Paul de Leeuw bezorgt Johnny de Mol kijkcijferhoogtepunt
De kijkcijfers van maandag 26 september 2011 (SKO)
Waar is De Mol (SBS6, 21:31) – Johnny de Mol heeft maandag een kijkcijfer- hoogtepunt bereikt met zijn programma Waar is De Mol op SBS 6. De vierde aflevering, met daarin hoofdgast Paul de Leeuw, noteerde een score van 754.000 kijkers (madl: 11.9%). Tot nu toe stond het record op de aflevering met Johan Derksen, die op 12 september 712.000 kijkers kijkers. De première-aflevering met Irene Moors is met 562.000 kijkers de minst bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe.
Direct voorafgaand aan Waar is De Mol bleef de Nederlandse editie van Undercover Boss stabiel met een score van 536.000 kijkers. Al met al werd SBS 6 maandag de derde zender van Nederland, na respectievelijk Nederland 1 en RTL 4.
Spoorloos (KRO, Ned1, 21:15) – Het programma Spoorloos van Derk Bolt was de grote topscorer op primetime. Een nieuwe aflevering, waarin Renée op zoek ging naar haar moeilijk vindbare vader, wist 2.059.000 kijkers (madl: 30.7%) te boeien. Direct voor Spoorloos noteerde Antoinette Hertsenberg 1,6 miljoen kijkers met Radar, terwijl direct erna 1,1 miljoen mensen keken naar Erica op Reis met Erica Terpstra.
The Roast of Charlie Sheen (Comedy Central, 22:00) – Comedy Central haalde maandag voor haar doen een buitengewoon hoog marktaandeel. Het humorkanaal kwam uit op een score van 2,6 procent, waar de zender gemiddeld een aandeel van 1,0 procent behaalt. De hoge score was te danken aan het programma The Roast of Charlie Sheen, goed voor 208.000 kijkers (madl: 4.1%). Ook het daaraan voorafgaande ‘Jeff Dunham Controlled Chaos’ was met 176.000 kijkers een hit voor Comedy Central.
Top 15 01. Spoorloos (Ned1) 2.059.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.713.000 03. Radar (Ned1) 1.637.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.524.000 05. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.285.000 06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.114.000 11. CSI New York (RTL4) 1.033.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 23.3% 2. RTL4 / 16.4% 3. SBS6 / 10.3% 4. Ned3 / 7.6% 5. RTL5 / 6.2% 6. Ned2 / 6.1% 11. Comedy / 2.6% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,0% 2. RTL Nederland 31,2% 3. SBS Groep 18,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |