Johan houdt VI-kijkers niet vast met roadsoap
De kijkcijfers van maandag 14 april 2014 (SKO)
De muzikale roadsoap Derksen on the Road met Johan Derksen is maandag met teleurstellende cijfers van start gegaan op RTL 7. Er keken 227.000 mensen naar de eerste aflevering, goed voor 3,6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Derksen on the Road staat direct na RTL 7’s grootste succes Voetbal International geprogrammeerd. Dat programma, met Derksen als voetbalanalist, scoorde 829.000 kijkers en 11 procent marktaandeel.
Vooral dankzij VI was RTL 7 de vijfde zender van de avond met 6 procent marktaandeel. De top vijf bestaat verder uit Nederland 1 (25,1 procent), RTL 4 (18,1 procent), SBS 6 (8,5 procent) en Nederland 2 (7 procent).
Nederland 1 had de winnaar van de avond én de winnaar op prime time in huis. Het Achtuurjournaal trok 2,3 miljoen kijkers en Spoorloos had er 2,1 miljoen.
Ook Radar (1,7 miljoen) en Het Familiediner (1,5 miljoen) kregen een plek in de kijkcijfer top vijf. De enige niet-Nederland 1-plek was voor RTL 4, dat 2 miljoen kijkers trok met GTST.
Op prime time trok RTL 4 bijna 1,2 miljoen kijkers met The Blacklist en 999.000 kijkers met Suits.
SBS 6 deed op prime time 753.000 kijkers met Celblok H, waarna het nieuwe seizoen van Exotische Liefde begon met 397.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.285.000 02. Spoorloos (Ned1) 2.104.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.998.000 04. Radar (Ned1) 1.733.000 05. Het Familiediner (Ned1) 1.516.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 25.1% 2. RTL4 / 18.1% 3. SBS6 / 8.5% 4. Ned2 / 7.0% 5. RTL7 / 6.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,0% 2. RTL Nederland 29,6% 3. SBS Groep 17,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |