Magere cijfers voor muziekshow Jeroen van der Boom


De kijkcijfers van zaterdag 13 april 2013 (SKO)

De muziekshow De Beste Liedjes Van van Jeroen van der Boom heeft een mager bekeken première achter de rug. Er stemden zaterdag op de late avond 354.000 mensen af op de SBS 6-show. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Beste Liedjes Van was te zien na Hart van Nederland, dat een publiek van 686.000 kijkers wist te boeien. Na afloop van de muziekshow wist een herhaling van Piets Weerbericht meer kijkers te boeien. Daar keken 364.000 mensen naar.

Op prime time stelde SBS 6 zwaar teleur met de start van de live shows van The Next Pop Talent. De talentenjacht zette met 325.000 kijkers bijna een nieuw laagterecord neer. Aansluitend deed Drekwerk het met 653.000 kijkers juist weer redelijk goed.

De grote winnaar op prime time was de Linda de Mol-show Weet Ik Veel, dat met 1,7 miljoen kijkers wel haar minst bekeken aflevering tot nu toe. De nummer twee op prime time was Openings Rijksmuseum met 1,2 miljoen kijkers op Nederland 2.

Het nieuwe seizoen van RTL Woonmagazine begon op RTL 4 met 618.000 kijkers in de vroege avond.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.953.000
02. Weet Ik Veel (RTL4) 1.674.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.633.000
04. Kassa (Ned1) 1.229.000
05. Opening Rijksmuseum (Ned2) 1.151.000


06. Aaf (RTL4) 1.095.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.035.000
08. EenVandaag (Ned1) 978.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 972.000
10. Golden Oldies (Ned1) 936.000


11. Grote Improvisatieshow (RTL4) 922.000
12. Langs De Leeuw (Ned1) 837.000
13. Rijksmuseum in 100 voorw (Ned2) 782.000
14. Nieuwsuur (Ned2) 746.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 686.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 19.9%
2. RTL4 / 18.6%
3. Ned2 / 10.4%
4. SBS6 / 7.2%
5. RTL7 / 5.0%


6. Vero / 4.5%
7. NET5 / 4.3%
8. Ned3 / 3.2%
9. RTL8 / 2.0%
10. RTL5 / 1.9%


11. Discov / 1.3%
12. Comedy / 1.1%
13. Nick / 0.8%
14. TLC / 0.7%
15. N.geog / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,5%
2. RTL Nederland 27,5%
3. SBS Groep 16,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

66 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Peter
april 15, 2013 11:46

Ik wist niet eens dat dat programma zou komen.
zeker niet belangrijk om reklame te maken voor dat programma.

Gast
Anoniem
april 15, 2013 11:21

@ Anja Helemaal mee eens. Dat was echt irritant omdat duidelijk aan alles was te zien dat het van te voren was gereperteerd. Logisch en niet erg maar zeg dat dan gewoon.

Gast
Sander
april 15, 2013 09:02

Sabotage: 199.000 kijkers. Enorme terugval in kijkers!

Gast
RTL Inside
april 15, 2013 08:59

flut programma, weer een imitatie van wat er al is geweest dus niet nieuw.
Zoals zo veel programma’s goedkope imitaties zijn bij SBS, gewoon zielig.

Gast
Suzanne
april 15, 2013 08:38

Ik vond het erg leuk en ga volgende keer zeker weer kijken!!

Gast
Anja
april 15, 2013 00:39

Was wel een aardig programma , maar die toneel stukjes van Jeroen zijn de boosdoener, niet doen alsof je vraagt of iemand de melodie herkent maar gewoon zeggen dat je samen hebt gerepeteerd en dat je het een leuk lied vind.

Gast
Peter
april 14, 2013 22:09

De herhaling vorige week van wie ben ik scoorde meer kijkers…

Gast
Anoniem
april 14, 2013 21:20

\flut programma.

heeft niets met SBS te maken..

Gast
Nadine
april 14, 2013 21:04

Heerlijk programma. Echt genieten. Ik mis dit soort muzikale programmas. Jeroen van der Boom is echt een aanwinst. SBvoor mij mag je dit iets vroeger uitzenden. Misschien staat of valt dit programma met de gast. Waylon en Herman helemaal top.

Gast
Eerlijk
april 14, 2013 21:03

Geen zin in Paul de Leeuw, geen zin in Weet ik Veel, en toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar de liveshow van TNPT, maar wat een bizar slechte show.

Ja, het is de eerste liveshow van Do en Yes-r, maar simpel vragen van je kaartjes oplezen, zonder emotie, maar alleen met die enorm irritante, overdreven, nep glimlach op je gezicht kan echt niet hoor, Yes-R. En dan ook de reacties van die kandidaten, ook zo nietszeggend. Constant doorgaan op hetzelfde dingetje, bij Single Ladies bijv. Het ongemakkelijke droop er van af en de ongeïnteresseerd met de onervarenheid was nog erger. Tenenkrommend om te zien, gelukkig hield Do zich nog een klein beetje staande. De juryleden ga ik niet eens over beginnen, die zouden zich ook echt dood moeten schamen voor dit project.

Dan de oplossing voor de liveshows hoe je mensen door kan laten gaan. De seconden worden punten, en van de publieksstemmen gaan er 600 (#1) tot 50 punten (#12) naar de bijbehorende kandidaat. Resultaat? Bij de laatste 5 ‘een spanning’ creëren die er totaal niet is, want iedereen die een beetje kan rekenen had allang door wie er wel nog door zou gaan en welke vier weg zouden vallen. Poehee, wat een spanning en sensatie.

Dat Freshkid weer de ster was en de meest populaire geeft ook nog eens aan hoe doorgestoken kaart deze show is. Voor iemand die schijnbaar veel op details let van zn shows, is dit wel een van de meest waardeloze producties van de laatste tijd uit de Talpa stal, en daar zijn er toch echt al een paar van verschenen.

Gast
Anoniem
april 14, 2013 20:11

Zo’n dure liveshow als the next poptalent en dan 325.000 kijkers,dat kan toch niet. Ze kunnen beter al vanaf volgende week films uitzenden.

Gast
Els de wit
april 14, 2013 19:54

Weet iemand waar dit programma
Opgenomen wordt .
Ik hoor Panama in Amsterdam
Ziet er wel gezellig uit

Gast
Anoniem
april 14, 2013 19:48

Toch weer wat nieuws
Op muziekvlak
Goed gedaan Sbs 6
Kunnen we niet vaak zeggen
Wat is die Herman toch een held

Gast
Okeeuj
april 14, 2013 19:12

Geweldig programma van Jeroen vd Boom! Kijkcijfers zijn het niet waard.

Gast
A.M.
april 14, 2013 18:30

Het was een erg leuke show met Jeroen, Waylon en niet te vergeten Herman van Veen.Alleen mag het voor mij wel iets vroeger op de avond. Drekwerk was ook erg interessant om te zien hoe het er in het begrafeniswezen aan toe gaat.

Gast
Blue
april 14, 2013 18:12

Ik vond het een leuke programma. Waylon was super. Mooi duet ook van Boom en Waylon

Gast
Justme
april 14, 2013 14:31

The best: i. Ga lekker ergens anders facebookvrindjes zoeken!

Gast
rоt op
april 14, 2013 14:24

@The Best Rot eens dоοd met je gespаm overal, lamzаk! Ga iemand anders pesten.

Gast
Annabel
april 14, 2013 14:19

O,Diana GTST mIkt op 1 miljoen kijkers ze scoren nu elke dag boven de 1,7 miljoen.Als het net het mooie weer 1,3 wordt zijn ze ook blij.En je voorspelde tijden kloppen voor geen meter.

Gast
The Best
april 14, 2013 14:19
Gast
DENNI$
april 14, 2013 14:18

1e liveshow van Pop Talent viel me een beetje tegen. Drekwerk was wel weer leuk. Goed programma!

Gast
JaJa
april 14, 2013 14:12

Oh, ik moet zelf nadenken zie ik… excuus Diana.

Gast
JaJa
april 14, 2013 14:12

Diana schrijft: “Vrijdag x factor gtst begint dan zeker 20.20 om kijkcijfers aan xfactor te geven echt te zielig voor woorden.”

Sorry hoor, maar je verzint iets wat dus niet gaat gebeuren en dan verklaar je het vervolgens als ‘te zielig voor woorden’. Zo kan ik ook wel bezig gaan met zelf dingen verzinnen om die vervolgens af te schieten.

X Factor gaat waarschijnlijk rond 20.40 uur beginnen. Dat is de tactiek van rtl. Waarom zou het ineens om 20:20 beginnen? Gaat het nieuws dan korter? Of is gtst ineens nog maar 13 minuten plus een reclameblok?

Denk eens na…

Gast
Anoniem
april 14, 2013 13:58

Herman van veen was te gek
Lekker nieuws dit
Over live show popster heb je het niet ?
Maar wel zeiken over een leuk gemaakt muziek programma
JEROEN is niet keuze
Maar het zag er mooi uit
Klonk als een klok complimenten

Gast
Diana
april 14, 2013 13:47

Ik bedoel 1 afl flikken maastricht is spannend en gtst kan niet spannend zijn in 5 afleveringen!

Gast
Diana
april 14, 2013 13:44

Vrijdag x factor gtst begint dan zeker 20.20 om kijkcijfers aan xfactor te geven echt te zielig voor woorden ik ben ook klaar met gtst het is zo saai en er gebeurt niks meer spannends flikken maastricht 1 aflevering is al spannend na 5 dagen gtst. Ja, gtst de kijkcijfers zitten goed maar als het mooi weer wordt dan zakken de kijkcijfers al helemaal

Gast
daan
april 14, 2013 13:27

ik vond het een leuk programma alleen jammer dat Jeroen niet echt alles achter de piano deed. Je hoorde de toetsen maar zijn vingers deden niets

Gast
Jeroen
april 14, 2013 13:19

Mediaman maakt wel wat punten Matt. Bij SOS6 weet je nooit of je programma volgende week nog te zien is. Kun je net zo goed niet kijken.

Gast
Annabel
april 14, 2013 13:15

Nou ik hoop dat de mensen van sbs alle comments hier lezen.Want niet allemaal zijn negatief.En het progama van gisteren met Jeroen ,wat een verrassing.De mensen die hier negatief commentaar leveren.Hebben het progama niet gezien.
Het is zo leuk.Als sbs 6 het goed promoot hebben zij goud in handen.

Gast
Mundus
april 14, 2013 13:11

Genoten van Paul de Leeuw gisteravond. Hij lijkt de laatste twee shows veel ontspannnener dan voorgaande afleveringen. Nu de eindstreep in zicht is, lijkt hij minder geforceerd leuk te doen om de kijkcijfers op te krikken. de druk lijkt van de ketel af sinds hij gezegd heeft geen zaterdagavondamusement meer te gaan doen. Zoals hij zelf zei: ” Mijn manier van zaterdagavondtelevisie maken is niet meer van deze tijd”. Jammer, juist de relaxte sfeer van de afgelopen twee shows bewijzen het tegendeel. Helaas denkt het miljoenenpubliek dit niet, maar voor mij blijft hij op deze ontspannen manier tóch de beste !

Gast
An- Marrel
april 14, 2013 13:09

Nou ik heb echt niet met sbs 6 maar ik zie dat ze heel hard hun best doen
Hart van Nederland en shownieuws winnen steeds meer kijkers .En het progama
van gisteren met Jeroen was top.Sbs mag echt reclame gaan maken voor dit progamma want hij is steengoed.Alleen mag het wat eerder beginnen.

Gast
Roselien
april 14, 2013 13:04

Nou Mediaman heeft wel een punt hoor.Maar ja Talpa is bezig progama,s uit te proberen op sbs vandaar dat er geen vastigheid kan komen.

Gast
Roselien
april 14, 2013 12:59

Het was een leuk progama ,en ik vind juist dat Jeroen het goed gedaan heeft.
Voor mij mag het ook eerder beginnen.Of het mag ook op de vrijdag tegenover x factor .Waylon was top.Ik hoop dat dit een succes wordt voor sbs.En dat zeg ik als grote rtl fan.

Gast
Anoniem
april 14, 2013 12:47

Van Aaf en Improvisatieshow krijg je toch een partij jeuk van aan je fallus

Gast
Sandertje
april 14, 2013 12:44

Wat wil je met die troep die ze op dit moment op tv brengen.

Gast
Matt
april 14, 2013 12:43

Zelden zo’n onzin gelezen als hierboven!
Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal.

Gast
TVkijker34
april 14, 2013 12:36

RTL5, ooit als 2e CO in de markt gezet, staat als laatste rij!

Gast
Mediaman
april 14, 2013 12:33

@ justme, Laurens heeft gelijk, er zijn wat reclames voorbijgekomen maar sbs zend redelijk weinig promo’s uit op de goede tijdstippen en ze maken te weinig promotie voor nieuwe programma’s. Laat ik de problemen van sbs nu voor eens en voor altijd kenbaar maken en hopen dat ze er iets mee doen. Het ligt niet aan de presentatoren, want hoezo is een Beau op rtl wel leuk en word the Voice 1 een succes met Jeroen? Ook aan de programma’s ligt het niet. EDN was op sbs een flop geweest en TNPT en BZET weer een succes op rtl. Dus ook daar ligt het probleem niet. En bovendien werken er maar een handje vol mensen aan deze programma’s. Deze shows worden dus vaak door dezelfde mensen gemaakt. Vaak hoor je dus mensen zeggen dat ze een programma bagger vinden. Wat dus raar is en te vergelijken met het volgende. De cake van de AH vind je bagger maar die van de c1000 vind je super. Terwijl het eigenlijk van dezelfde producent komt, maar dan in een ander jasje. Het probleem bij sbs is vastigheid. De npo en rtl creëren dit wel voor de kijker. Als je npo roept dan zegt het volk: Pauw en Witteman, DWDD, eenvandaag, blik op de weg, opsporing verzocht, spoorloos BZV etc etc. Roep je rtl dan zegt het volk: GTST, koffietijd, boulevard, editie nl, Vi, IHVH, The Voice, LFY etc etc. Roep je sbs dan zegt men Hart van Nederland. De rest van de titels komt na 1 seizoen niet meer terug of word voortijdig van de zender gehaald. Tv moet je vergelijken met het leven. Mensen willen vastigheid en structuur. Als je moet kiezen tussen een baan waar je 10.000 per maand kunt verdienen maar niet bekend is voor hoelang of 1900 voor drie jaar dan kies je altijd voor het laatste. Omdat je dan weet wat je hebt. Bij sbs weet je niet wat je hebt. Je wilt als kijker naar de klok kunnen kijken, zien dat het 20:00 uur is, de tv aanzetten en gelijk naar het journaal kunnen kijken of naar GTST. En daar ligt het probleem van sbs. Als je een ineens een sterke woensdag (dokter tinus en de lijfshow) in handen hebt dan zorg je ervoor dat je die behoud en dan ga je niet de lijfshow naar de zaterdag verplaatsen omdat je o zo graag een succes op de zaterdag wilt hebben. Als HVNL elke avond dik een miljoen scoort dan ga je niet ineens het programma veranderen omdat het “anders” moest. Want dan loopt de kijker weg. Wat sbs moet doen is weer een soort structuur gevoel bij de kijker creëren. Programma’s kunnen nog steeds groeien, dat bewijst drekwerk. Dus kom maar met een tweede seizoen over een half jaar. Zo slecht was de showbizzquiz niet, dus kom maar met een 2de seizoen. Dokter Tinus en de lijfshow gewoon weer op woensdag. Probeer met shownieuws weer de scoops te pakken waardoor er weer 8 tot 900.000 man naar gaan kijken. Waardoor je nieuwe programma’s aan een groter publiek kunt promoten. En doe iets aan de vooravond en middag. Ga smiddags programma’s herhalen en kort dat tellsell in. Paar leuke Amerikaanse comedys in de namiddag. En wat meer eenmalige grote shows. Domino day is een landen project. Probeer dat weer nieuw leven in te blazen met hulp van sponsoren. En de nationale test achtige programma’s. Want zulke klappers maakt sbs ook niet meer. Kortom geen paniek maar structuur.

Gast
morreion
april 14, 2013 12:33

Even over KASSA, waardeloos!! Het item over UWV werkbedrijf werd er doorheen gejast ( zoveel tijd hebben we niet ) terwijl dat Urker visserskoor minuten lang mocht kwelen, een aanfluiting! En Brecht, laat je gasten eens uitspreken, zeer, zeer slecht.

Gast
Anoniem
april 14, 2013 12:25

Gordon is natuurlijk X-factor maar dat is ook een wanproduct van de eerste orde. Dat mag floppen met 600.000 kijkers

Gast
Leo
april 14, 2013 12:24

Wat een flop.
Programma heeft NIETS met SBS te maken.

Vind je het gek dat kijkers massaal afhaken? Waar staat die zender nu nog voor???
Als je echt denkt met een zeer slap aftreksel van IDOLS (inmiddels ook al weer bijna 10 jaar oud..) een zender te ‘bouwen’, tja…

Gast
Anoniem
april 14, 2013 12:22

De BBC weet tenminste hoe je een show moet neerzetten. The Voice op RTL is daar amateuristisch bij. Helemaal met gedrochten als Gordon en Ali B

Gast
caro
april 14, 2013 12:19

325.000 kijkers voor een hele dure liveshow prime time…..
ai, dat doet zeer!

Gast
@TVRatingsUK
april 14, 2013 12:12

En The Voice 7m voor de duidelijkheid.

Gast
Martijn
april 14, 2013 12:11

Magere cijfers, maar wel een goed programma!

Gast
@TVRatingsUK
april 14, 2013 12:09

Last night’s #BritainsGotTalent peak of 13.03m with @ITV +1 is higher than the peak of last year’s X Factor final!

Gast
jeez
april 14, 2013 12:05

Heb een stuk gekeken van Pop Talent live, wat een drama. Yes-R die in gesprekjes met de kandidaten een vraag opleest en meteen na het stellen van de vraag alweer op zn kaartje kijkt wat de volgende vraag is. (en dus helemaal niet naar het antwoord luistert)
En die flop jury ook, ‘wat een show! geweldig!’ bleven ze maar roepen, haha.

Gast
Anoniem
april 14, 2013 11:58

leuk wsylon gisteren
gelijk het beste gehad. nu weer naar rene froger en gerard.joling. offf

Gast
max
april 14, 2013 11:57

Alle negatievelingen mogen weer los op de show van SBS, maar de show met Waylon was top! Was verrast door het duet met Herman van Veen! Volgende week zeker weer!

Gast
Justme
april 14, 2013 11:56

Inderdaad, de keuze om achter de schermen van crematorium te filmen scoort. Mysterie en de dood; goed voor de cijfers.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen