Wie is de Mol scoort nieuw kijkcijferrecord
De kijkcijfers van donderdag 30 januari 2014 (SKO)
Wie is de Mol heeft donderdag een nieuw kijkcijferrecord behaald. De vijfde aflevering van het veertiende seizoen trok bijna 2,5 miljoen kijkers naar Nederland 1, goed voor 33,4 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is niet alleen de meest bekeken aflevering van Wie is de Mol van dit seizoen tot nu toe, maar ook de op een na meest bekeken aflevering ooit. Alleen de finale van seizoen dertien deed het met bijna 2,6 miljoen kijkers nog beter.
Het record van dit seizoen stond vooralsnog op de opener, die eveneens bijna 2,5 miljoen kijkers wist te boeien. Daar keken 36.000 mensen minder naar dan naar de aflevering van gisteren.
Direct na Wie is de Mol zette ook Floortje Dessing een nieuw record neer met Floortje Naar Het Einde Van De Wereld. Het programma kwam vorige week voor het eerst net boven de 2 miljoen uit en groeit nu naar bijna 2,1 miljoen kijkers.
Samen met het Achtuurjournaal (2,3 miljoen) bezet Nederland 1 wederom de gehele kijkcijfer top drie. Het tv-station was met 27,2 procent marktaandeel de absolute marktleider.
RTL 4 volgde met 17,3 procent en deed vooral goede zaken met GTST (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (1,4 miljoen) en de film Mirror Mirror (1 miljoen).
SBS 6, met 9,2 procent de nummer drie, scoorde vooral met Hart van Nederland (903.000) en Utopia (895.000). Op prime time deed Castle 700.000 kijkers.
Top 15 01. Wie is de Mol (Ned1) 2.486.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 2.283.000 03. Floortje naar het einde (Ned1) 2.088.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.816.000 05. De wereld draait door (Ned1) 1.581.000 06. Half acht nieuws (RTL4) 1.388.000 07. Portret van Beatrix (Ned1) 1.306.000 08. Mirror Mirror (RTL4) 1.012.000 09. RTL Boulevard (RTL4) 999.000 10. EenVandaag (Ned1) 963.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 27.7% 2. RTL4 / 17.3% 3. SBS6 / 9.2% 4. Ned2 / 8.4% 5. Ned3 / 4.5% 6. RTL7 / 4.2% 7. RTL5 / 4.0% 8. NET5 / 3.9% 9. Vero / 3.7% 10. RTL8 / 1.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 40,6% 2. RTL Nederland 27,1% 3. SBS Groep 16,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |