De Leeuw onder miljoen kijkers; De Mol boven twee miljoen


De kijkcijfers van zaterdag 13 maart 2010 (SKO)

Foto: John KramerX De Leeuw (VARA, Ned1, 20:28) – Paul de Leeuw is zaterdag met zijn tv-show X De Leeuw onder de grens van één miljoen kijkers gezakt. Er keken 908.000 mensen (madl: 13.9%) naar zijn show en daarmee is X De Leeuw het slechtst bekeken Nederland 1-programma dat direct na het Achtuurjournaal te zien is. De Leeuws vorige show, Lieve Paul, was populairder met gemiddeld 1,3 miljoen kijkers. Linda de Mol was zaterdag wel succesvol: Ik Hou Van Holland trok meer dan twee miljoen kijkers.

Paul de Leeuw concurreert op zaterdagavond met Ik Hou Van Holland van Linda de Mol op RTL 4 en Move Like Michael Jackson van Gerard Joling op SBS 6. De Mol is ook deze week de absolute winnaar op de zaterdagavond: zij stijgt met ruim 70.000 kijkers naar een kijkerspubliek van 2.030.000 kijkers (madl: 31.3%). Gerard Joling wist met Move Like Michael Jackson 589.000 kijkers (madl: 9.2%) te boeien. Vorige week waren dat er nog 607.000. De Leeuw verliest 200.000 kijkers.

Coming to Holland: Prins Zoekt Vrouw (SBS6, 21:31) – De datingshow Coming to Holland: Prins Zoekt Vrouw is succesvoller dan Move Like Michael Jackson, dat voorafgaand wordt uitgezonden. Waar de Jackson-show 589.000 kijkers wist te boeien, kwam Prins Zoekt Vrouw uit op 971.000 kijkers (madl: 15.0%). In Prins Zoekt Vrouw gaan drie prinsen uit het buitenland in Nederland undercover op zoek naar een vrouw. Pita uit Samoa heeft niet alleen positieve herinneringen aan Nederland, vertelt hij in Televizier. “In Samao krijgt altijd de oudste als eerste zijn eten geserveerd. Hier beginnen ze lukraak borden neer te zetten. En sta je te dicht tegen iemand aan gedrukt, dan hoor je je excuses aan te bieden. Hier schurkt iedereen voortdurend tegen elkaar aan en je hoort er niemand over.

Deadline (VARA, Ned1, 21:37) – Het tweede seizoen van Deadline, dat na de tv-show X De Leeuw wordt uitgezonden, is weinig succesvol. Na 771.000 kijkers vorige week, weet de dramaserie deze week slechts 571.000 kijkers (madl: 8.8%) te boeien. Monic Hendrickx is een van de actrices die te zien is in Deadline. “Werken met regisseur Arno Dierickx, actrice Betty Schuurman en al die andere acteurs was zó inspirerend“, vertelt ze in VARAgids. Zelf kijkt ze niet graag tv. “Als ik televisiekijk, kijk ik vaak met mijn dochter mee. Puberruil is een mooi programma, Je Zal Het Maar Hebben met Valerio Zeno vind ik ook leuk, maar voor de rest vind ik het vaak veel geschreeuw.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.145.000
02. Ik Hou Van Holland (RTL4) 2.030.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.506.000
04. Kassa (Ned1) 1.435.000
05. Wat Vindt Nederland (RTL4) 1.430.000

06. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.157.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.145.000
08. Kinderen geen bezwaar (Ned1) 1.102.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 971.000
10. Coming to Holland Prins Zoekt Vrouw (SBS6) 971.000

11. Shownieuws (SBS6) 967.000
12. X De Leeuw (Ned1) 908.000
13. WB Schaatsen 5KM Heren (Ned1) 851.000
14. EenVandaag (Ned1) 835.000
15. Eigen Huis & Tuin (RTL4) 781.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.9%
2. Ned1 / 16.2%
3. SBS6 / 11.8%
4. Ned3 / 8.2%
5. Ned2 / 7.8%

6. RTL7 / 4.4%
7. NET5 / 4.2%
8. RTL5 / 3.5%
9. Vero / 2.7%
10. RTL8 / 1.3%

11. Comedy / 0.7%
12. Discov / 0.6%
13. N.geog / 0.5%
14. An.pl. / 0.5%
15. Nick / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,2%
2. RTL Nederland 30,1%
3. SBS Groep 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen