Good Christian Bitches scoort bovengemiddeld op Net5


De kijkcijfers van maandag 16 juli 2012 (SKO)

Foto: SBSGood Christian Bitches, volgens Net5 ‘dé nieuwe zomerserie’, is maandagavond van start gegaan met kijkcijfers die boven het zendergemiddelde lagen. De dubbele aflevering was goed voor 370.000 en 387.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De meest bekeken aflevering van Good Christian Bitches scoorde ruim 36 procent boven het avondgemiddelde, en zelfs 53 procent boven het gemiddelde avondmarktaandeel dat vorige week werd behaald door Net5.

Hoewel Good Christian Bitches in de Verenigde Staten al na tien afleveringen van de buis werd gehaald vanwege lage kijkcijfers, lijkt de serie op vrouwenzender Net5 dus wel enigszins aan te slaan.

Het meest bekeken programma op primetime was Spoorloos Extra met 1,9 miljoen kijkers op Nederland 1. Over de hele avond gezien trok alleen het Achtuurjournaal meer kijkers, namelijk 2,4 miljoen. De nummer drie van de avond, en de nummer twee op primetime, was Groeten van MAX (1,9 miljoen).

Het eerste programma van de commerciëlen staat op plek zeven in de dagelijkse kijkcijfer top 15, namelijk het Half Acht Nieuws met 1,2 miljoen kijkers op RTL 4.

Op primetime kwamen de commerciëlen niet boven het miljoen uit. RTL 4 noteerde 700.000 kijkers met CSI NY en SBS 6 trok 691.000 kijkers met de film The Sentinel.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.406.000
02. Spoorloos Extra (Ned1) 1.924.000
03. Groeten van MAX (Ned1) 1.861.000
04. Journaal 18:00 (Ned1) 1.491.000
05. We zijn er bijna (Ned1) 1.453.000
06. EenVandaag (Ned1) 1.331.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.183.000
08. Gevoel van de Vierdaagse (Ned1) 1.044.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.015.000
10. Studio Sportzomer (Ned1) 992.000
11. Hart van Nederland (SBS6) 992.000
12. Lingo (Ned1) 961.000
13. Tour de France (Ned1) 914.000
14. Editie NL (RTL4) 885.000
15. Nieuwsuur (Ned2) 756.000
Marktaandelen (18-24u, 6+)

1. Ned1 / 28.5%
2. RTL4 / 14.1%
3. SBS6 / 11.2%
4. RTL7 / 6.1%
5. Ned2 / 4.8%
6. NET5 / 4.6%
7. Vero / 4.3%
8. Ned3 / 3.8%
9. RTL5 / 2.9%
10. RTL8 / 2.4%
11. TLC / 1.2%
12. Nick / 0.9%
13. N.geog / 0.7%
14. Discov / 0.7%
15. TeenNick / 0.6%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,1%
2. RTL Nederland 25,5%
3. SBS Groep 20,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen