Moordvrouw populairder dan Flikken Maastricht


De kijkcijfers van vrijdag 10 februari 2012 (SKO)

De vrijdagavond kent momenteel twee politieseries van Nederlandse bodem: Flikken Maastricht om half negen op Nederland 1 en Moordvrouw om half elf op RTL 4. Het populairst van de twee is vooralsnog Moordvrouw. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Voor de tweede week op rij won Moordvrouw vrijdag de kijkcijferstrijd. De RTL 4-serie met Wendy van Dijk noteerde 1.734.000 kijkers, terwijl Flikken Maastricht met Angela Schijf en Victor Reinier 1.688.000 kijkers trok.

Een week geleden was het kijkcijferverschil iets groter. Moordvrouw wist toen een publiek van 1,990 miljoen kijkers te boeien en het nieuwe seizoen van Flikken ging in première met 1,733 miljoen kijkers.

Flikken Maastricht concurreert met de kijkcijferhit The Voice Kids, dat met 2,7 miljoen kijkers opnieuw de winnaar van de avond was. Moordvrouw, dat direct na de talentenjacht te zien is, profiteert juist van de hoge kijkcijfers.

SBS 6 trok 394.000 kijkers met de film Get Smart.

Top 15
01. The Voice Kids (RTL4) 2.664.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.976.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.773.000
04. Moordvrouw (RTL4) 1.734.000
05. Flikken Maastricht (Ned1) 1.688.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.577.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.495.000
08. Eenvandaag (Ned1) 1.347.000
09. Vermist (Ned1) 1.316.000
10. Pauw en Witteman (Ned1) 1.293.000


11. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.287.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 1.158.000
13. Editie NL (RTL4) 1.119.000
14. Gesprek met premier (Ned1) 1.056.000
15. Sportjournaal (Ned1) 1.052.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.6%
2. Ned1 / 20.5%
3. SBS6 / 7.3%
4. Ned2 / 6.7%
5. Ned3 / 6.6%


6. RTL7 / 4.3%
7. Vero / 3.5%
8. RTL5 / 2.9%
9. NET5 / 2.7%
10. RTL8 / 2.2%


11. Comedy / 1.2%
12. Discov / 0.7%
13. Nick / 0.5%
14. N.geog / 0.5%
15. TLC / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 37,0%
2. Publieke Omroep 33,8%
3. SBS Groep 13,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

92 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
annick
februari 19, 2012 13:40

moordvrouw is echt stom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
flikken maastricht is 10keer beter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

de eerste twee afleveringen had moordvrouw wel meer kijkcijfers
maar de 3de aflevering van flikken hadden zij meer kijkcijfers

GR a

Gast
Anoniem
februari 17, 2012 22:13

Flikken maastricht is een na aper van baantjer en alle andere politieseries en daarmee uit

Gast
Jaco
februari 17, 2012 21:57

moordvrouv is gewoon en na aper van Flikken maastricht
en daar mee uit

Gast
Laurence
februari 12, 2012 19:03

Ik bedoelde in vergelijking met :)

Gast
Laurence
februari 12, 2012 19:03

Ik vind Flikken echt veel beter dan Moordvrouw! Wendy weet totaal niet wat ze moet doen! Angela Schijf en Victor Reinier zijn veel beter op elkaar ingespeeld en hebben samen ook nog een leuke verhaallijn. Er gebeurt altijd wel iets waardoor je de volgende aflevering weer wil zien. Moordvrouw faalt echt i.v.m. Flikken!

Gast
Martijn
februari 12, 2012 11:01

Als Arnie Flikken nou eens aan RTL verkoopt, dan scoort het zeker beter dan Moordvrouw. Ben absoluut geen PO-liefhebber, maar Moordvrouw is zo’n gevalletje van “schoenmaker blijf bij je leest”. RTL verlaagt zich met deze serie tot SBS niveau. Jammer, je zou toch zeggen dat Endemol inmiddels wel weet hoe ze een goede serie moeten maken. Ik denk dat Erland het programma wel moest kopen, anders kreeg hij natuurlijk gezeik thuis, algehele onthouding etc…. ;)

Gast
Peter1*
februari 12, 2012 10:38

@Jimmy, Als je mij er maar buiten laat !

Gast
Jimmy
februari 12, 2012 10:21

Er is maar 1 Peter 1 en dat = Peter 1

Gast
A. Green
februari 12, 2012 01:51

Flikken of moordvrouw…..drol met een drol vergelijken.

Gast
Vinc
februari 11, 2012 22:47

Wat een hoop domme mensen hier. RTL wil natuurlijk dat moordvrouw aanslaat en plaatst het dus op een goed timeslot. Het zou niet logisch zijn om het tegenover flikken te zetten, marketingtechnisch en commercieel gezien dus nogal logisch. Het is voor rtl geen concurrentiestrijd wie van de twee beter scoort. Het is voor RTL belangrijk dat ze de beste zijn in het timeslot, ongeacht wat daar tegenover staat. Knap gedaan dus. Niks laf..gewoon goed zender managment.

Gast
Bout
februari 11, 2012 22:03

Mensen kijken graag naar bout. Hoet meer bout het is hoe meer kijkers. Flikken Maastricht is al bout, Moordvrouw is nog meer bout en daarom scoort dat nog hoger.

Gast
mthecatlover
februari 11, 2012 18:46

Vraag me af wie ze voor de kijkcijfers benaderen.
Altijd dezelfde of iedere keer verschillende mensen…
Vraag het hier en vervolgens vindt zo te zien meer dan 75% het ook niks.
Vraag het mij en zal het tot de grond toe afbranden.
Moordvrouw dan, alleen al voor Wendy, wat een b-actrice zeg….kansloos…

Gast
ANymous
februari 11, 2012 17:32

@ Hernan, Neen ! kleutertje luister is sinds de jaren 60 opgeheven
en is overgenomen door John de Mol, en die er nu een programma voor oudere jongeren
van gemaakt heeft . lekker volwassen als je daar naar kijkt .

Gast
Marbles
februari 11, 2012 17:24

Ik vind het slim van RTL4 dat Moordvrouw na The Voice Kids komt.
Dat heet niet laf en zwak. Nee dat is marketing en slim uitbedacht. Diegene die zeggen dat het laf en zwak is, hebben waarschijnlijk veel lesjes marketing/economie gespijbeld.

Al moet ik wel zeggen dat ik flikken nog steeds leuker vind!

Gast
herman
februari 11, 2012 17:04

Voice Kids was weer leuk. Al die prachtige kindertjes maakte me helemaal blij. Zie je niet op dat PO-gedrocht.

Gast
Richard2
februari 11, 2012 17:02

@Jan-Joost

je hebt best wel een punt hoor en vind ik je bijdrages op dit forum meestal wel aardig, maar je bent niet de enige die zich wel eens ergens aan ergert. Jouw spelling ergert mij bijvoorbeeld op dit moment :-).

‘Ik weet wat je bedoelD’ :-(
‘fout word uitgesproken’ :-(
‘zoals eerder allen benoemd’ :-(

Geloof mij, dit kan een stukje beter! :-)

Zo, weer een ergernis minder ;-)

Gast
Peter 1*
februari 11, 2012 16:43

@Jimmy , Ook weer in het land om iedereen die hier als Peter 1 post belachelijk te maken
Kijk eerst eens naar je zelf , want jou reacties getuige nou niet van klasse
over de hele week heb je veel mensen met de naam Peter 1 te kakke gezet
DOE EENS NORMAAL MAN !

Gast
variabel
februari 11, 2012 16:25

Flikken, nouja ieder z’n meug, vind ik niks. Het woord alléén al. Konden ze geen aangenamere titel verzinnen? Moordvrouw is wellicht iets beter, moet ik eerst nog zien. Na ’n paar maanden kunnen wij hier iets zinnigs over zeggen. Of niet.

Gast
Jan-Joost
februari 11, 2012 16:20

@Jimmy: Bedankt voor de late waarschuwing :lol: !!

Gast
Jan-Joost
februari 11, 2012 16:19

@peter 1: Ik weet wat je bedoeld, maar dit was een kleine ergenis / irritatie die te lang fout word uitgesproken door o.a. Bridget Maasland en co.

Ik kom overigens tot rust bij zenders zoals Discovery Channel of een National Geographic Channel. In Nederland hebben de meeste Nederlandse zenders zoals eerder allen benoemd, alleen maar geschreeuw of zoals jij aangaf ‘ether-vervuiling’.

Gast
Jimmy
februari 11, 2012 16:17

Lekker geschaatst, nu aan de apres schaats, in de zon met Sport1 (Engels en Duits voetbal) op de achtergrond!
Straks vanaf 18:00 uur de Keizersrace live op AT5, we zijn erbij, dus geen tv vanavond!
Ja vannacht misschien (of morgenochtend) de h.h. van de wedstrijden op Eredivisie Live

@Jan-Joost;

Je gaat die Peter 1 toch niet serieus nemen, hahaha
Die heeft nog nooit iets zinnigs gezegt op dit forum.

@Peter 1;

He ja, daar is ze weer

Gast
Levi
februari 11, 2012 16:16

Blijf het zwak vinden dat RTL zijn drama niet op primetime durft te zetten. Uiteraard hoort Moordvrouw niet tegenover FM te staan, maar zondag half 9 zou wel een mooie plek zijn. Gooische vrouwen en voetbalvrouwen deden het daar goed voor 1,7 en 1,2 miljoen kijkers. Op vrijdag waren deze series minder succesvol en met name voetbalvrouwen werd finaal gesloopt door Flikken Maastricht en toen zelfs Popstars.
Goedkope troep als Hotter then my daughter hoort op 22.30 te staan.

Gast
peter 1
februari 11, 2012 16:10

@jan joost Je hebt gelijk , maar je weet best wat ik bedoel

Gast
Jan-Joost
februari 11, 2012 16:06

@peter 1: VPRO, NTR, Teleac… die fout maakt Bridget Maasland ook elke keer als ze invalt bij RTL Boulevard. Zenders zijn Nederland 1, 2 en 3, RTL4, 5, 7 en RTL8, SBS6, Net5 en Veronica.

De omroepen zijn VPRO, AVRO, BNN, TROS, Powned, WNL, EO, KRO en o.a. NTR.

N.T.R. is al een samenvoeging van NPS, TELEAC en RVU.

Bridget zegt telkens bij haar invalbeurt bij RTL Boulevard op RTL4 als ze een programma wil promoten: “Het tv-programma XX (bijv. De IQ-test) komt rond 20.30 uur op BNN”. Ik vind dat altijd zo slecht.

Het moet gewoon zo zijn als ze programma’s van de publieke omroepen aankondigt: “Het tv-programma De Nationale IQ-test komt rond de klok van 20.30 uur via of bij BNN (organiserende uitzender / omroep) op Nederland 3 (=zender)”.

Gast
Anoniem
februari 11, 2012 16:04

@ peter 1 Ja, want zo werkt het in Nederland. Zo dat niet zo zijn dan kunnen we stellen dat deze serie van Van Dijk zwaar geflopt is als naar de eerste aflevering ruim 3,3 miljoen kijken (vanwege de finale van The Voice) en nu 1,7 miljoen, da’s 1,6 miljoen minder dus ja de lead in is wel degelijk van belang, dat weet iedereen, vooral RTL. Daarom worden die showtjes van Carlo ook altijd veilig ingeklemd in de pauze van de talentenjacht omdat er anders veel minder kijken, da’s algemeen bekend.

Gast
Anoniem
februari 11, 2012 16:01

Wat een bullshit dat Moordvrouw beter is, volslagen wartaal. Waarom denk je dat RTL de serie zo wanhopig begon met de eerste aflevering in te klemmen in de finale van The Voice? Dan ben je schijtbenauwd dat er anders niemand kijkt en oh wat was de serie ineens goed toen daar 3 miljoen naar keken, waren gewoon de 3 miljoen van The Voice die zaten te wachten op de uitslag maar toch… en ook nu kan de serie blijkbaar niet op TV zonder The Voice er als Lead in boven te zetten.

RTL, durf de serie eens om half negen te starten, pal tegenover Flikken Maastricht, dan zullen we zien welke serie populairder is, ach nee da’s waar ook, om half negen zitten jullie tot 2028 volgeboekt met je 86 soorten talentenjachtjes, ZO creatief…

Het is in elk geval appels met peren vergelijken als je ziet welke score Flikken Maastricht haalt zonder lead in van 2,6-3 miljoen en hoeveel er gillend wegstuiven van RTL zodra The Voice is Afgelopen en de serie van Wendy begint, gisteren zapten er 900.000!!! weg op RTL4 toen Wendy’s verkleedpartijtje begon, vorige week zapten er ook 1 miljoen kijkers weg toen Moordvrouw begon, dat zijn wel de feiten. Om dan zo hysterisch te doen en te roepen dat Moordvrouw populairder is dan Flikken omdat het eens een keer 46.000 kijkertjes extra scoort (bij een lead in van 2, miljoen) is tamelijk wanhopig. Zet het gelijktijdig met Flikken en dan zullen we zien maar ja, dat kan niet want dan moet RTL toegeven dat het helemáál niet zo populair is.

Gast
peter 1
februari 11, 2012 15:52

@OWEN . Dat is misschien het beste , maar er zijn ook zenders die rustgevend zijn ,mooie programma`s brengen zoals de VPRO NTR TELEAC de themakanalen 24 , BRT, BBC ARD ZDF WDR NDR MEZZO BRAVA NL ARTE NATIONAL GEOGRAPHIC , DISCOVERY en daar valt RTL zeker niet onder, dat valt bij mij onder kopje, “Ether vervuiling van het ergste soort”

Gast
roos
februari 11, 2012 15:41

@Vic oke!

Gast
Vic
februari 11, 2012 15:39

@Roos Was geeb premiere, was de 2e keer. De premiere trok 430.000 kijkers.

Gast
Owen
februari 11, 2012 15:22

Als ik rust wil doe ik de TV uit sukkeltje.

Gast
@peter1
februari 11, 2012 15:08

Wat heeft RTL jou ooit gedaan dat je zo haatdragend bent. Het is maar TV hoor. En trouwens..je zegt dat de vrijdag de enige dag is dat RTL scoort…nee jongen RTL scoort al meer dan 20 jaar goed. triest figuur

Gast
roos
februari 11, 2012 14:57

Sbs komt met een premiere en het scoort wederom niet!

Gast
peter 1
februari 11, 2012 14:54

ONOZELAARS GA TOCH WEG MET JE LIED IN ,
denk je nu werkelijk dat ik naar iets ga kijken omdat het vorige programma mijn interesse had
Nou ik kijk erg sellectief en laat me nooit verleiden en zeker niet door rtl , deze heb ik jaren geleden al verbannen van het kanaal nummer 4,5 ,7 , en wordt ingenomen door de BBC kanalen
U weet niet wat een rust daar van uit gaat ,als u geen RTL NEDELAND kijkt
kan het iedereen aanbevelen

Gast
Pansje
februari 11, 2012 14:32

Gister klein stukje van Moordvrouw gezien, laatste deel vanaf dat de jongen naar de school ging met het wapen..
Alle negatieve reacties die ik hier de afgelopen weken over Wendy heb gelezen, ben ik het niet mee eens. Ik vond dat ze het goed deed!!

Meneer Romer daarentegen haalt het niveau van de hele serie compleeeeeet onderuit! Als er ook maar 1 personage uit moet het volgende seizoen, dan lijkt me de keuze vrij snel gemaakt!

Gast
Rose
februari 11, 2012 14:31

Moordvrouw beter dan Flikken Maastricht? Dat moet nog maar bewezen worden.
Moordvrouw had gisteren iets meer kijkcijfers, dat is geen kunst omdat ze direct achter Voice kids geplaatst zijn. Zit iedereen daar nog van bij te komen. Goed uigekiend van de programmamakers. Ik kijk ze allebei, ja heus waar dat kan tegenwoordig door bijvoorbeeld een harddiscrecorder te programmeren!! Ik ben verknocht aan Flikken helemaal geweldig! Moordvrouw moet dat nog bewijzen, laten we zeggen….het is niet onaardig… vooralsnog. Groeten van Rose.

Gast
Duderoo
februari 11, 2012 14:14

Zet ze beide op 20:30, dan zullen we zien, hoe ver flikken er boven uit steekt.

Gast
Jan-Joost
februari 11, 2012 14:05

@ Bennie: Bij Flikken Maastricht zie je tenminste iets van Maastricht en omgeving. Daar is het geld goed besteed! Moordvrouw is indirect betaald door de inwoners van Friesland, Groningen en Drenthe… maar wat zien ze er van terug?! Het is alleen maar een Wendy, Rene of een Thijs die scherp in beeld komen.

Gast
Bennie
februari 11, 2012 13:55

De best bekeken uitzending van een politiserie is die van MOORDVROUW. MOORDVROUW IS DUS DE BESTE POLITIESERIE OOIT! En ook de populairste! Bovendien zijn de acteurs stuk voor stuk TOPPERS! Flikken staat nu al in de schaduw van MOORDVROUW!

Gast
Vinc
februari 11, 2012 13:12

Ruud

Schandinavie is ook zon mooi land he.

Gast
ruud
februari 11, 2012 12:59

Anonymous :bedankt voor de opmerking hahhahahha maar heb je wel alles goed gelezen daar gaat het toch om he.

Gast
Kees
februari 11, 2012 12:48

Meer dan 1.7 miljoen kijkers, dan zeg ik zeur hierboven maar een beetje verder. Gewoon prima kijkcijfers voor deze serie Moordvrouw. Natuurlijk haken er kijkers af na de Voice Kids, maar er zijn er ook nog die gewoon naar bed gaan rond die tijd en dan de volgede dag alsnog kijken. Doen wij hier ook regelmatig, handig hoor zo’n HD video.

Gast
Anoniem
februari 11, 2012 12:47

Hoe krijg je het je toetsenbord uit, ruud: “kwalitijd”.

Jouw omgang met taal getuigt niet van kwaliteit.

Gast
Jip
februari 11, 2012 12:46

AAAAAAHHHH hoeveel bewijzen zijn er nodig om te laten blijken dat deze site zwaar RTL gerelateerd is….

Gast
The Fonz
februari 11, 2012 12:46

Beide series zijn dra-ma-tisch slecht. Gelukkig zijn er genoeg buitenlandse zenders zodat dit soort baggerTV mij gelukkig allemaal ontgaat.

Gast
ruud
februari 11, 2012 12:45

Ik heb gisteren naar een opgenomen Lewis gekeken van heel hoge kwalitijd en daarna naar moordvrouw wat een verschil zeg ongelovig hoe ze dit kunnen maken en hoe slecht er geacteerd word door de hele cast ,Wendy doet zo haar best om goed te zijn dat het opvalt, hoe ze met een getrokken pistool loopt is lachwekkend,het verhaal is zo simpel dat een kind van 10 er geen moeite mee heeft.
Flikken is veel beter gemaakt,al kunnen ze niet de kwalitijd leveren wat ons buren wel kunnen bv duitsland,england en schandinavie

Gast
kwikjealex
februari 11, 2012 12:43

@Mark, dat gaat dat programma bij lange na niet halen.
Het scoorde zo goed omdat andere prime time programma’s ver op het einde waren en mensen dan gaan zappen (door IHVH zaten er veel mensen voor de tv, dus veel kans op een goede lading zappers).

Gast
Jimmy
februari 11, 2012 12:36

Wij hebben weer genoten van Voetbal International !!!!
Daarna van Moordvrouw

Gast
Anoniem
februari 11, 2012 12:23

Wat jij doet, mag dus niet, hè, Mark “850 tot 1,1 miljoen”, je moet kiezen. :)

Gast
Mark
februari 11, 2012 12:15

voorspel voor vanavond
zaterdag 11 februari 2012 om 9:58
voorspel voor vanavond
ned1 1,7 miljoen
rtl 4 1,1
sbs6 850 tot 1,1 miljoen

Dat heb je allemaal van mij. Maar idd, SBS zou in principe voor een verrrassing moeten zorgen met alsnog de film die 2 weken geleden verviel. Ik heb ze er iig op geattendeerd dat het een megablockbuster is, dus die moet als premiere wel het miljoen kunnen halen.

Vanaf volgende week Wedden Dat prime time 8 uur, moet toch ook wel 800.000 – 1.000.000 kunnen halen.

Gast
Mark
februari 11, 2012 12:13

Oh, dus daarom durft RTL Moordvrouw niet tegenover Flikken te zetten, dan maar uitmelk tv van TVOH er tegenover. Anders was het zo geweest:

Flikken 1.950.000
Moordvrouw 995.000

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen