Uitgestelde Wie is de Mol scoort 2,1 miljoen kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 30 januari 2015 (SKO)

De uitgestelde aflevering van Wie is de Mol met Art Rooijakkers trok vrijdag bijna 2,1 miljoen kijkers naar NPO 1, goed voor een marktaandeel van bijna 27 procent. Daarmee was de realityshow de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol ging donderdag niet door vanwege het incident bij de NOS. De eerste vier afleveringen van dit seizoen, die wél op de donderdagavond te zien waren, trokken tussen de 2,4 miljoen en 2,6 miljoen kijkers.

Wie is de Mol werd uitgezonden op het tijdstip van de politieserie Noord Zuid, die nu werd opgeschoven naar half tien. Daar dook de serie vrijdag voor het eerst onder de miljoengrens: er keken 955.000 mensen.

RTL 4 trok tegenover de NPO 1-programma’s ruim 1,1 miljoen kijkers met Everybody Dance Now, ongeveer evenveel als vorige week. Het programma ging de volgende fase in: de liveshows.

De andere meest bekeken wekelijkse programma’s op prime time waren 70 Jaar Bevrijding met 784.000 kijkers op NPO 2, Bloed Zweet en Tranen met 605.000 kijkers op SBS 6 en Voetbal International met 571.000 kijkers op RTL 7.

Het nieuwe programma Studio PowNed, dat eveneens een dag was uitgesteld, ging op NPO 3 van start met 254.000 kijkers.

De meest bekeken talkshows waren DWDD (1,7 miljoen), RTL Late Night (1,3 miljoen) en Jinek (526.000).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.431.000
02. Wie is de Mol (NPO1) 2.078.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.774.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.660.000
05. RTL Late Night (RTL4) 1.348.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.198.000
07. Everybody Dance Now (RTL4) 1.136.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.069.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 995.000
10. EenVandaag (NPO1) 990.000


11. Kanniewaarzijn (NPO1) 968.000
12. Noord Zuid (NPO1) 955.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 930.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 887.000
15. Editie NL (RTL4) 854.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.8%
2. RTL4 / 19.4%
3. NPO2 / 8.9%
4. SBS6 / 8.5%
5. NET5 / 4.5%


6. RTL7 / 4.4%
7. RTL5 / 4.2%
8. NPO3 / 3.8%
9. Vero / 3.6%
10. RTL8 / 1.4%


11. Discov / 1.2%
12. TLC / 0.6%
13. Comedy / 0.6%
14. N.geog / 0.5%
15. SBS9 / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,5%
2. RTL Nederland 29,4%
3. SBS Groep 17,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen