The Voice Kids van 2,6 naar 2,9 miljoen kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 3 februari 2012 (SKO)

Het tv-programma The Voice Kids trok vrijdagavond met de tweede aflevering een publiek van 2.931.000 kijkers. Toen de talentenjacht van RTL 4 vorige week in première ging waren dat er nog 2,6 miljoen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na The Voice Kids was Wendy van Dijk te zien in de derde episode van Moordvrouw. De politieserie beleefde na de finale van The Voice een droompremière met 3,2 miljoen kijkers, zakte toen naar 1,7 miljoen en zit nu op 1.990.000 kijkers.

Nederland 1 was de enige andere zender die op primetime boven de één miljoen kijkers uitkwam. Flikken Maastricht begon haar nieuwe seizoen met 1.733.000  kijkers en ook Vermist, dat voortaan wekelijks te zien is, deed goede zaken. De tv-show van Jaap Jongbloed was goed voor 1.480.000 kijkers.

SBS 6, gemiddeld genomen de derde zender van het land, bleef steken op 446.000 kijkers voor de film The Librarian II.

De toplijsten verschijnen later

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
februari 5, 2012 18:44

Is een vergelijking in de categorie “Misschien is het inderdaad beter als ik mijn vrouw niet elke dag op haar neus stomp, maar ik ben er toch trots op, want er zijn zat huishoudens waar de vrouw drie keer per dag klappen krijgen.”

Dus omdat iets wat slecht is, minder slecht is dan iets anders slechts, is het tóch iets goeds? :roll:

Gast
Anoniem
februari 5, 2012 18:38

Hear hear

@Marbles
Echt totaal onzinnige vergelijking.

Gast
Kritische beschouwer
februari 5, 2012 17:47

Azijnpisser, wees niet zo naïef en dom! Als er geen stoelen met “I want you” omkeren als een kind zingt, doet dat wat met zo’n kind. Afwijzing komt later wel in het leven. Volwassenen zijn er zelf verantwoordelijk voor dat ze voor gek staan en afgewezen worden. Kinderen moet je in bescherming nemen. Het is walgelijk hoe kinderen uitgebuit worden voor kijkcijfers. Ik had aan een minuut genoeg. Te veel mensen kijken naar die rommel. Dom vermaak. Gisteren was er een debat op tv over deze rotzooi en wat het met kinderen doet. De miniplaybackshow vond ik ook walgelijk. Laat een kind kind zijn en gooi het niet in de vijver van kijkcijferbelust programmeren.

Gast
Peter 1
februari 5, 2012 17:25

voor iedereen die niet meer naar tv wil kijken
begin een eigen webradiostation , een heerlijke hobby en je kunt er je eigen ideeen in kwijt Let op kost wel wat per maand , maar de kick die het je geeft ,kan geen tv zender tegenop, zelf hoop ik over een maar maanden MRTL4YOU radio te beginnen, voor de doelgoep 15- 49

Gast
peter r.
februari 5, 2012 16:34

Je hebt zeikers en zeikers. Wil je niet kijken kijk je toch lekker niet. En wat ik er van vind lekker belangrijk voor een ander die dit leest.

Gast
Me
februari 5, 2012 08:53

Op vrijdag is er nauwelijks een alternatief op TV.
Ik krijg een bijzonder nare smaak in mijn mond van kinderen in een volwassenshow op een volwassen tijdstip, in een uitgemolken succesformule. Echter: Een boek lezen vind ik ook geen optie op mijn eerste vrije avond in het weekend.
RTL4 had het moeten houden bij de volwassen Voice. (Less is more). Nu nog niet, maar veel te snel wordt Nederland moe van al die Voices.

Gast
dildo
februari 4, 2012 21:53

@Anonymous 19:25

Tja, het is ook niet voor niks een Limbabwaan hè

Gast
Anoniem
februari 4, 2012 19:51

@Peter 1
zaterdag 04 februari 2012 om 16:00

Doe ik al vanaf 2000,en bevalt goed.

Gast
Anoniem
februari 4, 2012 19:30

@edje 11:01
Aflevering van Moordvrouw gister was de eerste goede aflevering. De afkrakers hadden niet geheel ongelijk. Hopen dat de volgende afleveringen ook van dit, of een beter niveau zijn..

Gast
Anoniem
februari 4, 2012 19:30

@edje 11:01
Aflevering van Moordvrouw gister was de eerste goede aflevering. De afkrakers hadden niet geheel ongelijk. Hopen dat de volgende afleveringen ook van dit, of een beter niveau zijn.

Gast
Anoniem
februari 4, 2012 19:25

@limburger 9:54
En weer kunnen we een mongol toevoegen aan het rijtje simpelen die de eerste reageerder die op een fout wijst aanvallen, omdat zij zelf niet in staat zijn te bedenken dat het artikel inmiddels is aangepast. Denk je nu serieus dat iemand 0,0 leest als er 2,9 staat?

Gast
JaJa
februari 4, 2012 18:45

Ik snap niks van de aantrekkingskracht van TVOH of TVK.

Gast
ad kritisch
februari 4, 2012 18:12

Peter 1 juiste conclusie. Het is droevig gesteld met RTL/Talpa.

Naar zo’n geforceerd programma zitten te kijken is alleen voor bejaarden, moeders die last hebben van hormonen en natuurlijk en logisch onze lieve kijkbuiskinderen van 5 ot 13 jaar. Een ander mens haalt het niet in zijn hoofd om naar zulk dramatisch televisie te kijken.

Dat onze zakkevuller TAlpa en de man van de presentatrice die directeur is van een slechte CO zender dit maar blijven doordrukken is tekenend voor de Berlusconi achtige wijze waarop deze heertjes de buis van de CO breed opleuken.

Dat menig poster opdeze site er een hoogtepunje in zien die 2,9 mio is dus verklaarbaar. Zij zijn of bejaard, hebben last van hormonen of zijn de doelgroep tussen 5 en 13 jaar. Misschien geef dit antwoord op de vraag wie er naar kijkt :) Ik gok op de laatse catagorie :))

Gast
Marbles
februari 4, 2012 17:35

Ik lees hier commentaar met ”uitbuiting van kinderen, misbruik van kinderen” en wat ik denk is dat diegene die zo’n onzin schrijven waarschijnlijk niet ouder zijn dan 12.
Misschien is het inderdaad beter om die kinderen pas na de puberteit aan zo’n programma mee te laten doen als The Voice Kids. Maar het stimuleert ze wel te doen wat ze willen. Is dat niet wat je moet doen? Je leeft maar 1 keer. Ik vind najuist dat wij er trots op mogen zijn dat onze kinderen hun dromen kunnen na gaan, want er zijn zat landen waar de kinderen worden onderdrukt.

Gast
Flippo
februari 4, 2012 17:14

@peter 1: Heerlijk, ‘de rest’ in hokjes plaatsen en zelf als domste uit de bus komen. Dat doe je eigenlijk met al je reacties, werk er eens aan!

Gast
Super Grover
februari 4, 2012 17:03

@Belg
Ook 1500

Gast
simon
februari 4, 2012 17:02

Flikken Maastricht was weer genieten:)

Gast
Belg
februari 4, 2012 16:52

Vraagje, hoe groot is de studio van de liveshows van The Voice of Holland? Hoeveel man kan daar binnen?

Gisteren zijn de lives begonnen bij ons, en daar hebben ze een studio met een publiek van 1500 mensen. Ik wilde even weten hoe het bij jullie zat.

Gast
Gerda
februari 4, 2012 16:42

Ik vind Moordvrouw een slap aftreksel van Flikken Maastricht. The Voice Kids is wel leuk. Ben blij dat er weer Flikken Maastricht te zien is. Dat is pas echt spannend.

Gast
Peter
februari 4, 2012 16:05

@peter 1, vanaf 2013 nieuw tv richtlijnen ;-) dat we met zijn allen alleen maar naar ‘intellectuele ‘ tv gaan kijken….. is dat wat je wilt. Youp van t Hek is ook gemakkelijk, je kunt alles wel op de hak nemen, dus das zo gepiept. Kijken er 2,5 mln mensen naar 1 persoon… of dat zo hoogdravende tv is.

Belangrijkste is dat je naar iets kijkt wat je leuk vind….. Kijk heel veel rtl, en gewoon een goede opleiding…. dus om die kijkers dan voor 90 % niet hoog aan te slaan is een beetje gek….

Gast
Peter 1
februari 4, 2012 16:00

Je denk toch niet dat ik naar een zender kijk die over de ruggen van
naieve kijkers en kijkertjes veel geld wil verdienen
om maar te zwijgen wat ze die jonge deelnemertjes aandoen ,want
juist jonge kandidaatjes zijn heel gevoelig voor kritiek
Neen! Mijn keuzes qua omroepen liggen echt niet bij RTL NEDERLAND deze staat al lang niet meer op 4,5,7 op mijn AB , of op de lijst FAV zenders
daar zijn de zenders van de BBC voor in de plaats gekomen
kan het trouwens iedereen aanbevelen. geeft ook rust in het huisgezin !

Gast
Azijnpisser
februari 4, 2012 15:36

LOL Peter, en jezelf acht je er ver boven verheven?

Gast
Peter 1
februari 4, 2012 15:34

@azijnpisser , zeker 90 % van de RTL kijkers sla ik niet hoog aan.

Gast
Azijnpisser
februari 4, 2012 15:27

@Peter 1: als je voetbalrellen kijkt, ben je dan ook een hooligan? Ik vraag het maar even voor ik ook 3 miljoen mensen over 1 kam scheer.

Gast
Peter 1
februari 4, 2012 15:24

kan je wel nagaan wat voor volk er naar kijken
deze zijn zeker niet bij het volle verstand
om naar kinderuurtje op prime time te kijken

leuk item voor Youp van t Hek

HOE ZET IK 3 MILJOEN KIJKERS VOOR SCHUT

Gast
Azijnpisser
februari 4, 2012 15:08

@Kritische beschouwer: vroeger hadden we kinderen voor kinderen, miniplayback show en nu zie je meisjes (jongens gaan dit niet redden) die al vroeg goed weten wat ze willen. Dan hebben ze ouders / begeleiders om ze te beschermen, maar de meeste zullen genieten van de aandacht en mogelijkheden. Mensen die dan ‘zogenaamd’ ter bescherming van deze jong volwassenen gaan praten over uitbuiten zijn geboren om te zeiken in plaats van te denken in kansen, iets wat die kinderen godzijdank nog gewoon wel doen.

Gast
Jimmy
februari 4, 2012 14:49

VI was weer top
Moordvrouw kijkt ook goed weg!

Gast
Braak
februari 4, 2012 14:44

Schandalig dat misbruiken van kinderen, daar moet tegen opgetreden worden. Geef het domme volk brood en spelen ten koste van alles. Wendy van Dijk een actrice? La me nie lachen. Overacting en geen enkel gevoel voor timing. Slechte regie. En die mislukte zoon van Jeroen Krabbe, die zich overigens diep schaamt voor de leeghoofdige activiteiten van zijn zoontje, overkill, overal zie je die kop!

Gast
Kritische beschouwer
februari 4, 2012 14:35

Jos, die jongetjes op het voetbalveld worden niet geëploiteerd op tv door programmamakers én ouders die hun kind beroemd willen laten worden. Kinderen gaan het normaal vinden om snel bekend te raken. Laat kinderen zichzelf zijn in hun eigen omgeving. We gaan Amerika achterna met die waanzin.

Gast
diana
februari 4, 2012 14:20

wendy kan niet acteren ushi hou toch op zeg! Het is allemaal in scene gezet linda de mol kan acteren beter dan wendy

Gast
PREVIEW
februari 4, 2012 13:43

preview moordvrouw volgende week: http://www.youtube.com/watch?v=XNzGf84j8nw

Gast
Jos
februari 4, 2012 13:29

@Kritische beschouwer
Dat kun je dan ook wel roepen over de voetbalclub die jongetjes van 8 jaar wedstrijden laat spelen.

Gast
Kritische beschouwer
februari 4, 2012 13:21

Foute show die kinderen uitbuit. Onbegrijpelijk dat het zo veel kijkers trekt. Treurig boel.

Gast
Anoniem
februari 4, 2012 13:17

Moordvrouw en flikken was leuk. Toen zonde van de zendtijd.
Voordeel van moordvrouw 1 reclame na 25min

Gast
Mark
februari 4, 2012 12:45

Wij hebben hier de premiere van The Reader op Canvas gekeken, da’s tenminste kwaliteit…

Gast
Bamibal
februari 4, 2012 12:42

Ik heb weer genoten van the voice kids! echt 1000x beter dan the winner is!
Kids kunnen nog beter zingen dan iedereen bij elkaar bij winner is.
maar er was verder gisteren avond niet veel op tv!

Gast
edje
februari 4, 2012 12:29

Ik vind: al die talentjes in een groot kinderkoor zetten en bij Kinderen voor kinderen laten zingen. Individueel veel te jong om al een carriere te beginnen. FF wachten tot ze de pubertijd voorbij zijn. Dan weet je pas of de stemmetjes er nog toe doen. Daarom is de Voice kids wel aardig, mits ze in het programma geen grote beloftes doen en de kinderen met rust laten en geen wurgcontracten aanbieden.
Ik kijk niet, heb zwaar genoeg van talentenshows, maar een ieder die er geen genoeg van kan krijgen: veel plezier.

Gast
Mark
februari 4, 2012 12:20
Gast
ErwinHillywood
februari 4, 2012 12:13

Terechte cijfers voor The Voice Kids. Het programma is zo goed gemaakt met Wendy die de kids erg goed ondersteund. Mooie TV.
Ik heb weer heel wat talentjes gezien. Dat laatste aziatische meisje was geweldig, ik geloof dat ze pas 11 was. Briljant.
Verder goede aflevering van Moordvrouw. De serie wordt met de week beter. En het duurt ook niet te lang, precies goed.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe show van Nick tegen Simon gaat doen vanavond. Kon nog wel eens een leuk succesje worden voor Nederland 1.

Gast
Anoniem
februari 4, 2012 12:11

Blijkbaar doen ze toch iets fout bij Sbs6 dat De Winner is geen 2 miljoen of meer kan scoren. Op 1 miljoen kijkers rekenen is natuurlijk al fout.

Gast
Mark
februari 4, 2012 12:07
Gast
MikeV
februari 4, 2012 12:01

Anonymous
zaterdag 04 februari 2012 om 11:13

Misschien moet jij eens goed kijken en lezen, anoniem losertje.

Gast
kwikjealex
februari 4, 2012 12:01

Het slechtste aan Moordvrouw blijft toch iedere keer weer zo een knullig einde.
Want dan zit je helemaal in de spanning en binnen 1 seconde is echt alles weg, daar moet nodig iets aan gedaan worden.

Gast
Mark
februari 4, 2012 11:59

Mag wel een megahit genoemd worden, groter succes dan TVOH, ik zie de finale wel over de 3,5 miljoen gaan, mss richting de 4 miljoen.

Het wordt RTL ook wel erg gemakkelijk gemaakt: als ik SBS was had ik vorige week al begonnen met blockbusters als Harry Potter VI. Wat zo wordt HGT ook een megasucces, gaat ook met gemak richting de 3 miljoen: heeft SBS er nog niks aan als ze die HP-premiere er tegenover zetten.

Gast
Ron
februari 4, 2012 11:59

Diana, kun jij niet normaal praten? Wat dom.

Gast
Lisa
februari 4, 2012 11:41

Voor de 2de x MV gekeken.
Met een “openmind” . Iste aflevering was tenenkrommend slecht, maar je moet een serie toch een kans geven.

Was ieder geval beter dan de 1ste aflevering (2 heb ik gemist)
Soms een beetje knullig teksten, vooral de dialoogjes tussen Bram en Wendy..
en de blikken die men elkaar toewerpt, is soms buitengewoon grappig.

Maar… waarom proberen zo’n verhaal in 43 minuten te proppen… want je krijgt als kijker toch het gevoel dat er maar een “eind aan wordt gebreid” …
Een plot wat uit het niets uit de hoed getoverd wordt.
Er is duidelijk geen tijd om een duidelijke verhaallijn op te bouwen, naar een plot toe te werken.

Da’s jammer, kijk naar de aantoongevende detective produktie, die zijn allemaal minimaal 90 minuten, v.b. Those how Kill, DCI Banks, Trail and Retribution, ofwel een serie, The Killing, De Brug..

Gast
Peter 1
februari 4, 2012 11:35

JA

Gast
Koen
februari 4, 2012 11:34

Goede kijkcijfers voor een goed programma. Niks geks aan dus. Heb weer genoten!

Gast
wiedijk
februari 4, 2012 11:24

@Wwzapper 10:24 De uiterst dubieuze contracten moeten door hun ouders worden getekend wegens minderjarigheid. Die kinderen hebben geen flauw benul waar ze in verzeild geraakt zijn……

Gast
Levi
februari 4, 2012 11:22

Ongelooflijk dat het belabberde Moordvrouw hogere cijfers heeft dan Flikken Maastricht, dat duidelijk vele malen beter is. Opzich had Moordvrouw een goede serie kunnen worden, mits de scenarioschrijvers de tijd hadden genomen om research te doen naar echt politiewerk. Dit kost geld en wordt dus bespaard. Dit is wat Flikken wél doet!
Wendy vind ik het overigens best goed doen, maar dat zij op haar hakken als een superagent/Jack Bauer alle oorzaken in een seconde weet op te lossen vind ik lachwekkend. Ik heb nog altijd het idee dat deze serie gewoon achter de schermen snel is afgeraffeld om de belofte uit 2009 waar te maken, waar RTL trots de serie toen aankondigde. Er zal vast wel een tweede seizoen komen. Hopelijk is het dan wel realistisch en niet veilig verstopt achter een programma dat 3 miljoen kijkers trekt.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen