Fred van Leer stelt teleur met Shopping Queens


De kijkcijfers van maandag 26 maart 2012 (SKO)

Het programma Shopping Queens van Fred van Leer is weinig succesvol in de vooravond van RTL 5. Twee weken na de première keken er maandag 117.000 mensen naar de realityshow, waarin dames shoppingtaken moeten vervullen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Shopping Queens staat in de schaduw van vroegere acht uur-titels van RTL 5, zoals Deal or no Deal en Take Me Out. Daar keken respectievelijk ongeveer 500.000 en 300.000 mensen naar.

Om acht uur wordt Van Leer van alle kanten ingehaald. Niet alleen door kijkcijferhits als het Achtuurjournaal (1,7 miljoen) en GTST (1,5 miljoen), maar ook door kleinere programma’s als The Big Bang Theory op Veronica (277.000).

Afgelopen vrijdag behaalde Shopping Queens een absoluut dieptepunt. De show dook onder de 100.000-grens en kwam uit op een score van 87.000 kijkers.

De grote topscoorders op maandag waren de Nederland 1-titels Dokter Deen (2,1 miljoen), Memories (2 miljoen) en Radar (1,8 miljoen). RTL 4 trok 1,1 miljoen kijkers met CSI en SBS 6 deed 789.000 kijkers met de tv-première van The Edge of Darkness.

Op Veronica ging het programma De Fukkers in première met 215.000 kijkers.

Top 15
01. Dokter Deen (Ned1) 2.076.000
02. Memories (Ned1) 1.952.000
03. Radar (Ned1) 1.747.000
04. Journaal 20:00 (Ned1) 1.711.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.494.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.262.000
07. Pauw en Witteman (Ned1) 1.150.000
08. Journaal 18:00 (Ned1) 1.147.000
09. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.097.000
10. Crime Scene Investigation (RTL4) 1.085.000


11. EenVandaag (Ned1) 1.033.000
12. Bones (RTL4) 1.011.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 869.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 862.000
15. Voetbal International (RTL7) 851.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 26.9%
2. RTL4 / 16.9%
3. SBS6 / 10.7%
4. Ned2 / 7.6%
5. RTL7 / 6.7%


6. Ned3 / 6.7%
7. Vero / 3.5%
8. RTL5 / 2.9%
9. NET5 / 2.5%
10. RTL8 / 1.8%


11. Discov / 1.0%
12. Comedy / 0.9%
13. Nick / 0.8%
14. TLC / 0.6%
15. Eurosp / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,2%
2. RTL Nederland 28,3%
3. SBS Groep 16,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen