Meer kijkers voor Marc Klein Essink


De kijkcijfers van zaterdag 15 maart 2014 (SKO)

Foto: RTLMarc Klein Essink wist zaterdagavond aanzienlijk meer kijkers te boeien met zijn nieuwe tv-programma BankGiro Loterij Kluizenspel. Er keken 465.000 mensen naar de uitzending op SBS 6, goed voor 7,2 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De première van Kluizenspel wist vorige week slechts 349.000 kijkers (5,4 procent) te boeien. Ten opzichte van die aflevering is het SBS 6-programma gegroeid met ruim 33 procent.

Ook de nieuwe score van Essink is nog erg mager voor een groot opgezet showprogramma, maar de flinke kijkersstijging is veelbelovend, temeer omdat de lead-in juist flink afzwakte.

Waar het Kluizenspel vorige week nog na de door 562.000 mensen bekeken familiefilm Dik Trom stond, had ze zaterdag het door 408.000 mensen bekeken Monsters Vs Aliens als lead-in.

Kluizenspel stond zaterdag op de laatste plaats in het dagelijkse overzicht van 25 meest bekeken programma’s. De enige andere SBS 6-titels in die lijst waren Hart van Nederland (678.000) en Lachen Om Home Video’s (635.000).

De meest bekeken programma’s op prime time waren Weet Ik Veel (2,1 miljoen), Wie Ben Ik (1,6 miljoen), Bananasplit (1,5 miljoen) en De Kwis (1,4 miljoen).

Top 15
01. Weet Ik Veel (RTL4) 2.149.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.945.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.737.000
04. Wie Ben Ik (RTL4) 1.561.000
05. Bananasplit (Ned1) 1.521.000


06. De Kwis (Ned1) 1.359.000
07. Kassa (Ned1) 1.280.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.199.000
09. Heer en Meester (Ned1) 1.136.000
10. Journaal 18:00 (Ned1) 1.134.000


11. Dit was het nieuws (RTL4) 1.053.000
12. Eigen huis en tuin (RTL4) 963.000
13. Campinglife (RTL4) 854.000
14. EenVandaag (Ned1) 808.000
15. Schaatsen WB Team Heren (Ned1) 789.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.6%
2. Ned1 / 22.4%
3. SBS6 / 7.4%
4. Ned2 / 5.8%
5. RTL7 / 4.8%


6. RTL5 / 4.0%
7. Vero / 3.5%
8. Ned3 / 3.2%
9. NET5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.3%


11. FOXEre / 1.5%
12. TLC / 0.9%
13. Discov / 0.8%
14. Comedy / 0.8%
15. N.geog / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,7%
2. Publieke Omroep 31,4%
3. SBS Groep 13,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
maart 16, 2014 22:37

De weet ik veel app is spyware. En apps bij programma’s is flut. Je kijkt tv of jebent met mobiele bezig en niet allebei

Gast
Anoniem
maart 16, 2014 20:43

Ik vind het een erg leuk programma.

Gast
Oma
maart 16, 2014 15:04

Ik als Ned1-fan pur sang heb weer enorm genoten van Bananasplit.

Gast
Opa
maart 16, 2014 14:42

Gelukkig ben ik een enorme randdebiel. :lok:

Gast
Opa
maart 16, 2014 14:29

Ik als Ned1-fan pur sang heb weer enorm genoten van Bananasplit

Gast
kritische kijker
maart 16, 2014 14:27

Gelukkig ben ik een enorme randdebiel. :lol:

Gast
Anti-Fox
maart 16, 2014 12:48

Opmerkelijk vind ik dat Nederland 2 op zondagavond redelijk tot goed bekeken word en meestal niet op zaterdagavond. Op Blauw bloed en Nieuwsuur na. Bllijkbaar scoren met name de VPRO-programma’s goed op deze zender. Ook Nederland 3 doet het slecht op de zaterdagavond. Maar het alternatief is voor mij ook niet ineressant. Zowel Nederland 1, RTL 4 alsmede SBS 6 zenden maar een ding uit en dat is bagger! Gelukkig is er dan om tien uur Nieuwsuur en om half elf Studio Sport. Voor het overige kan de tv voor dit tijdstip gewoon uit.

Gast
Rick
maart 16, 2014 11:48

“Weet ik veel” in de lift en stijgt door naar 2.1 miljoen kijkers

Gast
Anoniem
maart 16, 2014 11:35

@ kritische kijker
Maar je kijkt er blijkbaar wel naar, want je hebt er elke dag commentaar op.

Gast
kritische kijker
maart 16, 2014 11:33

Het is en blijft een fenomeen dat op deze site mensen commentaar geven op programma’s van sbs en rtl.

Het gaat werkelijk nergens over bij deze co programma’s.
Dom gebral over het succes van SBS en een hinnekende mevrouw Mollusconi die zo’n leuk programma presenteert. Platheid nietszeggendheid voor kijkers waar kwaliteit in het geheel er niets toe doet.

Zakken vullen van nietszeggende typetjes is het enige doel. Entertainment zonder enige norm is het credo van Talpa en Mollusconi zoals Kwalbert, Sterretje,
barbie, Stupidopia Geer en Goor, etc. ,hoe kun je hier toch opgewonden van raken.

Gast
k:Alex
maart 16, 2014 11:10

@Hans, ik keek laatst om half 12 ergens SBS, een of andere docu zonden ze uit, meestal duurt een reclame 5 a 6 minuten, hier 11 minuten.
SBS is dus nog niks veranderd, ze hebben enkel 3 succesjes en een aantal programma’s die boven de 600.000 kunnen komen.

Gast
k:Alex
maart 16, 2014 11:06

Sbs had De Showbizzquiz terug moeten brengen.
20:00 lachen om video’s 600.000
20:30 Showbizzquiz 700.000
21:30 Quiz, 700.000
22:30 Hart v NL 850.000

Showbizzquiz afwisselend met: Ik wed dat ik het kan; Sterren springen; Comedy (komt een man bij de dokter)
Quiz afwisselend met: Kluizenspel; Show me the money; nieuwe quiz achtige programma’s.

Beide zullen dan altijd rond de 700.000 zitten, met een stabiele avond kunnen ze eindelijkweer eens wat.

Gast
Hans
maart 16, 2014 10:57

Je kunt veel zeggen over SBS6, maar ze investeren wel in de zender. En ze hebben nu het laatste jaar / half jaar eindelijk succes. Jammer dat veel mensen nog het oude imaga van SBS6 in hun hoofd hebben. SBS6 is qua marktaandeel jammergenoeg nog niet op het niveau van een Nederland 1 of RTL4 . Dat zou wel eens goed zijn voor de cuncurrentie als dat zou gebeuren. Ze gaan in ieder geval de goede kant op!!

Gast
kijk
maart 16, 2014 10:53

T.E.D

Wat weer aan kop? tegenwoordig zijn ze alleen nog maar op de zaterdag aan kop! maar ook maar zeer nipt!

Gast
T.E.D.
maart 16, 2014 10:49

boooooooom rtl weer aan kop!

Gast
Anoniem
maart 16, 2014 10:42

Blijkbaar heeft botox-Linda achter een lessenaar, voorlezend uit eigen kaartenbak, een onweerstaanbare aantrekkingskracht op de achterban van zakkenvul-zender RTL, die via deze weg probeert bevestiging te krijgen voor hun helaas niet bestaande intelligentie.

Gast
T.E.D.
maart 16, 2014 10:38

@ Menno

SMTM haalde 1X 550.000 kkijkers de rest van de uitzendingen maar amper 300.000.

Daarnaast zegt niemand dat 465.000 kijkers een succes is, het is iig beter dan de flopcijfers van vorige week ;-)

Gast
Marc
maart 16, 2014 10:31

Veels te weinig voor een zaterdagavond show.
Mooie cijfers voor WIV, blijft een leuke quiz die vooral lekker interactief is. De app is ook sterk verbeterd.
Alleen snap ik niet veel van de eindcijfers. Na afloop krijg je je cijfer, b.v. een 7,0 en dan kijk je bij het overzicht van alle afleveringen bij elkaar en dan heb je voor de afgelopen uitzendingen ineens een 7,2? Hoe kan dit?

Verder weer een leuke aflevering van Heer en Meester. Hopelijk komt hier een vervolg op. Erg sterke serie met een eigen karakter en mooi in beeld gebracht. Alleen het eind was een beetje vaag. Maar past ook wel in de sfeer.

Gast
Menno
maart 16, 2014 10:16

Toen Show me the money 550.000 kijkers haalde was het een flop voor Beau, nu is dit opeens een soort van succes voor Marc? Dan kunnen we die andere 34 flops van de afgelopen 2 jaar van SBS6 ook wel successen gaan noemen.

Gast
Marco
maart 16, 2014 10:13

Sbs6 heeft ondanks utopia en celblok h nog steeds zulke lage kijkcijfers dat tegenwoordig 500 duizend kijkers al een succes is voor die zender.

Gast
Max
maart 16, 2014 10:12

Zolang die domme RTL kijker naar de dramatische programma’s wie ben ik en botox De Mol blijft kijken, zal sbs het lastig hebben. Maar goed, het dagelijkse succes met Utopia zal zich langzaam gaan uitbreiden!

Gast
kijker
maart 16, 2014 10:12

Rtl wint ook nog eens een keer. Moet zeggen dat weet ik veel ook wrl leuk is. Dit was het nieuws begint echt minder te worden de jwis de nieuwe topper

Gast
Rick
maart 16, 2014 10:10

Ha ha ha 465.000 kijkers!

Gast
erica
maart 16, 2014 10:09

Goed zo, is ook een prima programma

Gast
Anoniem
maart 16, 2014 10:07

Heel goed voor SBS, elke winst is winst! Ik gun het de zender!!!

Gast
A.C.H. ter Wiel
maart 16, 2014 10:06

SBS is nog steeds niet terug!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen