MTV scoort met Europe Music Awards
De kijkcijfers van zondag 10 november 2013 (SKO)
Muziekzender MTV trok zondagavond flink wat meer kijkers dan gewoonlijk. Het live verslag van de Europe Music Awards in Amsterdam wist 336.000 kijkers te boeien, goed voor 4,8 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Over de hele avond gezien kwam MTV uit op 3,2 procent marktaandeel en dat maakte van haar de elfde zender van de avond. Normaal gesproken is het tv-station niet terug te vinden in de dagelijkse zender top 15.
De Europese muziekshow is wereldwijd door tientallen miljoenen mensen bekeken, schat MTV. Tijdens de uitzending traden grote artiesten als Bruno Mars en Robin Thicke op.
Het meest bekeken programma van de avond was zondag Studio Sport Eredivisie, goed voor bijna 3,1 miljoen kijkers. Daarnaast deden vooral het Achtuurjournaal (2,8 miljoen) en Miljoenenjacht (2,1 miljoen) goede zaken.
Miljoenenjacht was daarmee opnieuw de winnaar van de avond. De Reünie en de TV Show waren wederom het meest bekeken alternatief met respectievelijk 1,7 en 1,6 miljoen kijkers.
De andere programma’s die op prime time boven de één miljoen uitkwamen, zijn De Man Met De Hamer (1,2 miljoen) en Undercover in Nederland (1,2 miljoen).
Carlo en Irene kwamen met Life 4 You op 918.000 kijkers uit.
Top 15 01. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 3.088.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 2.820.000 03. Miljoenenjacht (RTL4) 2.091.000 04. De Reünie (Ned1) 1.708.000 05. TV Show (Ned1) 1.565.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 25.3% 2. RTL4 / 17.4% 3. SBS6 / 8.7% 4. Ned3 / 5.8% 5. Vero / 5.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,5% 2. RTL Nederland 29,4% 3. SBS Groep 17,4% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |