981.000 kijkers voor Frans & Marianne


De kijkcijfers van vrijdag 3 oktober 2008 (SKO)

Frans & Marianne (TROS, Ned1, 21:32) – Frans Bauer en Marianne Weber hebben twaalf jaar na De Regenboog, weer een nummer één hit te pakken met Als ik met jou op wolken zweef. “Marianne en ik waren ervan overtuigd dat we ons succes van toen niet meer zouden overtreffen“, vertelt Frans. “Maar het lijkt erop dat het ons nu toch gaat lukken. We kregen de hitlijst onder onze neus geschoven en toen zagen we het. We hebben meteen gebak gegeten om het te gaan vieren.

Het duo is zo blij met het succes dat ze twee extra concerten gaan geven in Ahoy. “Ik heb net een rondedansje gemaakt en Marianne en ik zijn zo blij als kinderen. Het is zo fijn om te weten dat Nederland ons weer in het hart gesloten heeft.” De realitysoap Frans & Marianne werd vrijdag door 981.000 kijkers (madl: 14.9%) bekeken. Het best bekeken amusement op vrijdag was Popstars met 1,5 miljoen kijkers.

Mooi Weer De Leeuw The Warming Up (VARA, Ned3, 20:27) – Het is nog niet definitief, maar binnen het nieuwe bedrijf van Paul de Leeuw, EVA Media, wordt hard nagedacht over een magazine rond zijn persoon. “Het is een ontzettend interessante gedachte“, vindt woordvoerder Martijn van Schieveen. “Het is eigenlijk nog te vroeg om er iets over te zeggen, want we hebben nog niet eens besloten of het magazine er wel komt. Over een paar weken weten we meer.” Paul en de zijnen vinden dat het wel iets nieuws moet toevoegen in de bladenschappen, omdat er al genoeg glossys zijn waar een bekende Nederlander zijn naam aan heeft verbonden. “Aan dat soort bladen hebben we niets toe te voegen. Als er iets komt moet het wel iets nieuws zijn“, zegt Schieveen. “Het ligt voor de hand een magazine te maken rond de persoonlijkheid van Paul de Leeuw, maar daar heeft hij dan al weer een programma voor. Ik kan me juist voorstellen dat we daarbuiten denken. We weten het nog niet precies. Het kan een mix worden.” Mooi Weer De Leeuw The Warming Up werd door 1.136.000 kijkers (madl: 17.8%) bekeken.

Uitreiking Gouden Kalveren (VPRO, Ned3, 23:01) – De speelfilm Alles is Liefde is gisteravond in Utrecht de grote winnaar geworden bij de uitreiking van de Gouden Kalveren, de belangrijkste prijzen voor de Nederlandse film. Alles Is Liefde werd niet alleen bekroond als beste film, maar regisseur Joram Lürsen mocht ook een Gouden Kalf mee naar huis nemen als winnaar in de categorie beste regie. “Alles Is Liefde brengt alle artistieke en productionele elementen van een film in volledige harmonie samen“, motiveert de jury haar keuze voor de beste film. De prijsuitreiking, die gisteren het Nederlands Film Festival in Utrecht afsloot, betekent een triomf voor regisseur Joram Lürsen. Zijn romantische komedie onder het motto ‘Liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven anders wordt het niks’ was in de bioscoop een geweldige publiekstrekker en blijkt nu ook goed genoeg voor professionele erkenning. Er gingen ruim 1,2 miljoen mensen naar de film kijken en aan de kassa leverde Alles is Liefde een recordbedrag van bijna tien miljoen euro op. De uitreiking van de Gouden Kalveren werd door 212.000 kijkers (madl: 5.1%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen