Van Nieuwkerk bezorgt College Tour kijkcijferrecord


De kijkcijfers van vrijdag 17 februari 2012 (SKO)

Matthijs van Nieuwkerk heeft het programma College Tour vanTwan Huys een kijkcijferrecord bezorgd. Direct na De Wereld Draait Door, schakelden er vrijdag 815.000 kijkers in op het eerste grote tv-interview met de VARA-coryfee. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nog niet eerder keken er zo veel mensen naar College Tour. Het vorige record staat op de vorige aflevering, met premier Mark Rutte als gast. Toen schakelden er 694.000 kijkers in op de tv-show.

College Tour had flinke concurrentie tegenover zich. Op hetzelfde moment werden twee kijkcijferhits uitgezonden, namelijk Flikken Maastricht op Nederland 1 (ruim 1,7 miljoen kijkers) en The Voice Kids op RTL 4 (ruim 2,7 miljoen kijkers).

Flikken Maastricht werd voor het eerst dit seizoen beter bekeken dan Moordvrouw, dat later op de avond – direct na The Voice Kids – een publiek van ruim 1,6 miljoen kijkers wist te boeien.

De actualiteit domineerde de top 25 van meest bekeken programma’s. Het ongeluk van prins Friso dreef het Achtuurjournaal tot 2,4 miljoen kijkers en het Half Acht Nieuws tot 2,0 miljoen kijkers, beide bovengemiddelde scores.

Top 15
01. The Voice Kids (RTL4) 2.710.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 2.350.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.965.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.877.000
05. Journaal 18:00 (Ned1) 1.809.000


06. Flikken Maastricht (Ned1) 1.736.000
07. Moordvrouw (RTL4) 1.623.000
08. EenVandaag (Ned1) 1.570.000
09. Pauw en Witteman (Ned1) 1.564.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.433.000


11. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.363.000
12. Journaal laat (Ned1) 1.309.000
13. Editie NL (RTL4) 1.189.000
14. Fatale Fouten (Ned1) 1.129.000
15. Kanniewaarzijn (Ned1) 1.054.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 28.7%
2. Ned1 / 21.7%
3. Ned3 / 7.1%
4. Ned2 / 6.5%
5. SBS6 / 5.9%


6. RTL7 / 4.6%
7. RTL5 / 3.7%
8. Vero / 3.5%
9. NET5 / 2.6%
10. RTL8 / 1.8%


11. Nick / 0.7%
12. Discov / 0.7%
13. Eurosp / 0.6%
14. N.geog / 0.5%
15. TLC / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 38,8%
2. Publieke Omroep 35,3%
3. SBS Groep 12,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Henk Bleeker
februari 20, 2012 15:23

nog ff en dat moordvrouwen met t neukertje van ERland heeft nog maar 2 kijkers

Gast
Louwter
februari 19, 2012 08:57

FM voor het eerst hoger dan Moordvrouw!

Gast
Braak
februari 18, 2012 23:55

Hebben we nou nog niet genoeg Van Nieuwkerk gehad op deze site? Overkill!!

Gast
Mark
februari 18, 2012 16:52

Voice Kids wordt dus alleen 2e uur goed bekeken (zie extra nieuws ertussen), net na GTST kijken er nog geen 2 miljoen mensen. Ik denk dat ze het vooral moeten hebben van mensen die na Flikken overschakelen.

Gast
Mark
februari 18, 2012 16:50

Dan kan natuurlijk niet: Friso in ziekenhuis en SBS zou dan Cool Runnings uitzenden. :lol:

Hebben ze dus snel aangepast…

Kon sowieso niet een 20 jaar oude film prime time.

Gast
diana
februari 18, 2012 16:17

Moordvrouw is nep en gaar

Gast
sbs6 vanavond
februari 18, 2012 15:29

VANAVOND SBS6 20 UUR 650.000 TOT 850.000

Gast
Chiel
februari 18, 2012 14:34

Zeker 2 uur over Friso bij RTL4 in de vaste programma’s. Dat gaat toch nergens meer over! Kortste uitzending van Boulevard ooit voor mij, in 1 keer doorgespoeld :)

Gast
diana
februari 18, 2012 13:24

hoe kan je voice kids kijken en geen nieuws

Gast
Mark
februari 18, 2012 12:45

Nog geen 200.000 kijkers prime time voor SBS 6… Alleen tegen half elf, toen HvNL moest beginnen (maar werd pas een kwartier later), kwamen er nog een kleine 100.000 bij (wachters op HvNL).

Gast
Anoniem
februari 18, 2012 12:40

Moordvrouw was echt een goede aflevering!!

Gast
Peter
februari 18, 2012 12:06

Waarom slecht van sbs6 om niets te doen. Voor NL zijn 2 zenders die het extra nieuws brengen voldoende. SBS voegt daar in niets toe. Maar goed dat doet sbs verder ook niet. Beter is om sbs 6 op te doeken en gewoon te gaan richten op veronica en net 5. Het draait namelijk om toegevoegde waarde en in zi’n klein land als dit, is sbs6 gewoon te veel, als zij te veel wil kopieren, ben ook bang dat het naar de promo’s uitstraalt, natuurlijk op 6… ofzo ;-)

Gast
jeez
februari 18, 2012 11:51

Ik vond Boulevard beschamend… De gehele uitzending stond in het teken van Friso.
Albert Verlinde zegt zijn standaard zin ‘Wat je dan vandaag veel ziet…’ ,`speculeren gaan we vanavond niet doen.’ En dan vervolgens een uur lang,jawel,speculeren.
En dan die blunders, Ja hij was een goede skieer he?….hij is een goede skieer’ …..

Gast
kwikjealex
februari 18, 2012 11:50

Wat was Moordvrouw gisteren een mooie aflevering, dat hadden ze als eerste moeten doen.

Gast
sbs6 slecht
februari 18, 2012 11:49

slecht VAN SBS6, GEEN EXTRA NIEUW GISTEREN. SLECHT HOOR.

GA SAMEN MET NU.NL WERKEN. KOM MET SBS NIEUW BLOKKEN.
WANT NU.NL KAN BEST WEL MOOI PROGRAMMA MAKEN

Gast
Jimmy
februari 18, 2012 11:38

@wiedijk;

En ja hoor daar is ze weer !!!!!!!!!!!!!

Gast
Koen
februari 18, 2012 11:37

Uitzending College Tour staat inmiddels online:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1240586

Gast
Peter
februari 18, 2012 11:30

Ik vind die overdreven nieuwsvoorziening over Friso wat te ver gaan. Er is immers geen nieuw nieuws te melden. Breek pas in als er echt nieuws in. Beetje overkill aan nieuws nu.

Gast
Breedbeeld
februari 18, 2012 11:29

Wat een ophef, het is gewoon van Nieuwkerk maar, niet God himself hoor.

Gast
Koen
februari 18, 2012 11:25

Jammer dat College Tour (nog) niet terug te kijken is, heb het gemist. The Voice Kids scoort uitstekend. Pauw & Witteman heb ik overgeslagen, bij uitzondering omdat ik een hele uitzending speculeren over Friso niet interessant vond. Het amateuristische Flikken scoort helaas goed en ik kan me maar niet aanzetten tot kijken van Moordvrouw, lijkt me niet zo goed.

Gast
rob
februari 18, 2012 11:24

ben benieuwd of rtl4 voor dat tvoh 3begint van af half juli nog weer met talentenjacht komt?.van af half julie idols zou goede zet zijn denk ,tvoh wat later laten beginnen grote finale tvoh wat later begin maart .daarna tvoh kids weer,en dan pas juli 2013 weer HGT.ik denk dat idols best wel weer suc6 zou kunnen worden!.

Gast
Bamibal
februari 18, 2012 11:23

elk programma moet gewoon wijken voor allemaal nieuws uitzendingen! dit is belangrijker, ook alle voetbal wedstrijden aflasssen vind ik.

Gast
Levi
februari 18, 2012 11:18

Ondanks de 1,6 miljoen kijkers voor moordvrouw is het eigenlijk te weinig in vergelijking met wat goedkopere producties (Hotter then my daughter, TV Kantine, Van de vorst ziet sterren) behaalde. Die zaten met een lead-in van 2,7 miljoen kijkers nog allemaal boven de 2 miljoen. En dat terwijl Moordvrouw iets duurder is om te maken..

Gast
MikeV
februari 18, 2012 11:09

@gk helemaal met je eens! Bah bah wat een uitgerekte verslaggeving weer terwijl er totaal geen nieuws te melden was. Friso is niet eens meer lid van het Koninklijk Huis en heeft dus ook niks met de monarchie te maken…

Gast
ErwinHillywood
februari 18, 2012 10:57

Mooie cijfers voor The Voice Kids. Stijgt alleen maar verder door. Het was ook weer een briljante aflevering, wat een talentjes allemaal.
Moordvrouw had ook weer een prima aflevering, het niveau blijft nu gewoon goed. Kijkcijfers zakken wel maar dat heeft ook te maken met het nieuws van gisteren over Friso. Mensen verslinden dan nieuws, dat zie je aan de nieuwsrubrieken en talkshows zoals Pauw en Witteman.

Gast
Jowie
februari 18, 2012 10:50

Ik vind het ook veels te overdreven hoe veel aandacht de verschillende tv zenders besteden als er iets gebeurd met iemand van het koningshuis. Het is erg voor de familie en vrienden van Friso maar ik ken die hele man niet dus ik hoef het niet uren lang op tv te zien. Als zoiets gebeurd met de zoon van de slager dan is het net zo erg want ieder mensenleven is evenveel waard.

Gast
Anoniem
februari 18, 2012 10:49

Anonymous
zaterdag 18 februari 2012 om 10:48

En ik bedoelde natuurlijk dagen. :)

Gast
Anoniem
februari 18, 2012 10:48

Gelukkig gaat het zo goed met RTL 8. Schandalig dat ze de laatste afleveringen van ATWT pas rond middernacht uitzenden de afgelopen dag. En nog geen honderdduizend kijkers voor The Bold. Gewoon naar ATWT-tijdstip op zowel RTL 4 als RTL 8 vanaf volgende week. RTL Boulevard herhaling op 8 (22:30) en Dr. Phil herhaling op 4 (17:00) gaan natuurlijk nooit meer dan 200.000 kijkers trekken.

Gast
bert v
februari 18, 2012 10:46

Als het twee jaar mag duren , dan moet je na een half jaar toch wel wat stijging zien , het gaat alleen maar harder achteruit , kansloze missie.

Gast
gk
februari 18, 2012 10:41

Vond de berichtgeving van RTL echt giga over de top , eerst 1800 nieuws daarna editie nl en ook nog boulevard met half acht nieuws erachter aan ,met louter alleen het friso nieuws terwijl er allang geen nieuws meer was .
Afgehaakt bij boulevard die allang niets meer kon vertellen maar voor de zoveelste keer in de herhaling ging.
Trieste tv verslag geving van het ergste soort die we de laatste tijd vaker zien op RTL4

Gast
Anoniem
februari 18, 2012 10:39

Er is gezegd dat het wel 2 jaar kan duren voor sbs weer terug is dus geduld.

Gast
wiedijk
februari 18, 2012 10:31

Voor RTL-4 kijkers is het realiteitsgehalte van GTST en het RTL-nieuws exact gelijk. (En The Voice Kids geen uitbuiting).

Gast
Sven L.
februari 18, 2012 10:31

@ Anonymous… je kunt ook overdrijven met “dit vreselijke nieuws” .. er is vandeweek nog iemand omgekomen daar.. hoor je niemand over.

Gast
Erland
februari 18, 2012 10:30

Gaat lekker John!

En SANOMA maar slapen…

Gast
Arie
februari 18, 2012 09:54

SBS 5de zender van Nederland.
Je kan wel merken dat John de Mol daar tegenwoordig iets te vertellen heeft ;)

Gast
Martijn
februari 18, 2012 09:52

Als ik een tip mag geven aan sbs. Probeer eens wat op de vrijdag. Desnoods als HGT begint. Dat ze de concurrentie uit de weg gaan kan, maar op een gegeven moment zul je toch weer iets ertegenin moeten brengen. Die films zijn echt armoedig. Ik zou zeggen: zet Joling in met Sterren dansen op het ijs. Bouw weer eens wat op!

Gast
Anoniem
februari 18, 2012 09:50

MOORDVROUW gaat alleen nog maar verder naar beneden.. echt een zwakke serie. De kijker heeft dat nu ook door. Wat een afgang na TVOH, zo veel kijkers kwijt raken!

Gast
Martijn
februari 18, 2012 09:47

De sbs groep heeft een mooie avond achter de rug :P

Gast
anonyMous
februari 18, 2012 09:29

Nou ik vind het NOSjournaal wel iets beter dan het RTL 4 nieuws
die daar allemaal heel gezellig aan het doen zijn, alsof het een feesje is .
en met een berichtgeving die puur op de kijkers inspelen

Gast
rob
februari 18, 2012 09:22

veel mensen kijken half8 nieuws en daarna gtst…

Gast
Jelle
februari 18, 2012 09:22

@anonyMous
Als je ziet hoeveel technische dingen soms fout gaan en de NOS-berichtgeving soms dramatisch is kijken mensen eerder naar het Half Acht Nieuws en ontspannen dan bij een soap… niks mis mee dus!!!!!!!!

Gast
anonyMous
februari 18, 2012 09:19

Wie gaat er nu naar een soap kijken als het 8 uur journaal begint
met de vreselijke gebeurtenissen over Friso.

Gast
anonyMous
februari 18, 2012 09:16

@Bert v Ach ja, na regen komt ook weer eens zonneschijn zullen we maar denken , ze staan teminste nog op de 3e plaats , moet echt niet erger worden
want dan kunnen ze beter de SBS groep opheffen

Gast
bert v
februari 18, 2012 08:49

Gelukkig hebben we Piet nog , wat een drama , 5,9 %.

Gast
LET OP SBS6 AANPASSING FILM
februari 18, 2012 08:44

Black knight

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen