RTL 5-flop The Hit verliest fors
De kijkcijfers van zondag 2 maart 2014 (SKO)
De verhuizing van The Hit heeft het RTL 5-programma geen goed gedaan. De tweede aflevering trok zondag nog maar 156.000 kijkers, goed voor 2,1 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is een grote teleurstelling voor RTL 5, dat niet alleen tijdens The Hit, maar ook over de hele avond gezien de minst bekeken top tien-zender was. Ook De Modepolitie 2.0 deed het na The Hit dramatisch met slechts 120.000 kijkers en 1,6 procent marktaandeel.
Al met al kwam RTL 5 met haar volwaardige prime time-programmering uit op 1,9 procent marktaandeel, terwijl een zender als RTL 7 op 3,3 procent uitkwam met een film uit 1990 (Dances with Wolves) op prime time.
The Hit en De Modepolitie 2.0 begonnen vorige week maandag. Met respectievelijk 255.000 (3,5 procent) en 248.000 (3,8 procent) kijkers stelden de seizoenspremières zo teleur, dat RTL 5 direct besloot om van uitzendavond te veranderen.
De verhuizing naar zondag heeft de titels echter geen goed gedaan. The Hit, dat wordt gepresenteerd door Dennis Weening, verloor 39 procent van haar oorspronkelijke publiek en De Modepolitie 2.0 bijna 52 procent.
De meest bekeken tv-zender op zondag was Nederland 1 met 25,7 procent marktaandeel. Zij scoorde vooral met Studio Sport Eredivisie (2,9 miljoen), het Journaal (2,8 miljoen), De Reünie (2 miljoen) en de TV Show (1,3 miljoen).
RTL 4, de nummer twee met 19,7 procent, was prime time-winnaars dankzij Miljoenenjacht (2,2 miljoen). Ook scoorde ze met Moordvrouw (1,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,1 miljoen).
SBS 6 bleef achter met 7,9 procent marktaandeel voor haar nieuwe zondag, bestaande uit Gestalkt (618.000) en Oplichters in het Buitenland (688.000).
Top 15 01. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 2.923.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 2.802.000 03. Miljoenenjacht (RTL4) 2.210.000 04. De Reünie (Ned1) 2.019.000 05. Moordvrouw (RTL4) 1.503.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 25.7% 2. RTL4 / 19.7% 3. SBS6 / 7.9% 4. Ned2 / 6.7% 5. Vero / 5.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,3% 2. RTL Nederland 27,5% 3. SBS Groep 16,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |