VI Oranje blijft scoren op prime time
De kijkcijfers van dinsdag 24 juni 2014 (SKO)
De RTL 4-talkshow VI Oranje met Wilfred Genee trekt op prime time keer kijkers dan op de late avond. Er keken dinsdag opnieuw 1,2 miljoen mensen, goed voor 17,3 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het WK Voetbal zit sinds maandag in een nieuwe fase met wedstrijden op de late avond. Daardoor zijn de lange uitzendingen van Studio Brasil en VI Oranje verhuisd naar prime time. Daar blijven de shows uitzenden tot en met de finale op 13 juli.
Na enkele weken op de late avond, kwam VI Oranje maandag met de eerste uitzending op prime time uit op ruim 1,2 miljoen kijkers, de meest bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe. Dinsdag keken er bijna 1,2 miljoen mensen.
Recht tegenover VI Oranje wisten de programma’s Studio Brasil, WK Journaal en Studio Brasil 2,1, 2 en 1,8 miljoen kijkers te boeien.
De meest bekeken WK-wedstrijden van de avond waren Italië – Uruguay met 2,8 miljoen kijkers in de vooravond en Griekenland – Ivoorkust met 2 miljoen kijkers op de late avond.
Recht tegenover deze wedstrijden waren respectievelijk Costa Rica – Engeland (164.000 kijkers op Nederland 2) en Japan – Colombia (391.000 kijkers op Nederland 3) te zien.
De meest bekeken niet-sportprogramma’s op prime time waren Mijn Leven In Puin met 574.000 kijkers op RTL 4 en NCIS met 571.000 kijkers op SBS 6.
Top 15 01. Italië – Uruguay (Ned1) 2.824.000 02. Studio Brasil (Ned1) 2.134.000 03. Griekenland – Ivoorkust (Ned1) 2.047.000 04. WK Journaal (Ned1) 1.984.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.703.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 38.9% 2. RTL4 / 13.2% 3. SBS6 / 7.5% 4. Ned2 / 6.5% 5. Ned3 / 5.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 50,4% 2. RTL Nederland 21,2% 3. SBS Groep 13,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |