MasterChef op prime time goed voor 371.000 kijkers
De kijkcijfers van maandag 24 februari 2014 (SKO)
De dagelijkse prime time-versie van MasterChef Holland is maandagavond om half negen van start gegaan met 371.000 kijkers op Net5, goed voor 5 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is een voorzichtige start voor MasterChef, dat geen plaats wist te veroveren in de top 25 van meest bekeken programma’s. De televisieshow, het eerste dagelijkse kookprogramma op de Nederlandse televisie, was wel de meest bekeken Net5-titel van de avond.
Op hetzelfde moment wisten vijf tv-zenders meer kijkers te boeien. De grootste concurrent was Radar, dat op Nederland 1 ruim 1,9 miljoen kijkers scoorde. De nummer twee om half negen was The Blacklist met 1 miljoen kijkers op RTL 4.
Andere succesnummers op prime time waren Memories (1,8 miljoen), de dramaserie Johan (1 miljoen) en Unforgettable (934.000).
Utopia 883.000 kijkers. Op de late avond won RTL Late Night (975.000) van Pauw & Witteman (886.000).
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.438.000 02. Huldiging Olympische Sporters (Ned1) 1.930.000 03. Radar (Ned1) 1.905.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.807.000 05. Memories (Ned1) 1.779.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 26.1% 2. RTL4 / 17.3% 3. SBS6 / 9.1% 4. Ned2 / 7.2% 5. RTL7 / 6.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,8% 2. RTL Nederland 28,9% 3. SBS Groep 17,4% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |