Good Christian Bitches scoort bovengemiddeld op Net5
De kijkcijfers van maandag 16 juli 2012 (SKO)
Good Christian Bitches, volgens Net5 ‘dé nieuwe zomerserie’, is maandagavond van start gegaan met kijkcijfers die boven het zendergemiddelde lagen. De dubbele aflevering was goed voor 370.000 en 387.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De meest bekeken aflevering van Good Christian Bitches scoorde ruim 36 procent boven het avondgemiddelde, en zelfs 53 procent boven het gemiddelde avondmarktaandeel dat vorige week werd behaald door Net5.
Hoewel Good Christian Bitches in de Verenigde Staten al na tien afleveringen van de buis werd gehaald vanwege lage kijkcijfers, lijkt de serie op vrouwenzender Net5 dus wel enigszins aan te slaan.
Het meest bekeken programma op primetime was Spoorloos Extra met 1,9 miljoen kijkers op Nederland 1. Over de hele avond gezien trok alleen het Achtuurjournaal meer kijkers, namelijk 2,4 miljoen. De nummer drie van de avond, en de nummer twee op primetime, was Groeten van MAX (1,9 miljoen).
Het eerste programma van de commerciëlen staat op plek zeven in de dagelijkse kijkcijfer top 15, namelijk het Half Acht Nieuws met 1,2 miljoen kijkers op RTL 4.
Op primetime kwamen de commerciëlen niet boven het miljoen uit. RTL 4 noteerde 700.000 kijkers met CSI NY en SBS 6 trok 691.000 kijkers met de film The Sentinel.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.406.000 02. Spoorloos Extra (Ned1) 1.924.000 03. Groeten van MAX (Ned1) 1.861.000 04. Journaal 18:00 (Ned1) 1.491.000 05. We zijn er bijna (Ned1) 1.453.000 06. EenVandaag (Ned1) 1.331.000 07. Half acht nieuws (RTL4) 1.183.000 08. Gevoel van de Vierdaagse (Ned1) 1.044.000 09. RTL Boulevard (RTL4) 1.015.000 10. Studio Sportzomer (Ned1) 992.000 11. Hart van Nederland (SBS6) 992.000 12. Lingo (Ned1) 961.000 13. Tour de France (Ned1) 914.000 14. Editie NL (RTL4) 885.000 15. Nieuwsuur (Ned2) 756.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 28.5% 2. RTL4 / 14.1% 3. SBS6 / 11.2% 4. RTL7 / 6.1% 5. Ned2 / 4.8% 6. NET5 / 4.6% 7. Vero / 4.3% 8. Ned3 / 3.8% 9. RTL5 / 2.9% 10. RTL8 / 2.4% 11. TLC / 1.2% 12. Nick / 0.9% 13. N.geog / 0.7% 14. Discov / 0.7% 15. TeenNick / 0.6% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,1% 2. RTL Nederland 25,5% 3. SBS Groep 20,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |