The Voice en Flikken domineren vrijdagavond
De kijkcijfers van vrijdag 12 september 2014 (SKO)
The Voice of Holland en Flikken Maastricht blijven de grote winnaars op vrijdagavond. Geen enkel andere prime time-titel kwam gisteren over de één miljoen kijkers-grens heen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Net als vorige week was The Voice of Holland, dat zijn minst bekeken seizoen ooit beleeft, de winnaar van de avond met ditmaal 2,4 miljoen kijkers. Daarmee zette het muzikale RTL 4-programma een zeer behoorlijk marktaandeel neer van 35,7 procent.
Flikken Maastricht was de nummer twee op prime time met ruim 1,7 miljoen kijkers en 26 procent marktaandeel op NPO 1. De serie trekt door de concurrentie met The Voice minder kijkers dan in voorgaande seizoenen.
De derde meest bekeken titel op prime time bleef op afstand: Twee voor twaalf wist op NPO 2 613.000 kijkers te boeien.
Het slachtoffer van de concurrentie tussen giganten Flikken Maastricht en The Voice of Holland is Patty Brard. Haar soap Patty’s Big Fat Ibiza Wedding trok slechts 266.000 kijkers, goed voor 4 procent aandeel.
De winnaars tussen half tien en half elf waren The Voice, Nieuwsuur (666.000) en Typisch Nederlands (580.000).
Top 15 01. The Voice of Holland (RTL4) 2.392.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.878.000 03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.740.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.562.000 05. RTL Late Night (RTL4) 1.475.000 06. De wereld draait door (NPO1) 1.120.000 07. Half acht nieuws (RTL4) 1.052.000 08. Hart van Nederland (SBS6) 931.000 09. Journaal 18:00 (NPO1) 787.000 10. EenVandaag (NPO1) 740.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 29.1% 2. NPO1 / 18.3% 3. SBS6 / 7.7% 4. NPO2 / 7.4% 5. RTL7 / 4.8% 6. RTL5 / 4.2% 7. NET5 / 3.7% 8. Vero / 3.4% 9. NPO3 / 2.9% 10. RTL8 / 1.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 39,3% 2. Publieke Omroep 28,6% 3. SBS Groep 14,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |