Fred van Leer stelt teleur met Shopping Queens
De kijkcijfers van maandag 26 maart 2012 (SKO)
Het programma Shopping Queens van Fred van Leer is weinig succesvol in de vooravond van RTL 5. Twee weken na de première keken er maandag 117.000 mensen naar de realityshow, waarin dames shoppingtaken moeten vervullen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Shopping Queens staat in de schaduw van vroegere acht uur-titels van RTL 5, zoals Deal or no Deal en Take Me Out. Daar keken respectievelijk ongeveer 500.000 en 300.000 mensen naar.
Om acht uur wordt Van Leer van alle kanten ingehaald. Niet alleen door kijkcijferhits als het Achtuurjournaal (1,7 miljoen) en GTST (1,5 miljoen), maar ook door kleinere programma’s als The Big Bang Theory op Veronica (277.000).
Afgelopen vrijdag behaalde Shopping Queens een absoluut dieptepunt. De show dook onder de 100.000-grens en kwam uit op een score van 87.000 kijkers.
De grote topscoorders op maandag waren de Nederland 1-titels Dokter Deen (2,1 miljoen), Memories (2 miljoen) en Radar (1,8 miljoen). RTL 4 trok 1,1 miljoen kijkers met CSI en SBS 6 deed 789.000 kijkers met de tv-première van The Edge of Darkness.
Op Veronica ging het programma De Fukkers in première met 215.000 kijkers.
Top 15 01. Dokter Deen (Ned1) 2.076.000 02. Memories (Ned1) 1.952.000 03. Radar (Ned1) 1.747.000 04. Journaal 20:00 (Ned1) 1.711.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.494.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 26.9% 2. RTL4 / 16.9% 3. SBS6 / 10.7% 4. Ned2 / 7.6% 5. RTL7 / 6.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 41,2% 2. RTL Nederland 28,3% 3. SBS Groep 16,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |