RTL 7 scoort met Rowan Atkinson

Geplaatst op Wed 15 Jun 2011 om 8:17


De kijkcijfers van dinsdag 14 juni 2011 (SKO)

Mr. Bean’s Holiday (RTL7, 20:28) – RTL 7 was dinsdagavond dankzij twee films met in de hoofdrol Rowan Atkinson voor even de vijfde zender van Nederland. Mr. Bean’s Holiday uit 2007 en Johnny English uit 2003 trokken bijna een half miljoen kijkers en dat is ver boven het zendergemiddelde van RTL 7. De best bekeken film was Mr. Bean’s Holiday met 481.000 kijkers (madl: 8.3%) om half negen. Johnny English trok aansluitend, vanaf 22.10 uur, een publiek van 450.000 kijkers.

Zusterzender RTL 4 was dinsdag de best bekeken zender van het land. Het tv-station bracht op primetime de combinatie Welcome Home en Herrie XXL op de buis. Die programma’s wisten respectievelijk 1,2 en 1,1 miljoen kijkers te boeien.

Down met Johnny rocks (Veronica, 20:30) – Het programma Down met Johnny rocks van Johnny de Mol is geen kijkcijfersucces. De tv-reeks over de vorming van een stoere rockband bestaande uit leden met het syndroom van Down, trekt week na week een teleurstellend aantal kijkers. Ook de aflevering van dinsdag scoorde met 207.000 kijkers (madl: 3.6%) ver onder het zendergemiddelde van Veronica. Het programma Face It! van Lange Frans noteerde aansluitend 123.000 kijkers.

Juliana (EO, Ned1, 22:07) – Nadat de VPRO vorige maand de koninklijke serie Bernhard, Schavuit van Oranje herhaalde, is nu vierdelige EO-serie Juliana aan de beurt. Deze dramareeks gaat over de jonge jaren van prinses Juliana, die tijdens haar studie zo gewoon mogelijk probeert te blijven. De serie trok op de late avond van Nederland 1 een publiek van 464.000 kijkers (madl: 8.0%) en veroorzaakte daarmee een flinke kijkcijferdip in de programmering van de zender.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.586.000
02. Hart van Nederland (SBS6) 1.498.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.398.000
04. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.225.000
05. Welcome Home (RTL4) 1.215.000 

06. Herrie XXL (RTL4) 1.142.000
07. Shownieuws (SBS6) 1.107.000
08. Knevel en Van den Brink (Ned1) 1.102.000
09. NCIS (SBS6) 1.026.000
10. Nieuwsuur (Ned2) 1.016.000

11. Journaal 18:00 (Ned1) 904.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 893.000
13. Opsporing Verzocht (Ned1) 876.000
14. EenVandaag (Ned1) 810.000
15. Allerslechtste chauffeur van NL (Ned1) 756.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 18.9%
2. Ned1 / 17.8%
3. SBS6 / 13.4%
4. Ned2 / 7.7%
5. RTL7 / 7.1% 

6. RTL5 / 5.0%
7. NET5 / 4.5%
8. Vero / 4.0%
9. Ned3 / 3.3%
10. RTL8 / 2.4%

11. Comedy / 0.8%
12. Eurosp / 0.7%
13. Discov / 0.7%
14. Nick / 0.6%
15. N.geog / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,4 %
2. Publieke Omroep 28,8 %
3. SBS Groep 21,9 %
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)







Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,4 %
2. Publieke Omroep 28,8 %
3. SBS Groep 21,9 %
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)


53 Reacties op “RTL 7 scoort met Rowan Atkinson”


  1. Durf jij te klikken?

    Wow, Allerslechtste chauffeur van NL is wel erg in kijkers gedaald!

  2. Tim

    Natte Neuzen Show met Martin Gaus terug bij RTL4

  3. Steven

    Het onze zuurverdiende belastingcentjes opvretende PO-monster begint ook steeds meer door de mand te vallen. Zelfs voor de doorgaans meest fervente PO-tuurder, onze dementerende bejaarde medemens, lijkt de hoeveelheid bagger die de PO ons doorgaans door de strot probeert te douwen niet langer meer te behappen. ;)

  4. Bob

    toch leuk dat de Paingame echt gestabiliseerd is tussen de 250 en 300 kijkers, en terecht! Het is een leuke show die in de doelgroep aardig aanslaat!

  5. Daan

    Wel een heel opvallende piek op Veronica tussen 19.30 en 20.30 voor beide comedies.

  6. Sanoma-fan

    Lekker dagje gisteren, ‘smorgens: 80% NLers weet niet wat hun vakantie kost(oa naar Griekenland)

    ‘smiddags : 70% NKLers tegen Griekse steun

  7. Drama Queen

    @Tim

    Heb je nu zelf ook een natte neus?

  8. grobber

    Reactie op Steven: Volgens mij ben jij nog meer dementerend als heel Nederland bijelkaar. Walgelijk deze opmerkingen van jou. Snap niet dat MC jou reacties og steeds plaatst.

  9. moordwijf

    Terecht ook de piek op Veronica! Beide comedies erg lachen!! Vooral big bang theory!

  10. Alexander

    Ik heb vanaf Modern Family de hele avond RTL 5 gekeken, minst genoten van Lie to me, maar niet vervelend ofzo. En natuurlijk in de reclames naar RTL 7! Het leek wel of daar geen reclame was? Netjes hoor..

  11. Ach soooo

    @grobber: Is toch gewoon de waarheid? Je werkt zeker bij de PO of bent inmiddels70+ zeker? Nog even en de PO is uitgestorven danwel door ingrijpen van de overheid danwel omdat de kijkers gewoon te oud zijn!
    Als je niet tegen de waarheid kan ga je toch lekker ergens anders naartoe?

  12. Stefan

    TV GIDS (Veronica) kloptte gister niet (al paar weken staat er):
    2129 HERRIE XXL 7,5 19,1 1.142.000
    2229 HERRIE IN JE HUISKAMER 2,7 8,2 411.000

    Dat programma om 22:29 is helemaal niet met Herman (zoals letterlijk wel in de gids staat) maar is een engels programma. Check de daling: 700.000 kijkers verlaten RTL op dat moment.

    Die had je allemaal kunnen houden als je door was gegaan met Herrie in je Huiskamer.
    Ik snap niet dat die fout al weken wordt gemaakt.

  13. Katrien

    @Steven: en dan te bedenken dat wat de commerciëlen ons voorschotelen nog niet kunnen tippen aan de PO.
    Denk niet dat je daar niets voor betaald want al die top salarissen van die mensen, die ver boven die van de PO liggen, worden ook door jou betaald in heel veel producten die je dagelijks gebruikt.

  14. Sanoma-fan

    Ik wou gisten voetba (-21)l kijken op Eurosport maar daar was een uur lang ZAP te zien,in NL hebben ze zeker de rechten niet want Eurosport Duitsland zond het voetballen gewoon uit,maar dat ZAP is ook lachen btw

  15. Jan Klaassen

    @Katrien
    De reclame-inkomsten van de PO zijn net zo hoog als die van SBS, dus wat lul jij nou dom Katrien. Die maar liefst 800 miljoen euri’s zuurverdiende belastingcentjes krijgt de PO daar nog eens bovenop, dus aan welke bagger zijn wij nou veel meer centjes kwijt, domoor. ;)

  16. Katrien

    @Jan Klaassen: zou dat niet te maken hebben met het aantal kijkers naar SBS dat steeds dramatischer wordt en is het niet zo dat de PO 200 miljoen minder uit de staatskas krijgt. Is het niet zo dat vroeger luister en kijkgeld werd betaald maar vanwege een enorme bezuiniging op dat apparaat (honderden werknemers) er een belasting verhoging heeft plaatsgevonden?
    Liever het dubbele aan de PO dan de troep waaraan jij blijkbaar graag je tijd verdoet, intellectueel.

  17. Jan Klaassen

    @Katrien
    Ha gelukkig, Katrien, je ziet nu wel in dat de PO ons heel wat meer centjes kost dan de CO, grote meid. Dus niet meer het tegendeel proberen te suggereren de volgende keer, hé, Katrientje. ;)

  18. Bob

    @Jan Klaassen: Praat eens normaal. Nergens voor nodig. Anders ga je lekker naar Fok forum of Geenstijl.

    De PO kost niet meer dan de CO. En de PO haalt niet meer geld op via reclame dan SBS. Dan kan fysiek niet eens omdat PO programmas niet gesponsord mogen worden en ze geen 20% van de totale duur van het programma mogen invullen met reclame. En SBS scoort slecht maar ook weer niet zo slecht.

    Een goede PO is belangrijk omdat de CO zich simpelweg niet richt op mensen buiten hun targeted demos. En Nederland bestaat gelukkig uit meer dan boodschappers 20-49. Wil niet zeggen dat de PO niet kan bezuinigen, zeker in deze tijden, door nu eens af te stappen van het omroep model en de enorme toplaag weg te saneren. Maar op programma niveau valt er helemaal niet zo veel te besparen bij de PO.

  19. Job

    Bob, doe nou niet net of je er verstand van hebt, want als jij zomaar loopt te bléren dat de PO niet meer kost dan de CO, dan kun je beter de rest van je betoog ook achterwege laten, want dat slaat dan tegelijk nergens meer op.

  20. Joost

    @Job: Alleen de prijs van de scheermesjes en gels ,waarvan het populaire VI op RTL7 is zo hoog dat de gemiddelde man die zich dagelijks scheert al meer aan de commerciëlen bijdraagt dan met zijn belastingcenten aan de PO.
    Zeker als hij niet in het 42% inkomstentarief valt.

  21. Ma

    Ik geef @Bob groot gelijk met zijn reactie. Dat gescheld hier steeds, het wordt met de dag erger.

    Respecteer ieders mening en discusieer normaal met elkaar. Dan pas houden we het leuk hier.

  22. Owen

    Praat toch geen onzin. Alsof producten opeens veel duurder zijn geworden toen RTL begon met uitzenden.

    Alleen van die domme PO adepten komen met zoiets achterlijks. Bedrijven adverteren niet alleen op TV hoor ook op de radio, in de krant en in bushokjes. Dus als ik betaal voor commerciele TV betaal ik ook voor een krant waar ik geen abonnement op heb? :lol:

    Pure PO adept logica die niet serieus te nemen is.

  23. Jimmy

    @Joost: Haha, die zelfde scheermesjes worden ook aangeprezen tijdens “De Ster” op de PO !!!!!!!!!!!!!!

  24. Jimmy

    RTL7 is wel vaker de 5e zender van Nederland!
    Gisteren trouwens ook nog zie ik.
    En dat zal in de maand juli met o.a. “Tour Du Jour” niet anders zijn !!!!

  25. Flippo

    Ja hoor, RTL4 weer groter dan Nederland 1. Het is bijna gewoon aan het worden…

  26. Steven

    Inderdaad Owen, wat een stelletje PO-debielen lopen er hier rond. Alsof de producten goedkoper zouden worden zonder CO. Nou dames en heren PO-fanbois, ik zal u uit uw natte droom helpen, ook zonder CO blijft het reclamebudget bij bedrijven gewoon bestaan en ook zonder de CO zal dit reclamebudget gewoon doorberekend blijven worden in de prijzen. ;)

  27. Jan Klaassen

    @Joost
    Laat jij toch lekker een baard staan, scheelt blijkbaar een heleboel centjes.
    Pak anders een scheerapparaat of een scheermessie van een merk dat niet adverteerd op de CO/PO, moet toch veel goedkoper zijn in jouw optiek. Zo, en heb jij nu een paar tips om onder die 800 miljoen euri’s aan PO-belastingcentjes uit te komen? ;)

  28. herman

    @Flippo: TOP 15 SKO POS NR. 1 JOURNAAL 20.00 UUR (ned 1)MET 1.586.000 KIJKERS.

  29. Bob

    @Job: Nee, het kost inderdaad niet meer. Maar plaats hier gerust de kosten van RTL. Dan kunnen we het goed vergelijken, de PO is tenslotte openbaar ……

    @Steven: Alsof de belasting omlaag gaat als de PO niet meer bestaat …… Ik zal jou even uit een natte droom helpen, dat gebeurt niet.

  30. kwikjealex

    Wat al vaak is gezegd, de PO is niks zonder de oude meuk.

  31. Anonymous

    @Jan Klaassen: Ik heb wel wat tips: wat iedereen al zegt en dat is al die verschillende omroepen opdoeken. Waarom moet elke omroep (en het zijn er zoveel !) nu een eigen dure directie hebben ? Of een volledige eigen financiele afdeling ? Toch nergens voor nodig ? Daar kan je echt enorm veel geld besparen zodat de programmering (die toch al bepaald word door netmanagers en niet de omroepen) kan blijven zoals deze is.

  32. Steven

    @Bob
    Jij blijft maar bléren dat de PO niet meer kost dan de CO, nog steeds geen onderbouwing. Je moet dan ook wel erg veel recht lullen wat krom is, ik snap wel dat zelfs zo’n ervaren “uit de nek luller” als jij zich daat niet aan waagt. ;)

  33. Steven

    @Bob
    Als de PO ophoudt te bestaan dan zouden wij met ons allen die 800 miljoen euri’s in onze binnenzak kunnen stoppen. Ook zouden wij natuurlijk die honderden miljoenen aan nuttige zaken kunnen besteden. ;)

  34. herman

    @Anonymous: 100 % meeeens.

  35. !#Michael#!

    Ik weet iig al een kant tekening in het persbericht van RTL Nederland mbt de maand juni ;) Best bekeken juni maand voor GTST sinds 2007!

    In jaren heeft GTST niet zo goed in de zomer maanden, gewoon erg opmerkelijk!

  36. Bob

    @Steven: Ik bler helemaal niet en het grappige is dat ik juist veel onderbouwing heb gegeven over het feit dat de PO niet duurder is dan de CO. Maar ik heb daarentegen ook nog geen enkel argument gezien dat de CO goedkoper zou zijn. Al is het alleen maar omdat dergelijke cijfers niet openbaar zijn en de PO cijfers wel. Bovendien, de CO laat bijna alle programma’s sponsoren. Dat betekend dat ze iets in hun schema zetten wat natuurlijk niet dezelfde waarde heeft als de daadwerkelijke kosten. Datzelfde zie je ook bij een paar PO programma’s die door fondsen worden ondersteund (vooral drama). Ook daardoor is het moeilijk te vergelijken. Maar als je een aantal grote programma’s neemt zoals GTST, DOND, X-Factor, The Voice, HGT dan zit je al ruw aan de 35 miljoen. Tel daar kostbare programma’s als Blvd. en het Nieuws bij op en dan zit je al snel aan de 45 miljoen. En dan hebben we het over nog geen eens 20% van hun programmering op jaarbasis. Dan komt daar RTL5, 7, 8 en hun digitale projecten nog bij. En de overhead van RTL zal ook best fors zijn. Er werken een behoorlijk aantal mensen en de salarissen bij de CO liggen fors hoger dan bij de PO. Vergelijk dat nu eens met 600 miljoen. Dan zal dat elkaar niet veel ontlopen. Naar boven of naar beneden.

    Maar, en ook dat heb ik al zo vaak hier geplaatst, er kan best bezuinigd worden bij de PO. Gooi die hele onnodige management laag eruit en je bespaart zoveel geld dat er helemaal niet op programma niveau gesneden hoeft te worden.

  37. David (2)

    Ned.3 stelt écht helemaal NIETS voor zonder DWDD. Regelmatig marktaandelen van rond de 3% nu, dat is echt ontzettend slecht voor zo’n dure zender.

  38. Jaap

    Whaha wat een slappe titel. RTL7 scoort… als je dat al scoren noemt…
    MC steekt weer even een paar veren in de kont van RTL… hoeveel aandelen bezit RTL nu eigenlijk in MC? Steeds meer volgens mij…

  39. @ post 38 jaap

    En toch is het scoren voor een kleine zender, hoe je het ook went of keert

  40. cliffhanger GTST

    Die foto die “gelekt is” van de cliffhanger van GTST doet erg vermoeden day het een regelrechte copie is van de cliffhanger van seizoen 5 van Dynasty ( the Moldovan Massacre)

  41. Mark

    @Jaap: 4 uur lang 500.000 kijkers trekken is ver boven gemiddeld van RTL 7, vandaar die kop: prime time marktaandeel van boven de 7% (!). Ik heb wel eens avonden van SBS gezien die daaronder zaten.

  42. Anonymous

    Onzinverhaal, Bob. Bij de PO wordt veel meer aan salarissen betaald dan bij de CO. Daarnaast is bij de CO alles ook veel soberder dan bij de PO, tot aan de kantine aan toe. Ook kan de directie bij de CO zelf autorijden, bij de PO hebben ze nogal gauw een chauffeur nodig.

  43. Bob

    @Anonymous: Wacht even, ik post een hele berekening mbt kosten en je reageert op 1 onderdeel zonder enige feiten ? En dan zeggen dat ik onzin schrijf ?

    Salarissen van personeel ligger echt lager bij de PO dan bij de CO. Dat is gewoon CAO en kan je online vergelijken. De Born4jobs van deze wereld zullen dat ook beamen. De gemiddelde medewerker (bijvoorbeeld administratie) krijgt bij de CO beter betaald. Maar als jij over andere cijfers beschikt, plaats ze hier gerust hoor.

    Je grootste bullshit vind ik overigens nog wel dat het bij de CO ‘soberder’ is. Ik heb zowel bij de PO gewerkt als CO. Bij de PO kreeg je een glaasje fris of een biertje en stond de bewaking cdtjes te draaien als muziek. Bij SBS werd Panama afgehuurd, kon je eten wat je wil en je hoofd op de bar leggen terwijl een mooie dame achter de bar een fortuin aan drank in je goot. Rot toch op met je sober.

    Iemand serieus nog echte argumenten of blijven we steken met opmerkingen zoals van Anonymous ?

  44. Jaap

    @Mark: Madiwodo scoorde destijds ook prima op Ned. 3 wat zendergemiddelde op dat tijdstip betreft… dat werd als een flop beschouwd… verklaring?

  45. Steven

    @Bob
    En weer lult Bob maar wat uit zijn overbekende nek. Even Johan Derksen citeren (zie ook bijdrage MC dd 05 december 2010) uit een interview in de VARA-gids :
    “Er is een wereld van verschil of je bij de publieken of de commerciëlen komt. Bij de publieken word je ontvangen in een ruimte vol designmeubelen, met luxe broodjes op tafel en een ijskast vol drank“, zegt hij. “Bij mijn RTL moet je niet alleen je eigen sponsors meebrengen, maar ook op zoek gaan naar een stoel met vier poten, terwijl aan de ijskast een hangslot per programma hangt.”
    Rot toch op met je sober, Bob. ;)

  46. Timo

    @Daan: The Big Bang Theory scoort altijd tussen de 350.000 – 500.000 kijkers op werkdagen op Veronica. Als deze comedy op een grote zender als bijv. RTL4 (of SBS6 als die in betere tijden zitten) was uitgezonden in primetime had het waarschijnlijk een enorme hit geweest zoals Friends dat voor Veronica en Yorin is geweest. Maar op dit moment is de enige comedy in primetime Modern Family op RTL5, dat ook een groter kijkerspubliek verdient samen met Glee.

  47. Anonymous

    Steven, doe me een plezier en val ter plekke dood neer. Eikel!!!!!!!!!!!!!!

  48. Bob

    @Steven: Ben bang dat Derksen, zoals bij alles wat uit zijn mond komt, het eea sterk overdreven heeft. Maar inderdaad, de top bij de PO (en ik heb dit nu echt al 100x gezegd) verijkt zichzelf. Die moet ook lekker weg. Maar wel eens Bert H. zijn kantoor gezien ? Heeft ook een heeeeel erg mooi bureau met design meubeltjes eromheen. Zelfs voor Johan staat daar een stoel.

    Maar knap dat je iets hebt opgezocht hoor ! Nu ook graag reageren op die post daarvoor. Daar ging het tenslotte om.

  49. ik reageer ook ff...

    @<a href="http://www.media@moordwijf: courant.nl/?p=107035&cpage=1#comment-2830390″>!#Michael#!:

    Volgens mij ligt het aan het wegvallen van DWDD, men zoekt een alternatief…

  50. steef

    Dat miss programma op RTL 4 is echt komisch! Goede grappige toon, soms een beetje nep.. maar leuk!

    Ik miss NL is ontspanning!

  51. Anonymous

    Bob, je bent en blijft een ouwe lulhannes. Het enige feit waarmee je tot nu toe op de proppen bent gekomen, is dat je uit eigen ervaring had meegemaakt dat het bij de PO veel soberder was dan bij de CO. Deze onzin is gelijk onderuitgehaald, want Johan Derksen kan misschien overdrijven, toch hecht ik aan zijn waarnemingen heel wat meer vertrouwen dan die van jouw. ;)

  52. dikkemik zegt

    Mr. Bean rules…………….. ben nu echt kijken

  53. Bob

    @Anonymous: Als je had gelezen (wat schijnbaar ongelooflijk moeilijk is voor sommige hier) wat ik de vorige posts had geschreven dan had je geweten dat het niet om de soberheid van de PO ging maar over de enorme onzin dat de PO meer zou kosten dan bijvoorbeeld een RTL Group. Reageer daar eens inhoudelijk op. Heb ik ook gedaan met voorbeelden. Maar het enige wat ik hier zie zijn wat scheldwoorden en beledigingen maar nog niet 1 inhoudelijke reactie. Jou reactie is geen uitzondering.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.