The Next Pop Talent voor het eerst onder 300.000


De kijkcijfers van zaterdag 20 april 2013 (SKO)

Een week voor de finale heeft The Next Pop Talent zaterdagavond een nieuw laagterecord genoteerd. De tweede live show trok 293.000 kijkers, een dramatisch slechte score. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Next Pop Talent is al sinds de start een flop. Het groots opgezette programma, dat het genre talentenjachten weer terug naar de basis moest brengen, begon al met een teleurstellende 524.000 kijkers. Nu stevent de show op de helft van dat aantal af.

Gelukkig voor SBS 6 duurt de lijdensweg nog maar één week. Eerder besloot het station al het aantal live shows terug te brengen van zes naar drie.

Direct na de talentenshow stelde ook Rob Geus ernstig teleur. Waar hij vorige week met Drekwerk een redelijk 653.000 kijkers neerzette, zat hij zaterdag nog op 321.000 kijkers.

Op de late avond won SBS 6 wel wat kijkers met de muziekshow De Beste Liedjes Van van Jeroen van der Boom. Dat programma ging van 354.000 naar 434.000 kijkers.

De grote winnaar van de avond was Weet Ik Veel met 2 miljoen kijkers. Andere toppers op prime time waren Aaf (1,2 miljoen), Langs De Leeuw (1,1 miljoen) en Golden Oldies (1 miljoen).

Top 15
01. Weet ik veel (RTL4) 1.970.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.901.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.591.000
04. Kassa (Ned1) 1.252.000
05. Aaf (RTL4) 1.212.000


06. Langs De Leeuw (Ned1) 1.063.000
07. Golden Oldies (Ned1) 1.032.000
08. Grote Improvisatieshow (RTL4) 984.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 916.000
10. EenVandaag (Ned1) 865.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 816.000
12. Nieuwsuur (Ned2) 656.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 632.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 572.000
15. Hotter than my daughter (RTL4) 570.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 22.0%
2. RTL4 / 20.6%
3. SBS6 / 6.8%
4. Ned2 / 6.5%
5. RTL5 / 4.3%


6. Vero / 4.1%
7. Ned3 / 3.9%
8. RTL7 / 3.2%
9. RTL8 / 2.3%
10. NET5 / 2.0%


11. Discov / 1.7%
12. Comedy / 0.9%
13. TLC / 0.8%
14. Eurosp / 0.6%
15. Nick / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,4%
2. RTL Nederland 30,4%
3. SBS Groep 12,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rene
april 23, 2013 03:24

stop dr toch mee al die talentenjachten dat hebben we nu echt wel gezien hoor.
Maak mooie programma’s met muziek niet in wedstrijdverband maar gewoon een mooi muziekprogramma waar goede mensen en leuke zangers of zangeressen de kans krijgen om een mooi eigen nummer te presenteren..
Glennis jij bent zeker niet degene die mag oordelen over anderen want jij bent er ook nog maar pas kan me herinnneren dat je gevraagd werd om aan the voice mee te doen en je hebt ook nog starmaker gedaan hoor dus verbeel je niks…

Maar die kloteprogramma’s in de vorm van commerciele tv is geweest en denk je nu echt dat het een eerlijk spelletje is? tuurlijk niet het maakt namelijk niks uit wie dr wint het gaat ze om de kijkcijfers en die vallen nu tegen dus hup bijna alles geschrapt omdat ze er niet aan kunnen verdienen het kost dus geld……
en de zogenaamde talenten denken dat ze een platencontract en een toekomst in de muziek krijgen ja die krijgen ze dus ook 18 maanden lang houden ze je aan het lijntje moet je optreden voor hun jij zelf verdient geen ruk maar Talpa wel…. en ze melken je uit en als ze klaar zijn laten ze je vallen als een baksteen….en dan weg zogenaamde carriere…. er is te veel van dit soort en Nederland is er moe van je kunt toch godverdomme geen 16 miljoen mensen hebben die zingen? kom op zeg en dan ook nog mensen laten winnen die niks kunnen …. en Do jij heb dit baantje aangegrepen omdat jouw carriere al lang over is domme muts jij kan helemaal niet presenteren laat staan zingen je probeert Wendy van Dijk te evenaren maar dat lukt je echt nooit… en als presentator YesR? je moet je dood schamen sbs 6 hij kan niet eens beschaafd Nederlands praten donder toch op man met die flauwe kul…

Ruud de Wild probeert lollig te zijn komt niet uit dr verf en moet niet met zn kop op tv is om op te schijten radio maken kan hij goed schoenmaker blijf bij je leest…
Xander is leuke vent in de jury doet normaal is muzikaal en brengt het leuk… Stacey is gewoon een overloper die van rtl naar sbs gaat omdat ze er uit is gewipt bij x factor nou is het wel een lekker wijf mooi koppie… en ze heeft verstand van talentscout zijn,….. Bagger bende stop er mee we zijn er moe van.

Gast
AK
april 22, 2013 13:44

Hahahah die Fresh Kid kan toch ook totaal niet zingen, vals als een kraai vorige week, maar ja, de pubers sms’en er lekker op los

Gast
Johannes
april 22, 2013 13:41

Alleen die Frech-Kid is een talent. De rest is zo vergeten.

Gast
Sebas
april 22, 2013 09:37

Big brother is ondertussen al jaren in de zomer te zien op CBS hoor Bert

Gast
Badslipper
april 22, 2013 02:00

grote improvisatieshow ook kijkers ingeleverd
Golden oldies weer 1 mil kijkers

Gast
Anoniem
april 22, 2013 01:51

@ kritische kijker
Jij probeert kritisch te blijven zeg je. Het enige wat ik van jou lees is dat je mensen beledigd. Campinggasten, de laagste economische klasse zich aan dit lage entertainment vergrijpt etc. Ik kijk deze programma’s ook niet, maar als andere mensen er wel met plezier naar kijken, prima. Gelukkig zijn er genoeg zenders, voor elk wat wils. En ik snap eerlijk gezegd ook niet waar je je zo druk om maakt, als je bepaalde programma’s niet bevalt kijk je toch ergens anders naar. Een suggestie: een goed boek pakken i.p.v. die beledigende (en vooral zielige) reacties schrijven, doe je mij en veel anderen een groot plezier mee!

Gast
Ronald
april 22, 2013 00:56

bamibal. Freshkid (??) gaat finale winnen. Ja en dan?
Ze zal er niet door doorbreken in ieder geval.

Gast
bert
april 21, 2013 23:13

John de Mol was op CBS en dat is niet voor niets want daar gaan ze op Woensdag 26 Juni van start met Big Brother Editie 15 summereditie normaal is dat in September pas!Hij was te gast in een talkshow en wie het ook gezien heeft hij wil er een echte summereditie van maken en hij was ook tevreden met de andere Big Brother zoals Velika Brat dat nu bezig is ze lieten wat beelden zien hoe de mensen in oosterse kleding ofzoiets moeten rondlopen.Maar ook uit Brazilie waar DJ Marcelo te zien was en daar een feesie gaf.Maar John de Mol accepteert niet meer dat er ingegrepen wordt als er feestjes uit de hand lopen en dat hij geen regels wil in het zwembad is duidelijk en nieuw is dat er ook weer opdrachten uitgevoert moeten worden door een telefoontje dat ook op youtube staat van 8 Maart 2013 Big Brother Canada tasks take a shower oftewel iedereen moet meteen gezamelijk onder de douche tja 15 man in 2 badhokjes is proppen geblazen.Maar John de Mol noemt ook wie meedoet aan zulke programma s weet nu ook dat alles in beeld wordt gebracht en daar draait tv om en kijkers en vanaf Juni is het de Summereditie en wie er meedoen is niet op tv geweest dat wordt de dag bekend gemaakt.Dus John de Mol opent binnenkort editie 15 van Big Brother op cbs nou een summereditiewaar en de baas wil geen strenge regels meer zien maar wel de telefoon erin nou die in Nederland nog.Dit was op CBS tv te zien waar hij te gast was misschien staat het nu ergens op internet.

Gast
jeez
april 21, 2013 22:52

Wat een afgang…had The Winner is meer of minder kijkers dan dit?…

Gast
David(2)
april 21, 2013 22:48

Wat heeft SBS toch een onvoorspelbare groep kijkers. Nu halveert Drekwerk weer opeens, nadat het een paar weken steeg. HvN schommelt ook al zo tegenwoordig.

Ze zijn de band met de kijkers echt totaal kwijt. En het vele verschuiven en stoppen van programma’s helpt daar niet bij. Een gemiddelde kijker kan dat echt allemaal niet bijhouden, en al helemaal de SBS-kijker niet.

Gast
Marc
april 21, 2013 22:24

Met zo een talentloze ”jury” is de kijkcijfer flop weer dichterbij gekomen…

Gast
Marlon
april 21, 2013 22:01

@ Peter: Goh Huizenjacht? Er is geen hond die een huis koopt dus ze kunnen beter ”Beschuldigd” uitzenden. Wat een programma’s, niet dat ik ze ooit gezien heb maar die titels klinken hilarisch! Net als ”Oplichters In Het Buitenland” en ”Recht Van Nederland”, om je een bult te lachen! Waar het hart van volloopt, loopt de buis van over.

Gast
kritische kijker
april 21, 2013 19:57

reactie op @hij

Ik probeer kritisch te blijven op deze site vol CO boys die zonder enig nadenken achter Mollusconi en bruinwerkers aanlopen. Regelmatig word ik door de moderator zonder enig argument van de site geweerd. Mogelijk dat de moderator ook door Kwalbert en Sjonnie wordt betaald om vooral Talpa te promoten.

Gast
Peter
april 21, 2013 19:16

Vanaf morgen volgens de tv gids 2 uur hh huizenjacht. Beschuldigd staat niet meer in tv gids.

Gast
Bamibal
april 21, 2013 18:45

uitslag van poptalent was idd chaotisch en de 4 slechtste mensen gingen door zoals freshkid.

let op freshkid gaat de finale winnen

Gast
Glennis muts
april 21, 2013 18:38

Glennis wat mag je toch trots zijn
Dat je in zo’n show zit (vind je zelf)
Die show is net zo slecht als jij
Je schreeuwt lekker weg,maar voor de rest
Is alles van je rot. Je hebt namelijk echt een Kut karakter
En als je van jezelf niks goed heb zal
Je dat ook wel op jezelf afroepen
(Karma is a bitch) veel succes met je hits

Gast
gertjan
april 21, 2013 18:20

Terecht wat een ongeloofwaardige uitslag!!

Gast
Marlon
april 21, 2013 17:36

@ Vinn: leg niet zo overdreven de aandacht op dat afgezaagde gedoe joh, het is weer domme bullshit om de reclames heen. De jongens en meisjes proberen nog even wanhopig aan de bak te blijven in showbizland maar helaas, gaat ‘m niet meer worden. Ook sneu voor Danny de Munk en co bij die andere suffe uitgemolken show. Wat wordt de muziekcultuur hier vakkundig de nek omgedraaid zeg. Die de Mol wil persee ons maar blijven vertellen wat we moeten horen. Die de Mol dat is ook een deurmatje voor weer een nog hoger wezen in de hierarchie van hou jij het volk dom, houden wij ze arm.
Allemaal hersenloze schakeltjes die denken heel wat te zijn omdat ze veel geld hebben, of moet ik zeggen hadden? Want het is duidelijk dat dit geldverslindende gedrocht van geschreeuw in de media om niets met monsters als Peter R. de Vries en andere hersenloze psychopaten plus hun gehersenspoelde handlangertjes, met Winston en Albert voorop! nu eindelijk afgelopen is. Te krom, te dom.
Wie het laatst lacht, lacht het hardst. Ulla.

Gast
hij
april 21, 2013 16:45

Wat is t stil op MC..meestal staan er nu al meer dan 60 reacties…denk dat er flink gescreened wordt door de moderator…en waar blijft het negatieve bericht over Aaf of het positieve item over Drekwerk?

Gast
Chris
april 21, 2013 16:33

Anonymous
Sun 21 Apr 2013 om 14:03

Dat was vorige week ook al zo hoor. Onzin dus.

Gast
Peter
april 21, 2013 16:06

@Mark: ik denk dat dan ook de hele RTL 4 vormgeving wordt aangepakt. Dat zou namelijk samen gebeuren met het RTL Nieuws.

Gast
kritische kijker
april 21, 2013 15:36

Ik als volidioot PO-fanboi ben ook weer ontsnapt uit het gesticht voor geestelijk gestoorden. :lol:

Gast
Mark
april 21, 2013 15:18

Peter
Sun 21 Apr 2013 om 14:39:

Ik weet alleen wat Erik Mouthaan heeft getweet. Hij wist ook te melden dat het RTL Nieuws vanaf de nieuwe vormgeving ook in HD zal zijn (eindelijk!).

Gast
Bart V.
april 21, 2013 15:00

SBS kan beter op vrijdag- en zaterdagavond een filmweekend gaan doen: 3 films rond 1 thema of 1 filmster. De grote shows overlaten aan RTL 4 (Talpa doet toch aardig zaken in het weekend met RTL) dan heeft de kijker ook wat te kiezen. En probeer dan een hele maand lang Show me the Money van maandag t.m. vrijdag om half 8, dat is ook wat anders dan wat je op de andere zenders hebt. En garandeer Ali-B loze avonden: SBS, de enige zender zonder Ali-B.

Gast
Flippo
april 21, 2013 14:53

@Vinn: Pfff gaat het echt zo? Dat klinkt als veel te ingewikkeld. Waarom valt niet gewoon degene af met de minste stemmen, zoals in de talentenjachten die WEL goed bekeken worden?

The Winner Is, ook veel te ingewikkeld.

Gast
vinn
april 21, 2013 14:49

@optimus prime:

Er werd heel erg geblunderd. Er waren nog 8 kandidaten in de race en er mochten er 4 door. Alle kandidaten hadden punten gekregen van de jury dit kon max. 480 zijn.
Hierbij werden de stemmen van het publiek bij opgeteld. De kandidaat met de minste stemmen krijgt er 150 punten bij en de kandidaat met de meeste stemmen 500. Daar tussenin was het steeds 50 punten lager.

Op volgorde van de optredens van de deelnemers werden de kijkerspunten toe verdeeld. Toen de 5e persoon punten kreeg was het meteen duidelijk wie er in iedergeval door was. Dit werd dan ook bekend gemaakt. Zo ging het dus steeds verder tot er nog één kandidaat punten moest krijgen.
Deze kandidaat kon alleen nog 350 punten krijgen want dit was al enigste nog over. Do en Yes-R bleven het zogenaamd spannend houden maar dat ging nergens over want iedereen kon de som al maken. Vervolgens kreeg de kandidaat inderdaad de 350 punten waarop Do roept dat Levi door is. Levi had daarvoor allang gehoord dat hij door was. Nikki was in dit geval door, dus dat riep Yes-r snel.

De uitslag was heel chaotisch en niet slim aangepakt. Ze hadden gewoon een teller moeten laten oplopen met wie hoeveel punten krijgt. En dan het in één keer duidelijk is welke vier er door waren.
Of gewoon het zeggen. Dan zou het nog spannend gemaakt kunnen worden door er eerst twee meteen af te laten vallen, dan twee bekend maken die er door zijn en dan zijn er nog vier over en mogen er nog maar twee door.

Gast
Peter
april 21, 2013 14:41

De een na laatste Weet Ik Veel gezien. Ik vind de vragen voor het RTL 4 publiek soms wel erg intelectueel. Ook de app ging weer een aantal keren de mist in door het niet tonen van sommige vragen, die ik wel goed zou hebben. Weer een geflateerde uitslag dus. Jammer dat ze dit nog steeds niet op orde hebben. Blijkbaar zit er iemand te slapen tijdens de uitzending waardoor sommige vragen worden overgeslagen. Erg slordig!

Gast
Peter
april 21, 2013 14:39

Mark
Sun 21 Apr 2013 om 13:29:

Eind dit jaar pas? En de vormgeving is nu al klaar? Zal wel vanaf augustus/september zijn dan.

Gast
Anoniem
april 21, 2013 14:03

Net 5 heeft wederom een wijzeging, Sabotage komt weer rond 20.30. Betekent dus dat alle programma’s daarvoor zijn een half uur opgeschoven en na Sabotage komt meteen de film. De film duurt dus van 21.30 tot 00.00 ipv 22.00-00.30.

Gast
Anoniem
april 21, 2013 13:55

@ Mark 13.29

Is de muziek gemaakt door John Ewbank? Schijnt ie goed te kunnen.

Gast
carne con chili
april 21, 2013 13:49

Benieuwd of we nog een Aaf bash bericht en een pro Drekwerk bericht krijgen aangezien we drie weken lang dit soort onzin berichtjes kregen…maar t is erg rustig op MC…reacties worden ook tegen gdhouden volgens mij

Gast
kritische kijker
april 21, 2013 13:34

De campinggasten van Nederland verzamelen zich op RTL. Treurig maar waar. Talpa blijft het niveau van de gemiddelde Nederlandse intelligentie norm bewust negatief beïnvloeden.

Domheid platheid uitmelken van concepten non creativiteit en zakkenvullerij blijft Mollusconi’s format. En niet nadenkend Nederland vindt het geweldig en kijkt naar hinnikende presentatrices en omhooggevallen BN’ers.

Gast
Mark
april 21, 2013 13:29

RTL Nieuws krijgt eind dit jaar een nieuwe vormgeving en leader. Zie tweet Erik Mouthaan:

“Eind dit jaar nieuwe vormgeving en leader RTL Nieuws. Op onze jaarlijkse nieuwsdag heb ik zojuist de muziek gehoord. Erg mooi!”

Gast
AnZoRadio™
april 21, 2013 13:24

We hebben alle audities gekeken en dat was leuk om mee te maken. Ook de bootcamp was interessant om te kijken. Maar bij de eerste live show zijn we na een half uur gestopt met kijken. Muziek is te voorspelbaar, weinig variatie in genre, jury speelt dubieuze rol, nee, dan maar lekker naar The Voice UK kijken op de BBC.

Gast
fred
april 21, 2013 12:52

Ben benieuwd welk bericht MC straks gaat plaatsen in het pro SBS stukje…maar wsch zullen zetoch nog wel iets negatiefs over bv Aaf plaatsen..tja…1.2 milj is voor SBS al jaren niet meer haalbaar

Gast
anonymous
april 21, 2013 12:48

Ik wacht op het MC bericht: AAF SCOORT STABIEL BOVEN HET MILJOEN..
Maar MC zal zich wel stil houden nu.

Gast
Anoniem
april 21, 2013 12:48

Next pop talent is nog erger dan het koningslied.

Gast
Michel
april 21, 2013 12:41

Is het einde bij SBS eindelijk in zicht?

Gast
Anoniem
april 21, 2013 12:37

Bizar dag Drekwerk op zaterdagavond is geprogrammeerd. Het zou veel beter passen op een doordeweekse dag. De liedjes van is overigens wel een leuk programma!

Gast
optimus prime
april 21, 2013 12:25

@ Sieneke. Wrm werd er geblunderd dan?

Gast
Pepe
april 21, 2013 12:23

Misschien leuk als Rob Geus met zijn programma Drekwerk eens een uitzending maakt achter de schermen bij The Next Pop Talent, is ook Drekwerk :-)

Gast
k:Alex
april 21, 2013 12:06

Gefeliciteerd Talpa!

Gast
anita
april 21, 2013 11:57

Toch vind ik Pop Talent fijner qua sfeer omdat X-Factor zoveel herrie is. X-Factor als geheel is toch beter wegens beter talent etc.

Gast
sieneke
april 21, 2013 11:56

Wat werd er ook geblunderd bij de uitslag

Gast
Flippo
april 21, 2013 11:54

Oei, het wordt steeds pijnlijker. Niemand wil naar deze trash kijken. De programma’s zijn niet alleen vreselijk, maar de hele uitstraling en het gevoel van de zender. Waardeloos. Weg ermee.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nog door kan gaan. Steeds meer mensen haken af…

Gast
Cambuurpromoveert
april 21, 2013 11:48

Wat een drama serie! Na xfactor stelt dat hele programma niks meer voor! 10x zo weinig talent.

Gast
rupert
april 21, 2013 11:47

Kritische kijker.

Gast
rupert
april 21, 2013 11:45

Goed, sorry dat ik wil helpen.

Gast
anita
april 21, 2013 11:39

Zonde dat mensen Nederland3 op zaterdag niet weten te vinden, erg mooie docu over Beyonce gisterenavond. 250.000 kijkers.
Scoorde wel meer dan vorige week, dat dan weer wel :)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen