utopia (SBS6) 722.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.6%
2. RTL4 / 19.4%
3. SBS6 / 8.7%
4. NET5 / 5.0%
5. NPO2 / 4.8%


6. Vero / 4.2%
7. NPO3 / 4.1%
8. FOXEre1 / 3.7%
9. RTL7 / 3.7%
10. RTL5 / 3.3%


11. RTL8 / 2.0%
12. Discov / 0.9%
13. Comedy / 0.8%
14. TLC / 0.8%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,5%
2. RTL Nederland 28,4%
3. SBS Groep 18,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen