437.000 kijkers voor BN’ers in het Park


De kijkcijfers van zaterdag 1 augustus 2009 (SKO)

Foto: 7L PhotographyBN’ers in het Park (RTL4, 20:01) – Het verborgencameraprogramma BN’ers in het Park is in de brede doelgroep matig succesvol. Er keken zaterdag 437.000 mensen (madl: 12.0%) naar de tv-show. Zowel Nederland 1 (NOS Journaal) als SBS 6 (The Princess Diaries) trokken op hetzelfde moment meer kijkers. Er worden nog drie afleveringen van BN’ers in het Park uitgezonden. Daarna gaat de nieuwe zaterdagavond met Let’s Dance (20.00 uur) en Wat Vindt Nederland? (21.30 uur) van start.

BN’ers In Het Park is een idee van het bedrijf Waterbeek Media. Waterbeek Media is gespecialiseerd in het ontwikkelen en exploiteren van crossmediale platformen, waarbij de consument voorzien wordt van bepaalde informatie via meerdere media tegelijkertijd.  Naast het crossmediale platform House Vision exploiteert Waterbeek Media bijvoorbeeld ook de merken Yacht Vision, Jetsetters en BootGarant. In BN’ers in het Park staan de faciliteiten en accommodaties van vakantieparken centraal.

Shownieuws (SBS6, 23:35) – Shownieuws deed zaterdagavond uitgebreid verslag van de bekende Nederlanders die te vinden waren op de Canal Parade tijdens Gay Pride. Gordon werd aan het eind van de botenoptocht van zijn sloep afgehaald, omdat hij zich niet goed voelde. Na een paar uur werd de hitte hem teveel en werd hij in een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. “Hij werd bevangen door de hitte en voelde zich zo naar dat hij echt van die boot af moest. Maar hij is weer wat bijgekomen en is nu veilig thuis om even rust te nemen“, zegt zijn manager. Gerard Joling: “Eerst kwamen de Sugababes al niet, en dat Gordon niet lekker werd wens je niemand toe, ik wens hem beterschap.” Shownieuws trok zaterdag 670.000 kijkers (madl: 21.0%).

Sneekweek 2009 (SBS6, 23:54) – De Sneekweek is voor het eerst uitgebreid te zien op landelijke televisie. Piet Paulusma, Fries in hart en nieren, neemt de kijker in totaal vijf dagen mee naar Sneek en begeeft zich onder de mensen om het echte Sneekweek-gevoel te proeven. De eerste uitzending werd zaterdag door 200.000 mensen (madl: 8.5%) bekeken. De gemeente Sneek, de Rabobank, de Koninklijke Watersportvereniging Sneek en het bedrijfsleven betalen de kosten van 150.000 euro van het programma. “Piet Paulusma heeft het idee bedacht, naar voorbeeld van het Vierdaagse Journaal in Nijmegen”, vertelt wethouder Tom Metz. “Dat heeft daar geleid tot een enorme toestroom van bezoekers en daar is het ons ook om te doen.

De Top 15-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen