Meer kijkers voor Drekwerk van Rob Geus


De kijkcijfers van zaterdag 6 april 2013 (SKO)

Foto: SBSDe zaterdagavondshow Drekwerk van Rob Geus heeft gisteren kijkers gewonnen na de beroerde start van vorige week. De tweede aflevering trok een magere 475.000 kijkers naar SBS 6, een stijging van 57 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. SBS 6 ging vorige week volledig onderuit. Niet alleen scoorde Drekwerk beroerd met slechts 300.000 kijkers, ook The Next Pop Talent deed het slecht met 316.000 kijkers. De talentenjacht zit nu op 375.000 kijkers. 

Al met al was SBS 6 de derde zender van de avond met een marktaandeel van 7,3 procent. Ze stond daarmee diep in de schaduw van Nederland 1 (20,0 procent) en RTL 4 (20,2 procent).

Nederland 1 had met het Achtuurjournaal (2,1 miljoen kijkers) de winnaar van de avond in huis, terwijl RTL 4’s Weet Ik Veel wederom de winnaar op prime time was met bijna 2 miljoen kijkers.

De enige andere titels die op prime time boven het miljoen uitkwamen waren de RTL 4-shows Aaf (1,2 miljoen) en De Grote Improvisatieshow (1,1 miljoen).

Nederland 1 trok 974.000 kijkers met Langs De Leeuw.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.109.000
02. Weet ik veel (RTL4) 1.981.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.563.000
04. Kassa (Ned1) 1.308.000
05. Aaf (RTL4) 1.209.000


06. Grote Improvisatieshow (RTL4) 1.107.000
07. Langs De Leeuw (Ned1) 974.000
08. Golden Oldies (Ned1) 950.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 929.000
10. EenVandaag (Ned1) 781.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 762.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 716.000
13. Campinglife (RTL4) 684.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 680.000
15. Hotter than my daughter (RTL4) 654.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.2%
2. Ned1 / 20.0%
3. SBS6 / 7.3%
4. Ned2 / 7.1%
5. RTL7 / 5.3%


6. Ned3 / 4.6%
7. RTL5 / 4.0%
8. NET5 / 2.9%
9. Vero / 2.6%
10. Discov / 1.4%


11. RTL8 / 1.3%
12. Nick / 0.8%
13. N.geog / 0.8%
14. Comedy / 0.8%
15. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,7%
2. RTL Nederland 30,8%
3. SBS Groep 12,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Justme
april 9, 2013 19:23

Zijn nieuwe kronen kwamen niet zo goed tot zijn recht in dit programma. Jammer ;-)

Gast
gtstfites
april 7, 2013 21:06

@Chiel maar wie ben ik verdwijnt bij SBS6 en wordt weer overgenomen door RTL4

Gast
Bamibal
april 7, 2013 20:03

next poptalent de zoveelste talentenjacht dat niets anders is dan X FACTOR , bloed,zweet en tranen is nog een gezellig familieprogramma met nederlandse muziek, maar dit slaat de plank finaal mis

Gast
Windo
april 7, 2013 19:37

NOOIT weer de Leeuw………………< :-)

Gast
Ronald
april 7, 2013 16:44

hey weer een taalpurist in ons midden.
Types zonder leven vind ik dat.

Gast
Bericht aan Ronald
april 7, 2013 16:40

Je geloofd?
Ach ja, slechts 2 jaar lagere school he.

Gast
Ronald
april 7, 2013 16:27

Tja Marc, ik deel die mening volledig. Hoe naief ben je als je geloofd dat die shows voor een doorbraak zorgen? Het maakt het eerder nog moeilijker…

Gast
Marc
april 7, 2013 16:18

“Talentshows”, grootste misser van 2000.
Beetje nummers nadoen van bekende artiesten, en dan denken dat er een vet platen contract op volgt. Hoe dom kun je zijn…

Gast
Calvin
april 7, 2013 16:16

Moeten we nu blij zijn voor een televisie programma op de zaterdagavond dat geen eens 500.000 kijkers trekt?

Gast
Ronald
april 7, 2013 15:58

t Is gewoon het beste eens met die zgn talentshows te stoppen. Misschien dat er dan wel een bij zit die echt door kanb breken. Nu zit het elkaar alleen maar in de weg. Van de kandidaten uit deze show zullen we niks meer vernemen.

Gast
Daniel
april 7, 2013 15:55

ik geef toe, de pop talent moet het idd niet van zijn kandidaten hebben, zijn allemaal 13 in een dozijn, op 1 na, de enigste die eruit springt is die Freshkid

Gast
Ronald
april 7, 2013 15:33

The Next FlopTalent dus.
John kan weer een touwtje gaan zoeken.
Kan iemand één deelnemer uit die show noemen. Niemand waarschijnlijk. Dus meedoen is eigenlijk ook zinloos…

Gast
mike
april 7, 2013 15:04

Heeft J. De Mol soms een bezoekje gebracht aan Mediacourant? Want over een programma met net 400.000 kjjkers wordt een stuk positiver geschreven dan een programma met meer dan 1.2 milj kijkers dat in de top 5 staat. Vreemd hoor.

Gast
Jack
april 7, 2013 14:19

@Chiel: SBS had ook verder moeten gaan met Wie Ben Ik (en Joling/Brard als teamcaptains vanwege de chemie) alleen max. 30-40 minuten per aflevering.
Dit was dan naw nog steeds een goedlopend programma geweest.
Als je tussen 23.00-00.00 nog 400-500 duizend kijkers trekt met stokoude herhalingen dan ben je goed bezig.

Gast
Anoniem
april 7, 2013 13:29

Veel te weinig kijkers voor de Telefilm Lieve Celine. Wat een geweldige film en wat goed geacteerd. Heb je niks te doen vandaag kijk hem dan terug. Een film met een lach en een traan.

Gast
Anoniem
april 7, 2013 13:27

@ Kees Ja het is echt onbegrijpelijk he.

Gast
Badslipper
april 7, 2013 13:17

Hoe lang gaat het nog duren voor dat sos6 eens structuur in gaat brengen
Met vernieuwde programma’s vaste gezichten dat mis ik
Ze hebben wel kwaliteit in huis maar doen er weinig mee bijvoorbeeld een Johnny de mol jochem van Gelder Eddy zoey beau van erven dorens bridget maasland (weet iemand of tooske ragas er nog zit) dan heb je vaste gezichten en dan nog nieuwe programma’s bedenken niet met een koppie van een koppie komen de kijkers weten niet meer waar ze aan toe zijn

Gast
kritische kijker
april 7, 2013 13:14

Goh, ook de zaterdag is de RTL groep al marktleider af.

Tja met een hinnikkende en gebotoxte presentatrice en een te veel kloon van 1 tegen 100 gaat de gemiddelde Nederlander dit echt vervelen. Als er op Ned 1 een goed programma wordt geprogrammeerd is het geheel afgelopen met de troep van Mollusconie en Erland.

Gast
Nou nou
april 7, 2013 12:38

Vanavond Een tegen 100 tegenover Miljoenenjacht. Moeilijke keuze voor hen die graag naar dit soort “genre” kijken. Mij maakt het niet uit, ik kijk wel naar eh eh zet de radio wel aan.

Gast
Anoniem
april 7, 2013 12:35

Kan iemand aub de foto van Rob Geus weghalen…Ik heb net gegeten en houd het bijna niet meer binnen :(

Gast
TVkijker34
april 7, 2013 12:32

PopTalent is best een vermakelijk programma, Do en Yes-r doen het relaxed en naar mijn mening beter dan Joling en Nance en kwa zang kwaliteit zit er best wel talent tussen, de live shows gaan gewoon door maar misschien minder dan geplant.

Gast
kees
april 7, 2013 12:31

Het gezicht van Linda begint er met de week vreemder uit te zien.
En dan dat gegil van haar.
Snap echt niet dat iedereen haar zo goed vind.

Gast
Chiel
april 7, 2013 12:04

De cijfers van een herhaling van Wie ben ik nog hoger dan PopTalent. Au..

Gast
Logisch toch ?
april 7, 2013 12:01

@Mollenvanger. De beter gesitueerden en ontwikkelden gaan zaterdagavond gewoon uit, het berooide plebs blijft thuis om naar de nep tv van RTL te kijken. En…..Paul had gisteravond weer een sneer richting Wilders, wat hem definitief 1.2 miljoen kijkers kost, die grotendeels richting Linda vluchten met haar al dan niet synthetische Germaans blonde lokken.

Gast
Calvin
april 7, 2013 11:37

Discovery Channel beter marktaandeel dan RTL8.

Gast
Super Grover
april 7, 2013 11:30

Twee of drie live shows á la EDN en HGT: twee halve finales en één finale voor TNPT?

Gast
Marietje
april 7, 2013 11:10

Na het spannende Alcatraz heb ik Drekwerk gekeken. Dat was echt lachen. Als je tenminste van lachen houdt! Geus tussen de drijvende drollen, heerlijk. En vorige week hoopte ik stilletjes dat die stier er naast zou spuiten. Helaas.

Gast
Peter
april 7, 2013 11:07

@Mollenvanger: mmm, omdat het een succesformule is wellicht? Ik vind het een prima quiz, alleen zijn sommige vragen wel erg ver gezocht soms en te moeilijk voor de gemiddelde RTL 4 kijker denk ik. Overigens doet die app het prima na de eerste aflevering. Geen problemen meer gehad. Behalve dat hij af en toe traag de vraag laat zijn, terwijl hij op TV al is geweest. Ik denk dus dat iemand zit die de vragen inlaad, en dat dit dus niet automatisch gaat. Die persoon mag dan wel eens beter opletten. Verder leuk quizje, en als je bezig bent vlieg je er door heen. Het is echt een mee doe quiz. Anders is het inderdaad wat te langdradig.

Aaf wordt ook steeds leuker en beter. Daar heeft RTL 4 een blijvertje mee te pakken voor de komende seizoenen.

Gast
eric
april 7, 2013 10:53

jammer voor nederland……..

Gast
Mollenvanger
april 7, 2013 10:51

Kan er iemand mij uitleggen waarom er bijna 2 miljoen kijkers zijn naar het oersaaie en ellenlange Weet Ik Veel met failende app, gepresenteerd door gespeeld-opgewekte Botox-Linda, die er steeds meer gaat uitzien als een alien uit Star Trek ?

Gast
F Westrus
april 7, 2013 10:50

HTMD een score van 654.000 kijkers op dat tijdstip!! wat een hit dat programma!! Zo leuk ook!!

Gast
jacco
april 7, 2013 10:49

@Pistare: De tv-avond van RTL4 bestaat alleen maar uit lead-ins.
Het ene programma trekt de kijkers van het andere programma mee, en dat is bijna non-stop.
Als je als programma-maker op RTL4 wordt uitgezonden kan het bijna niet meer misgaan.
Een serie als Aaf zou op SBS hoogstens 200 tot 300 duizend kijkers trekken.

Je hebt echt mazzel als je op RTL4 bent geprogrammeerd.
Dat Poptalent wordt vroegtijdig van de buis gehaald volgens mij, dat kan niet anders.

Gast
Pistare
april 7, 2013 10:43

PS. een herhaling van Hotter than my daughter (RTL4) 654.000) scoort het dubbele van TNPT…. dat is wel triest..

Gast
Pistare
april 7, 2013 10:42

Ja, ik denk dat het wel tijd wordt… de live shows staan op het punt te beginnen, kost heel veel geld. Met B-films trek je op zaterdagavond hetzelfde aantal kijkers. En dat is dan een stuk goedkoper.

Ik denk dat het deze week duidelijk wordt…

Gast
Bart Tervonck
april 7, 2013 10:34

Op welk punt zou SBS besluiten om The Next Pop Talent vroegtijdig te beëindigen…?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen