Weet Ik Veel net zo succesvol als Ik Hou Van Holland


De kijkcijfers van zaterdag 9 maart 2013 (SKO)

De vlag kan uit bij Linda de Mol. Haar tv-show Weet Ik Veel is zaterdagavond met 2,3 miljoen kijkers van start gegaan op RTL 4, goed voor de eerste plek in de dagelijkse kijkcijfer top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het was een spannende avond voor De Mol, omdat Weet Ik Veel pas haar tweede nieuwe tv-show is bij RTL 4. Weet Ik Veel is echter net zo’n groot succes als Ik Hou Van Holland, waarvan het tiende seizoen afgelopen najaar gemiddeld ook 2,3 miljoen kijkers trok.

Voorafgaand aan de eerste uitzending gaf De Mol aan flink nerveus te zijn over de kijkcijfers. “Ik ben heel blij als ik 1,5 miljoen scoor, ik ben tevreden met alles boven de 1,1 en ik ben diep ongelukkig met alles eronder. En als het meer is dan 1,5 miljoen, dan gaat de vlag uit“, zei ze.

De Mol won met gemak van de concurrentie. Op hetzelfde moment moest Paul de Leeuw genoegen nemen met ‘slechts’ 923.000 kijkers voor de terugkeer van zijn tv-show Langs De Leeuw op Nederland 1.

Direct na De Leeuw begon de nieuwe Ruben Nicolai-show Golden Oldies met 1,2 miljoen kijkers. De BNN-show was daarmee het meest bekeken alternatief voor de kijkcijfertoppers op RTL 4.

Weet Ik Veel was namelijk niet het enige succes op de zaterdagavond van RTL 4. Direct aansluitend trok de start van De Grote Improvisatieshow van Ruben van der Meer en Tijl Beckand bijna 1,5 miljoen kijkers, goed voor het zilver op prime time.

The Next Pop Talent en De Showbizzquiz op SBS 6 noteerden respectievelijk 404.000 en 411.000 kijkers. Vorige week kwam De Showbizzquiz nog boven de 800.000 kijkers uit.

Top 15
01. Weet Ik Veel (RTL4) 2.336.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 2.167.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.687.000
04. Kassa (Ned1) 1.629.000
05. Grote Improvisatie Show (RTL4) 1.481.000


06. TV Kantine (RTL4) 1.453.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.388.000
08. Golden Oldies (Ned1) 1.194.000
09. EenVandaag (Ned1) 1.053.000
10. Langs De Leeuw (Ned1) 923.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 923.000
12. Schaatsen WB 5KM H (Ned1) 915.000
13. Parijs – Nice (Ned1) 829.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 795.000
15. Campinglife (RTL4) 743.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.1%
2. Ned1 / 21.1%
3. SBS6 / 7.1%
4. Ned2 / 6.4%
5. RTL5 / 5.6%


6. Vero / 4.0%
7. RTL7 / 3.9%
8. Ned3 / 3.4%
9. NET5 / 2.3%
10. RTL8 / 1.6%


11. Comedy / 0.9%
12. Discov / 0.9%
13. TLC / 0.7%
14. Nick / 0.7%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,2%
2. Publieke Omroep 30,9%
3. SBS Groep 13,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

100 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
maart 11, 2013 20:04

UBER SAAI!!!! Ga met je vrienden Triviant spelen… Ben je in ieder geval nog sociaaal bezig…

Gast
johan
maart 11, 2013 17:27

maffioos john de mol heeft wereldwijd 1,8 miljoen mensen op de loonlijst. dus echte kijkers waren er een stuk minder

Gast
Flippo
maart 10, 2013 20:00

@Anonymous: Omdat de producent de zendtijd heeft ingekocht, zo goedkoop mogelijk, zodat die hij/zij wat geld van de sponsor overhoudt. Die mensen moeten er tenslotte van leven.

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 19:14

Waarom zendt RTL4 het reisprogramma Romance the globe niet op de late avond op zondag ofzo uit? Daar zijn nu herhalingen te zien terwijl een mooi reisprogramma op zaterdagmiddag wordt weggestopt!

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 18:28

Mensen kijken niet naar rtl4 omdat ze zo goed zijn, maar omdat de rest zo slecht is!

Gast
Dkovac
maart 10, 2013 18:13

Patricia paay wilt 16 lijken en ze is 62 linda de mol wilt helemaal niet 18 lijken,
En the next pop talent is zo een onzin en de jury?? Glennis schreeuw wat voor advies wil zij hun geven?? zij kan niet eens zingen.stacy rookhuis is totaal geen talent en ruud de wild is radio dj de jury is echt om te lachen slecht.. En trouwens de kijkcijfers ook 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄

Gast
Hein
maart 10, 2013 17:36

geef mij maar Ik houd van Holland. Kijkcijfers waren zo hoog omdat iedereen er veel van verwachtte. Ik vond één keer meer dan genoeg. Volgende week maar weer een DVDtje opzetten.

Gast
NA
maart 10, 2013 16:35

Verbazing alom: zie Linda… wat is er nog echt aan haar? Een vrouw van 40+ kan heel mooi en aantrekkelijk zijn. Iemand die wil lijken op 18 niet.
Vragen echt van niveau in combinatie met de antwoorden. Tip: stuur Linda naar een logopediste. Te schel, hard en te veel.

Gast
Opa
maart 10, 2013 16:01

Ik heb zoals gewoonlijk weer genoten van Ned1, wat een niveau. Eerst schaatsen, dan Kassa, dan Paul de Leeuw en tot slot Golden Oldies. Geweldig, wat een feest.

Gast
jollie
maart 10, 2013 15:26

ach onze anti held Sub-zero is ook weer van de partij met geen nieuws

Gast
jollie
maart 10, 2013 15:24

je houd het niet voor mogelijk dat hier ruim 2 miljoen mensen naar kijken.Sjonge jonge naar een quiz 2 uur kijken.Wat een armoede in tv land.

Gast
Lucretia
maart 10, 2013 15:11

Nee doe mij maar next poptalent kijkt zo lekker weg. Goed programma.

Gast
Lucretia
maart 10, 2013 15:09

Waardeloos programma.

Gast
Marlon
maart 10, 2013 14:31

Dat hardnekkig niet uit te roeien virus roeit zichzelf wel uit. Al de inkomsten worden naar de opgehemelde persoontjes zelf gezogen terwijl het klapvee, oude mensen, zieken, gehandicapten, gezinnetjes die compleet gehersenspoeld zijn door hun schreeuwende optreden in alle media, hun salarissen moeten ophoesten maar zelf op een houtje moeten bijten. Hoe lang zal het nog duren eer dat iedereen wakker is? Er komen er steeds mee bij. Spannend!

Gast
dikke
maart 10, 2013 14:19

Gelukkig. Nu kan doosje De Mol weer rustig slapen zonder weer naar de fles te grijpen.

Gast
Sub-Zero
maart 10, 2013 13:35

Nee Tifanny het is SOS6

SOS SOS SOS mayday mayday TV zender stort in!

Gast
variabel
maart 10, 2013 13:27

Er mankeerde niets aan deze veelbesproken c.q. verguisde programma’s. Zo slààpverwekkend dat je geen slaappil hoeft te nemen. Maar, laten we niet gaan treuren want de volgende weken, maanden en jaren zullen er nog wel méér van die programma’s op de beeldbuis komen. ’n Hardnekkig, niet uit te roeien virus!

Gast
Max
maart 10, 2013 13:19

Hahahahahahahahahaha ja hoor de SBS zuurtjes zijn er weer! Hier is er 1! De reacties op Linda en de Lama’s lijken me duidelijk! Als RTL kijker moet dat toch een keer doordringen dat het allemaal een kopie is van een kopie van een kopie? En wij, domme kijkers, maar weer languit op de bank! Ik ben er allang klaar mee om de hele avond tv te kijken!……

Gast
Super Grover
maart 10, 2013 13:13

Veel te langdradige rip-off van de IQ-test… Weet niet of dit wekenlang deze cijfers kan vasthouden. Maar ja, weet ik veel :-P

Pijnlijk voor SBS dat ze vorige week blijkbaar alleen ‘gelegenheidskijkers’ hadden bij gebrek aan beter. Jammer, want het blijven twee goed gemaakte programma’s.

Gast
edwin
maart 10, 2013 13:08

zie je wel dat linda alles wat ze aan raak veranderd in goud

Gast
Pierre Cul
maart 10, 2013 13:02

WIV viel me tegen. Matige vragen en graphics. Iets teveel gegiechel. Maar het programma blijft wel overeind. Volgende week: 1.5 miljoen.

Gast
tiffany
maart 10, 2013 13:02

nogmaals het is SBS Sub-Zero

Gast
peter1
maart 10, 2013 12:50

Wat maakt men zich zo druk over? programma`s die je niet aanstaat moet je ook niet naar kijken, of gaat het niet meer om het programma, maar om een zender de grond in te boren? erg dom allemaal , kijk wat je leuk vind op welke zender dan ook , en doe eens normaal met z`n allen !

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 12:50

Heb het opgenomen, eigenlijk vind ik dit meer iets voor Zondag want het komt mij over als miljoenenjacht/één tegen honderd. Niet echt iets om eigenlijk op Zaterdag na te kijken. Heb zelf na Paul de leeuw gekeken, ook de verlenging om 00.18 die tot 00.53 duurde. Na Paul De Leeuw heb ik ook na de Show bizquize gekeken waarvan ik net 10 minuten gemist had of zo, was pas de 2de aflevering die ik zag. Viel beetje tegen, wel goed dat er maar 2 reklame kwam. Voor ook een reden om Linda op te nemen, zo kan ik die reklame weg zappen.

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 12:44

Inderdaad, de campingzender is verhuist van 6 naar 4.

Gast
Nou nou
maart 10, 2013 12:43

Weet ik fail lees ik over Weet ik veel. Heb niets gezien, maar begreep op 538 met interview met Linda dat dit programma weer een prima voorbeeld is van bagger-tv. Een en al triestheid op de zaterdagavond op RTL4.

Gast
Weg met John de Mol
maart 10, 2013 12:42

Wat een triest gedoe was dit weer gisteravond. Zo simpel en flauw. Werkelijk walgelijk campingniveua op RTL4. Helaas ruim 2 miljoen mensen zonder IQ in Nederland. Bah, bah en nog bah.

Gast
Nou nou
maart 10, 2013 12:39

Onbegrijpelijk dat niemand het heeft over “weet ik fail”. Heb niet gekeken, maar las berichten over dat het on-line niet werkte. Vooraf al ingeschat dat dit weer bagger-tv is, heb Linda gehoord op 538, en vermoedelijk heb ik gelijk. Maar daar waar ooit ene Herman de Ned.1 kijker als bejaard, dement etc. bestempelde zou je bijna vermoeden dat deze kijker op zaterdagavond meent de zender op 4 te moeten zetten. In het bejaardentehuis schijnt dit in ieder geval op zaterdagavond wel zo te zijn………
Volgende week zaterdag maar weer gewoon de tv op Canvas zetten als ik bovenstaand zo bekijk.

Gast
Lou
maart 10, 2013 12:32

Paul de Leeuw is hard onderweg passé te worden. Wat zal hij gebaald hebben van de storingen aan het begin van de uitzending. Daardoor hebben vast ook mensen besloten weg te zappen naar Linda. Ik ging al weg bij de aankondiging van de gasten. Veeeel de hoog Volendams amusementsmaffia gehalte. En het zegt ook veel dat Golden Oldies hoger scoorde. Terecht ook. Dat was een erg leuk en origineel programma. En Ruben Nicolaï is een baas!!!

Gast
kritische kijker
maart 10, 2013 12:30

Wat een enorme triestheid. De familie Mollusconi en Erland hebben het voor elkaar om Nederland in domheid onder te dompellen. En met een show die aan alle kanten kraakt en piept 2,6 mio campinggasten aan zich te binden.

Het pannel is aangepast aan het iq niveau van rond de 70 tot 90 zodat de kijkersgroep thuis het gevoel heeft dat ze nog lang zo slecht niet zijn.
De Mollusconi presentatrice die met opgespoten en strakgetrokken hoofd staat te hinneken als een pony in de wei heeft het uiteindelijk nog voor elkaar gekregen om alle bejaardenhuizen, verpleeghuizen verzorgingshuizen, demente bejaarden en de doelgroep van een iq van rond de70 in dit land een prima tv avond te bezorgen.

Ik ben benieuwd of Nederland er de komende weken nog zo van kan genieten. Ik betwijlfel het.

Gast
k:Alex
maart 10, 2013 12:21

Het verklaard wel waarom de app eruit lag :)

Gast
Bamibal
maart 10, 2013 12:15

veel negatieve reactie gehoord op Linda de mol gisteren, dus die show zakt volgende week wel in.

Gast
Kees
maart 10, 2013 12:01

Ik heb in de gaten dat niemand het door heeft. Waarom denk je dat de vragen wat makkelijker zijn dat de meesten hadden verwacht? Om het een familieshow te laten zijn. Kids van pakweg 10, 11, 12 die kunnen lekker meedoen. Een familieshow dus, en wat is de doelgroep van RTL4? Juist. Een prima programma waar gezinnen met zijn allen naar kunnen kijken. Paul is soms te vulgair en dat doe je ze niet aan. Als de tienertjes naar bed zijn knal je er een filmpje in. Of kijk je iets anders. Cijfers zullen wel zakken maar blijven wel rond de miljoen hoor.

Gast
Marc E. Putto
maart 10, 2013 12:00

Eigenlijk diep respect voor die L** van een de Leeuw dat ie al twintig jaar ‘de schreeuw van de Leeuw’ doet. Steeds een ander naampje, maar in wezen is er geen syllabe veranderd of vernieuwd aan ’t program en aan de [nu seniore] man.

Gast
Karel
maart 10, 2013 11:53

Waarom blijft Nederland 1 de zaterdag weggeven aan RTL4?
Zo show van Paul de Leeuw kan toch al 10 jaar niet meer.
Wat is die man uitgeblust en dat is ook logisch als je al 30 jaar hetzelfde programma 40keer in het jaar doet.

Gast
Peter
maart 10, 2013 11:47

Volgende week heeft Linda ook een mooie lead-in want dan begint de nieuwe comedy Aaf met de geweldige Annet Malherbe.
En al zal Linda volgende week zakken in kijkcijfers, dan nog blijven de cijfers geweldig voor zo’n soort programma.
Mensen die denken dat het volgende week kan instorten zijn niet realistisch. Zo werkt dat niet op een zender als RTL 4, al zakken de cijfers misschien iets. De zender blijft het goed doen, ook in marktaandeel. Dat is niet te zeggen bij een zender als SBS, als daar de cijfers eens meevallen, en de week er na weer in storten komt het ook nooit meer goed. Er zit tussen beide zenders zo’n niveau verschil. Lijkt me duidelijk dus.

Gast
Ronald
maart 10, 2013 11:46

Zo, ik heb mijn sneu en debiel berichtje hier boven mij geplaatst. Nu miet ik ervoor zorgen dat de mannen in witte jassen mij niet te pakken krijgen. ;)

Gast
robert
maart 10, 2013 11:43

Ik denk dat het genoeg zegt over een aantal lezers hier dat iets saai is als er geen muziek of andere platte ongein in zit. Ach ja duidelijk geen doorsnee van de bevolking hier. Wat overigens totaal niet erg is, maar wel een paar opmerkingen in het perspectief zet.

Gast
kritische kijker
maart 10, 2013 11:41

Wat is Paul de Leeuw weer op een verschrikkelijke manier afgedroogd door Linda de Mol, het begint toch wel een beetje sneu te worden voor onze PO-tobber. En ik als volidioot PO-fanboi krijg uiteraard een steeds grotere hekel aan Linda de Mol die in haar eentje telkens weer mijn PO volledig van de tafel poetst.

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 11:39

Hoe aandoenlijk, de SBS zuurtjes zijn weer verenigd deze zondag….

Gast
Lisa
maart 10, 2013 11:38

Poeh, ik kwam er niet doorheen hoor. Het leek net een manege met Linda en Anky. Plus die eindeloze stroom vragen en irritante storings-balk. Maar goed, laat Linda een trui breien en het scoort nog…

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 11:33

Sub-Zero
Sun 10 Mar 2013 om 11:31

Paul de leeuw is geen partij voor Linda.

SOS6 wordt gewoon compleet weggevaagd en terecht met zulke slechte programma’s!

Nee RTL die heeft geen slechte kopieën, een en al ripoff. Alleen Nederland rukt zich liever af op Linda de Mol dan Do begrijpelijk

Gast
Peter
maart 10, 2013 11:33

Geweldige cijfers voor WIV. Alles wat Linda de Mol aanpakt veranderd in goud, dat moge duidelijk zijn. Ik vond de quiz niet tegenvallen, ook d.m.v. de fragmentjes tussen de vragen door was er goed naar te kijken. Jammer van die app alleen maar alle bugs zullen ze er deze week wel uit halen.
Paul de Leeuw had ook een erg sterke show. Het cabaret is ouderwets goed en doet denken aan de begin tijd van het kopspijkerscabaret.
Tja, en SBS kan blijkbaar nog verder zinken. Nadat de Showbizzquiz vorige week een kleine opleving had, zakt het nu weer als een pudding in elkaar. Hoe zuur kan het nog worden voor die toko… Het moge duidelijk zijn, SBS is officieel mislukt en gaat nooit meer iets worden op de voet zoals er nu doorgegaan wordt…

Gast
Sub-Zero
maart 10, 2013 11:31

Paul de leeuw is geen partij voor Linda.

SOS6 wordt gewoon compleet weggevaagd en terecht met zulke slechte programma’s!

Gast
Logisch toch ?
maart 10, 2013 11:30

Weet Ik Veel: De vragen zo makkelijk maken dat je de RTL-kijkers kunt wijsmaken dat ze intelligent zijn. En dat is weer slim van Linda vanwege de klantenbinding.
Linda heeft duidelijk gratis gegraaid in De Slimste Mens en de Nationale IQ test, maar die zijn natuurlijk bestemd voor de intellectuele elite van Nederland, die uitsluitend publieke omroep kijkt.

Gast
Yup
maart 10, 2013 11:22

In het land der blinden, is éénoog koning.

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 11:17

En presentatrice Jojanken van den Berge is helemaal verschrikkelijk

Gast
robb
maart 10, 2013 11:16

Het programma was niks bijzonders,maar LInda is een heel sterk merk.

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 11:16

De Lama’s waren veeeeel leuker. De minste lama’s deden hier aan mee Tijl Bekkramp was al de minst leuke en die geblondeerde lange plank die nu in t team zit is om te janken

Gast
Anoniem
maart 10, 2013 11:14

Gefeliciteerd RTL Kopie met het laten scoren van wederom een kopie (De Lama’s) en een spelprogramma samengesteld uit kopieën (Weet ik Veel).

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen