Tweede liveshow Popstars trekt 1,6 miljoen kijkers
De kijkcijfers van vrijdag 27 november 2009 (SKO)
Popstars (SBS6, 20:30) – De tweede liveshow van Popstars werd vrijdag door 1.623.000 kijkers (madl: 24.5%) beke- ken op SBS 6. Daarmee staat Popstars op de eerste positie in de kijkcijfer top-15 van vrijdagavond. Tijdens de uitzending werd onder meer duidelijk dat Charlotte ten Brink, de dochter van RTL-coryfee Robert ten Brink, achter het makser van Mystery Popstars Paars zat. Ze wilde onherkenbaar meedoen, omdat ze niet beoordeeld wilde worden op het feit dat zij ‘de dochter van’ is.
Robert ten Brink kwam tijdens de uitzending van Popstars op het podium om Charlotte succes te wensen. “Ik wens haar namens alle Ten Brinkjes heel erg veel succes. Het is mijn dochter!” Charlotte: “Het was wel heel veilig om mijn masker lekker op te doen, maar het is ook leuk dat ik nu gewoon een normale kandidaat ben. Ik heb van te voren toen ik ervoor werd gevraagd met mijn ouders overlegd. Zij vonden het een goede kans en het is leuk om mee te maken.”
The Apprentice (Veronica, 22:30) – De Britse talentenjacht The Apprentice is vrijdag van start gegaan met 206.000 kijkers (madl: 4.0%) op Veronica. In het programma wordt gezocht naar een kandidaat die een topbaan mag vervullen in een van de bedrijven van de Britse multimiljonair Alan Sugar. Hij of zij krijgt een salaris van 100.000 pond per jaar. “Baron Alan Michael Sugar is een van de machtigste mensen van Engeland. Zijn vermogen wordt geschat op 830 miljoen pond. Sir Alan Sugar is de oprichter van computerbedrijf Amstrad en voormalig eigenaar van voetbalclub Tottenham Hotspur. Daarnaast is hij een van de adviseurs van premier Gordon Brown. Sir Alan Sugar is streng, direct en spaart de kandidaten van The Apprentice geen seconde“, vertelt een woordvoerster van Veronica.
Flikken Maastricht (TROS, Ned1, 20:34) – Angela Schijf vindt het erg verfrissend dat de opnames van Flikken Maastricht plaatsvinden in Maastricht. “Maastricht is een heerlijke plek om te werken. De mensen zijn aardig en ik houd van hun bourgondische levensstijl“, vertelt ze in de Avrobode. Ze vindt dat de locatie voor een deel bijdraagt aan het succes van de serie. “Tijdens het kijken dacht ik: wat een gave serie zijn we eigenlijk aan het maken. Op alle fronten is het beter dan de eerste twee series. Logisch, want je neemt de goede dingen uit het verleden mee en probeert datgene dat niet zo lekker liep, beter te doen. Daarom zie ik deze nieuwe reeks ook als een cadeautje. Daar komt bij dat we het met z’n allen heel leuk hebben.” Flikken Maastricht werd vrijdag door 1.371.000 kijkers (madl: 20.6%) bekeken.
Top 15 01. Popstars (SBS6) 1.623.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.568.000 03. Popstars De Uitslag (SBS6) 1.550.000 04. Flikken Maastricht (Ned1) 1.371.000 05. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.314.000 06. Hart van Nederland (SBS6) 1.250.000 11. Palingsoap (Ned1) 1.085.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.2% 2. SBS6 / 17.4% 3. RTL4 / 13.2% 4. Ned3 / 8.3% 5. Ned2 / 7.2% 6. RTL5 / 5.7% 11. Comedy / 1.3% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,7% 2. SBS Groep 25,2% 3. RTL Nederland 24,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |