The Voice Kids steevast winnaar vrijdagavond


De kijkcijfers van vrijdag 9 maart 2012 (SKO)

De vrijdagavond is al het hele seizoen onafgebroken in handen van RTL 4 dankzij The Voice of Holland en The Voice Kids. Ook de tweede battle-show van de juniorvariant was vrijdag met 2,4 miljoen kijkers goed voor goud. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ondanks de torenhoge score van The Voice Kids, was het wel de minst bekeken aflevering van de talentenjacht tot nu toe. Slechts één keer eerder keken er minder dan 2,5 miljoen mensen; dat was twee weken terug.

Het was vrijdag tevens voor de tweede keer dat Moordvrouw direct na The Voice Kids minder kijkers wist te boeien dan Flikken Maastricht recht tegenover The Voice Kids. Waar de RTL 4-serie met Wendy van Dijk 1,554 miljoen kijkers noteerde, wist Flikken 1,641 miljoen kijkers te boeien.

Op Nederland 3 scoorde de aflevering van College Tour met Sting 571.000 kijkers. Het record voor de aflevering met Matthijs van Nieuwkerk – 815.000 kijkers – blijft onaangetast.

Top 15
01. The Voice Kids (RTL4) 2.389.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.759.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.644.000
04. Flikken Maastricht (Ned1) 1.641.000
05. Moordvrouw (RTL4) 1.554.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.275.000
07. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.254.000
08. Journaal 18:00 (Ned1) 1.180.000
09. Pauw en Witteman (Ned1) 1.066.000
10. Kanniewaarzijn (Ned1) 1.054.000


11. EenVandaag (Ned1) 1.023.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 951.000
13. Gesprek met premier (Ned1) 867.000
14. Editie NL (RTL4) 841.000
15. Zembla (Ned2) 819.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.8%
2. Ned1 / 17.9%
3. Ned3 / 8.1%
4. Ned2 / 7.8%
5. SBS6 / 6.9%


6. RTL7 / 5.5%
7. RTL5 / 4.5%
8. Vero / 4.3%
9. NET5 / 3.6%
10. RTL8 / 1.3%


11. Discov / 0.8%
12. Comedy / 0.7%
13. Nick / 0.6%
14. Eurosp / 0.6%
15. TLC / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 36,1%
2. Publieke Omroep 33,8%
3. SBS Groep 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
paul
maart 18, 2012 00:25

gorr,wat let je,gooi een bom op rtl.whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Gast
paul
maart 18, 2012 00:23

eerst prezen ze dat mooie kleine joch de hemel in,en omdat hij ziek was geworden en zijn knappe stemmetje er niet meer helder uirkwam,scopten ze dat mooie jochie de show uit,nu is Marco Banaan,zelf heeel errrrggggg grieperig,ach gut.Ik hoop nog heel veel van dat kanppe joch te horen.Was voor mij de enige echte WINNAAR.

Gast
Jos
maart 10, 2012 22:05

@hoi zaterdag 10 maart 2012 om 11:54 “gtst wordt erg minder gewoon”

Dat verhaal hoorden we 15 jaar geleden ook al en intussen gaat gtst gewoon door.

Gast
Brigit
maart 10, 2012 19:52

@arjan Wat voor totaal leeg leven moet je hebben om hier dagelijks dit soort prutslijstjes te plaatsen?

Gast
kwikjealex
maart 10, 2012 17:25

@bamibal
Was al bekend, dan gelukkig is er weer iets leuk op tv.

Gast
bamibal
maart 10, 2012 17:04

Holland’s got tallent komt na the voice kids op de vrijdag-avond!

Gast
Owen
maart 10, 2012 16:56

SBS6 glijdt steeds verder weg.

Gast
Mark
maart 10, 2012 15:49

arjan
zaterdag 10 maart 2012 om 13:45

Scary Movie films op 5 maar gemiddeld 250.000 per stuk, al zo vaak op de SBS zenders geweest.

Net als Bruce Almighty op 6, maar 350.000 moet nog wel lukken.

Wat als hh maar 500.000 hoor en Eredivisie op 1 1,6 miljoen.

En Veronica? Tsja, als Merlin al niet scoort, dan de rest ook niet, dus 150.000 – 200.000 voor alles (ook film = horror = scoort niet).

Gast
Yossarian
maart 10, 2012 15:25

@Jan-Joost: helemaal mee eens! Ik raad iedereen aan deze uitzending even na te zien via de diverse gemist-kanalen!

Gast
Mediaprak
maart 10, 2012 15:07

@Mark Helemaal mee eens. Vakkundig gemaakt, maar past meer op de dinsdag crime avond. Hier had de Tros “Dit Was ’t Nieuws” moeten uitzenden.

Gast
Anoniem
maart 10, 2012 14:01

de schat van oranje! lijkt me wel wat, maar dan wel op Donderdag om 20.30 of 21.30 of Vrijdag om 22.00.

Gast
Chris
maart 10, 2012 13:48

Wat Schat Je staat nog steeds in de schema’s voor de zaterdagavond primetime vanaf 14 april. Dat gaat natuurlijk hartstikke floppen. De eerste aflevering staat recht tegenover IHVH en die week daarna begint De Jongens tegen de Meisjes weer. Zelfs op RTL 4 was het al geen succes, dus snel verplaatsen naar zaterdagavond 22.00 uur.

Gast
arjan
maart 10, 2012 13:45

VOORSPELLING VOOR VANAVOND

NED 1

20:25 Nick tegen Simon 1.1 MILJOEN
21:35 Ik vertrek 1.3 MILJOEN
22:30 NOS Studio Sport Eredivisie 1.2 MILJOEN
23:30 NOS Studio Sport 1 MILJOEN

RTL4

20:00 Iedereen is gek op Jack 2,1 MILJOEN
20:30 Ik hou van Holland 2,6 MILJOEN
22:10 Dit was het nieuws 1,4 MILJOEN
23:00 Wat als? 1 MILJOEN

RTL5
20:00 Scary Movie 3 400.000 KIJKERS
21:35 Scary movie 2 450.000 KIJKERS

RTL7
20:00 Dante’s Peak 350.000 KIJKERS
22:00 Cliffhanger 250.000 KIJKERS

SBS6
20:00 Bruce Almighty 450.000 KIJKERS
21:50 Wedden dat ik het kan! 600.000 KIJKERS
22:50 Hart van Nederland – Late editie 700.000 KIJKERS
23:00 Piets weerbericht 800.000 KIJKERS
23:05 Shownieuws – Late editie 650.000 KIJKERS

VERONICA
20:05 Hardcore pawn 250.000 KIJKERS
21:00 Pawn Stars 250.000 KIJKERS
22:00 Underworld 350.000 KIJKERS

Gast
arjan
maart 10, 2012 13:35

WAT is er met hart van nederland aan de hand.

nu maar 650.000 kijkers , geen 1 miljoen kijkers

Gast
Anoniem
maart 10, 2012 12:46

Ben benieuwd over 3 weken als de nieuwe vrijdag avonden beginnen! Sbs6 moet wel het miljoen kunnen halen, sowieso met de schat van oranje! HGT gaat denk ik wat zakken kwa cijfers met de vorige 2 seizoenen!

Gast
Mark
maart 10, 2012 12:45

SBS 6 snel weel Lachen Om Home Videos hh naar de zaterdag, vroeger scoorde die van 7 uur 700.000 en de hh om half 12 nog eens 500.000 = 1,2 miljoen!!! RTL 4 doet het ook met Wat Als en Benidorm Bastards op zaterdag.

Gast
Mark
maart 10, 2012 12:40

Fatale Fouten is ook meer iets voor door de week op Ned. 2, gewoon elke vrijdag vermist, of om en om met Opgelichts o.i.d..

Gast
ruud
maart 10, 2012 12:21

Jan-Joost
zaterdag 10 maart 2012 om 11:45

Ik heb ook gezien wat er word weggegooid en de houdbaarheid bewust gekort word,dat betekend ook dat de prijzen onnodig hoog zijn.

Gast
Ronald
maart 10, 2012 12:20

Enne Koen. Die shows hebben hun doelstelling allemal NIET gehaald; nl het vinden van langdurig nieuw talent. Allemaal hebben ze wat dat betreft gefaald. Want geen grote doorbraken of eendagvliegers.
Wat is dan de meerwaarde nog om jezelf talentenshow te noemen en er überhaupt naar te kijken? Wordt je dan als kijker te kakken gezet of wordt je dan als kijker te kakken gezet?

Gast
Ronald
maart 10, 2012 12:10

@ Koen. Die overkill is er allang hoor.

Gast
Koen
maart 10, 2012 12:01

Nog steeds prima kijkcijfers, ondanks de lichte terugval. Al zou een jaartje geen talentenshows goed zijn om een “overkill” te voorkomen.

Gast
hoi
maart 10, 2012 11:54

the voice kidss is een leuk progamma om naar te kijken en gtst wordt erg minder gewoon ‘

Gast
Jan-Joost
maart 10, 2012 11:45

Ik heb voor de “diepgang” op vrijdagavond eens gekeken naar Zembla. We mogen wel eens wat beter letten op onze manier van voedsel weggooien. Af en toe schaam ik mij om in Nederland te wonen. We bezuinigen op mensen die het al moeilijk hebben, maar goed voedsel aan hen schenken is te moeilijk. Een Voedselbank is nodig voor een rijk land als Nederland. En in Den Haag vinden ze dit allemaal maar normaal. Kort samengevat: De uitzending van Zembla gisteravond om 21.20 uur bij de VARA, op Nederland 2, heeft mijn ogen geopend en vooral nog meer woede bezorgt over hoe de Nederlandse weggooi-cultuur in elkaar zit.
Zie ook: http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=58617&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1974&cHash=20d0d62fc97fe7eea24dc0b62c99cd15

Gast
Ronald
maart 10, 2012 11:30

@ Jan91
Inderdaad. En maar denken dat de deelnemers succesvol zullen zijn.
Ach ja, sommigen weten niet beter.

Gast
John
maart 10, 2012 11:28

@TV100: ??? RTL heeft sterke programma’s daarom is het makkelijk om te scoren…(???) Wat wil je dan? Dat is toch het hele idee en het knappe zit hem er nou net in dat RTL weet wat gaat scoren en daarom de sterke programma’s heeft. Hmmm
@TV100 2de post: Weer zo een rare email. Als zangwedstrijden niet meer gaan scoren dan een extra zender voor zangwedstrijden opzetten… (!?) GTST verhaal begrijp ik ook niet….

Gast
Ronald
maart 10, 2012 11:25

@ gorr
… en dan is vervolgens de finale afgelopen en wordt er niet meer naar de kids die meededen omgekeken… kijkcijfers behaald, genoeg gecashed… weer een aantal weken flink mensen bedonderd.
Gelukkig behoor ik niet tot die mensen.

Gast
kwikjealex
maart 10, 2012 11:24

SBSgroep is net zo groot als de zender SBS vroeger op een beetje goede dag was.
Maar geloof me, TVOH 3 is al bijna kapot gemaakt voordat het begint, ze moeten het volgende seizoen echt later beginnen.

Gast
limburger
maart 10, 2012 11:12

@ Corné

Nee SBS is de campingzender, RTL is een 5 sterren hotel.

Gast
Jeffrey
maart 10, 2012 11:12

Zolang de kids op de vrijdagavond naar talentenjachten willen kijken blijft RTL succesvol hiermee.

Gast
Anoniem
maart 10, 2012 11:11

RTL4 zal waarschijnlijk eind augustus/begin sept beginnen met TVOH3 omzo op vrijdag 29 december te eindigen.

Gast
ruud
maart 10, 2012 11:09

Dit is toch het bewijs dat kinderen bepalen wat er vrijdag en zaterdag op tv is.daarom neemt ook af omdat mensen zonder kinderen afhaken.

Gast
Corné
maart 10, 2012 11:06

RTL4 is gewoon de nieuwe campingzender, lekker de kijker in de maling nemen en alles maar uitmelken, campingbaas Erland doet goede zaken, maar voor hoelang????

Gast
Cas
maart 10, 2012 10:55

Flikken was erg spannend gisteren. Het was wel erg voorspelbaar dat die Engelse gast aan het einde een losgeslagen crimineel was. Maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Moordvrouw begint het eindelijk ook anders aan te pakken. Niet bij elke climax Fenna die natuurlijk erg rude is. Verbetering komt er zeker. Volgende week toch niet de laatste aflevering van Moordvrouw?

Gast
gtstfites
maart 10, 2012 10:49

@Tv 100@ dat is niet waar er kijken vooral gezinnen of jongeren naar GTST. Als ik het zo hoor

Gast
Jan91
maart 10, 2012 10:47

Ongelofelijk dat men niet gek wordt van al die talentenjachten. Volgens mij zouden die 2 miljoen kijkers het liefst 7 dagen per week talentenjachten willen zien, dan kijken ze er nog naar.

Gast
Tv 100
maart 10, 2012 10:36

@Rob . de vele talenten jachten zullen eerdaags bij het publiek gaan vervelen
het is veel teveel. Dan kan RTL beter een aparte zender opzetten dat elke dag
zangwedstrijden gaat uitzenden, gelukkig zijn er jongeren die deze uitzendingen negeren, dat is ook al zo met GTST men denk dat de jongeren de meerderheid zijn , maar ouderen kijken steeds meer ,dus wordt GTST steeds meer een soap voor de oudjes van boven de 45 .

Gast
gorr
maart 10, 2012 10:32

@trob

in de zomer zendt rtl niks uit vanwege alle sport die er op tv is

Volgens mij komt er ook geen MyNameIs. ik denk niet dat dat nog goed zal scoren

Gast
Levi
maart 10, 2012 10:29

Mooie cijfers voor Flikken Maastricht. Moet wel zeggen dat het huidige seizoen me een beetje tegenvalt in vergelijking met de andere seizoenen.
Gelukkig heeft de TROS wel een zevende seizoen besteld.

Gast
Tv 100
maart 10, 2012 10:25

@Henk .Geen verdienste hoor , want met je succesprogramma`s is het makkelijk scoren. , en RTL staat nog voorlopig onder de P.O.

Gast
rob
maart 10, 2012 10:24

het 3e seizoen tvoh begint half septemb?,gaat rtl4 voor tvoh nog wat uitzenden:my name is 5weken of xfactor/idols eerst van af juli en wat later tvoh en the voice kids.en hgt dan weer van af juli 2013.

Gast
gorr
maart 10, 2012 10:11

@kansberekeningbabe

er zijn nog maar 2 afleveringen. een battle en een finale.
en die battle gaat ruim 2 miljoen scoren en die finale bijna 3 miljoen

Gast
kansberekeningbabe
maart 10, 2012 10:01

70 % kans dat Voice Kids elke aflevering lager scoort dan de vorige. Finale dan wel weer op 2 miljoen. Tis toch een beetje het juniorsongfestival.

Gast
Afhaalchinees
maart 10, 2012 09:38

Ik heb gisteravond naar een interessante film gekeken over de bekende communistenjager senator Joseph McCarthy.

Gast
Henk
maart 10, 2012 09:32

Zo, RTL heeft wederom aardig de vloer aangeveegd met de PO.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen