Zo Vader Zo Puberzoon van start met 1,3 miljoen kijkers
De kijkcijfers van maandag 21 december 2009 (SKO)
Zo Vader Zo Puberzoon (NCRV, Ned1, 19:23) – Het nieuwe vooravondprogramma van Nederland 1, Zo Vader Zo Puberzoon, is maandag met 1.317.000 kijkers (madl: 22.1%) van start gegaan. In de achtdelige spelshow van NCRV-presentatrice Caroline Tensen maakt Paulien Mol haar tv-comeback als vast panellid. Zij heeft haar rentree te danken aan producent Paul de Leeuw. “Ik ben door Paul de Leeuw opgepikt op het schoolplein in Blaricum“, vertelde Mol maandag in het AD.
Mol raakte met De Leeuw in gesprek op een schoolplein in Blaricum. “Bij het wachten op onze kinderen raakten we aan de praat en toen vroeg hij mij of ik niet aan dit programma mee wilde werken“, vertelt ze. Ze vond het een leuke uitdaging. “Ik kreeg in de loop der jaren allerlei programma’s aangeboden die mij niet aanspraken. Ik was helemaal uitgekeken op die woonprogramma’s, daar heb ik er te veel van gemaakt.”
5 Jaar Later (NPS, Ned1, 23:04) – Voor het tweede jaar op rij is Jeroen Pauws tv- programma 5 Jaar Later te zien tijdens de winterstop van Pauw & Witteman. In de eerste aflevering van het tweede seizoen ging Pauw in gesprek met RTL-presentator Jack Spijkerman. Hij sprak onder meer over zijn tijd bij het televisiestation van John de Mol. De tweede gast, te zien in de uitzending van dinsdag, is opiniepeiler Maurice de Hond. “Drie keer veroordeeld worden voor een overtreding en het is levenslang. In 2009 is dat volgens mij in Nederland ingevoerd“, zei hij vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu? 5 Jaar Later werd maandag door 992.000 kijkers (madl: 24.2%) bekeken.
The Fashion Show (RTL5, 21:30) – De nieuwe fashion night van RTL 5 is maandag van start gegaan met een marktaandeel van 4,6 procent; 0,4 procent minder dan vorige week. Na Australia’s Next Top Model zijn sinds deze week in plaats van Project Runway en Ironic Iconic America de nieuwe realityseries The Fashion Show en The Cut te zien. The Fashion Show met presentatrice Kelly Rowland, bekend van Destiny’s Child, ging van start met 265.000 kijkers (madl: 3.7%). Het tv-debuut van Tommy Hilfiger in The Cut werd door 229.000 kijkers (madl: 4.6%) bekeken.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.597.000 02. Radar (Ned1) 2.371.000 03. Memories (Ned1) 1.874.000 04. Mooiste Meisje van de Klas (Ned1) 1.695.000 05. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.658.000 06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.559.000 11. Editie NL (RTL4) 1.219.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 25.7% 2. RTL4 / 15.8% 3. SBS6 / 14.6% 4. Ned2 / 7.0% 5. Ned3 / 4.9% 6. RTL5 / 4.6% 11. Discov / 1.3% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,6% 2. RTL Nederland 26,1% 3. SBS Groep 21,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |