Push The Red Button van start met 1,1 miljoen kijkers
De kijkcijfers van zaterdag 31 januari 2015 (SKO)
Het nieuwe tv-programma Push The Red Button is zaterdagavond van start gegaan met ruim 1,1 miljoen kijkers op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 17,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Push The Red Button was het achtste meest bekeken programma van de avond. Het verborgen camera-programma van producent Eyeworks stond recht tegenover het meest bekeken programma van de avond: het Achtuurjournaal. Daar keken 2,1 miljoen mensen naar.
RTL 4 versloeg NPO 1 wél om half negen. Waar Robert ten Brink ruim 1,6 miljoen kijkers trok met All You Need Is Love, moest Frans Bauers Bananasplit genoegen nemen met 1,3 miljoen kijkers.
Andere veel bekeken programma’s op prime time waren Ik Vertrek met 1,5 miljoen kijkers op NPO 1, Cojones met 997.000 kijkers op NPO 1 en De Grote Improvisatieshow met 930.000 kijkers op RTL 4.
SBS 6 trok 522.000 kijkers met de film Dik Trom.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.160.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.744.000 03. All you need is love (RTL4) 1.610.000 04. Ik Vertrek (NPO1) 1.515.000 05. Kassa (NPO1) 1.390.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 23.1% 2. RTL4 / 17.2% 3. SBS6 / 8.7% 4. NPO2 / 7.2% 5. NPO3 / 5.5%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,8% 2. RTL Nederland 25,6% 3. SBS Groep 14,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |