857.000 kijkers voor Holland’s Next Top Model


De kijkcijfers van maandag 17 december 2007 (SKO)

Holland’s Next Top Model (RTL5, 20:31) – De 20-jarige Cecile uit Middelburg is de winnares geworden van de derde editie van het RTL 5-programma Holland’s Next Top Model. Ze wist uiteindelijk haar rivalen Kassandra en Carmen te verslaan in de spannende live finale. De rode Cecile kreeg veel stemmen. “De jury, maar ook het stemmend publiek waren het meest te spreken over de kwa- liteiten van Cecile zo bleek uit een over- tuigende meerderheid aan stemmen“, aldus een zegsvrouw.

In de Lichtfabriek was tout modeminnend Nederland aanwezig om getuige te zijn van de spectaculaire catwalkshows. Cecile heeft nu een modellencontract ter waarde van 75.000 euro bij ModelMasters The Agency gewonnen. Ook doet ze in januari mee aan de prestigieuze verkiezing ‘Ford Supermodel Of The World’ die in New York plaatsvindt. “De winnares van vorig jaar, Sanne Nijhof, was vorig jaar tevens winnares van de ‘Ford Supermodel of the Year contest 2007’“, aldus de zegsvrouw. De finale van Holland’s Next Top Model scoorde maandag 857.000 kijkers (madl: 12.8%).

Kerst met Marc-Marie en Yvon (KRO, Ned3, 19:30) – Marc-Marie Huijbregts en Yvon Jaspers hadden al lang het plan om samen een programma te maken, maar nooit kwam het er daadwerkelijk van. “En nu gaan we het dan toch doen!“, zegt Yvon bij TVgids.nl. In Kerst met Marc-Marie en Yvon speelt ieder duo met 25 kandidaten een kerstquiz. “Er zijn ongelooflijk veel programma’s op televisie met de feestdagen, maar dat zijn allemaal bestaande formules in een kerstjasje“, zegt Yvon. “Er is niets dat écht over kerstmis gaat. Kerst met Marc-Marie en Yvon wel. En dat is helemaal op ons lijf geschreven. We zijn allebei dol op kerst en verzamelen het hele jaar door kerstballen.” Volgens de KRO is Marc-Marie een fervent Triviantspeler en Yvon kan niet tegen haar verlies. Jaspers: “Dat is helemaal niet waar (lacht). Ik ben ook gek op Triviant en Marc-Marie kan ook helemaal niet tegen zijn verlies. Ik weet dus nu al dat we allebei superfanatiek worden. Ze moeten de vragen daarom ver bij ons vandaan houden, anders zoeken we allebei de antwoorden alvast op internet op!” Kerst met Marc-Marie en Yvon trok maandag 698.000 kijkers (madl: 12.9%).

Samen tegen kanker (NCRV, Ned2, 21:00) – De NCRV en KWF Kankerbestrijding maakten samen een vuist tegen kanker tijdens de speciale televisieactie Samen tegen kanker, dat maandag door 224.000 kijkers (madl: 3.3%) bekeken werd op Nederland 2. Tijdens de live actie op Nederland 2 probeerden presentatoren Mieke van der Weij en Ernst Daniël Smid zoveel mogelijk donateurs te werven. Vorig jaar was de presentatie nog in handen van de inmiddels overleden Jos Brink. “Ik had niet gedacht dat Jos eerder zou gaan dan ik“, zegt partner Frank Sanders in NCRV Gids. “Dat had ik nooit bij Jos verwacht. Hij had altijd hartklachten, hij had weleens een pijntje zus en een pijntje zo, maar verder was hij ijzersterk. Hij is echt weg. Alles is anders. Ik ben hem kwijt, maar ook weer niet, want hij zit in mijn hoofd. Ik denk graag terug, dat is aangenaam, maar tegelijk is het zo pijnlijk. Ja, het valt me vies tegen. Het is wel heel beschermend om iemand om je heen te hebben, zeker een partner als Jos. Het voelt ook wel een beetje naakt nu.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

24 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Craig
december 18, 2007 23:35

De SBS fans zijn in winterslaap ze komen in de zomer van 2008 hun campers en tenten weer uit… om op te scheppen over hun campingzender… alleen ronaldo is er nog… maarja kakkerlakken worden imuun voor gif dus te slechte cijfers van SBS houden hem niet tegen. ;)

Gast
rem
december 18, 2007 22:08

Ik vond de finale van HNTM leuk om naar te kijken.
Maar ik ben het er mee eens dat de presentatie kunsten van Daphne me erg tegenvielen.
Ze was chaotisch bezig met stomme vragen. en ravalde het maar een beetje af.
En wat zag ze er toch erg mager uit leek wel of ze anorexia heeft man.
Zo slecht was Yfke toch ook weer niet?
Nou ja het viel me een beetje tegen ik had bter verwacht van daphne.
Mooie kijkcijfers voor holland next top model!!
Doet RTL5 goed, het gaat steeds beter met die zender!!

Gast
jan
december 18, 2007 22:05

die typ foutjes op teletekst van sbs over HNTM Bewijst maar is dat dat sbs een copieer zender blijft hahahaha

Gast
Danny
december 18, 2007 20:14

Gaat niet lekker daar in A’dam. Waar zijn trouwens al die SBS fans gebleven :D ??

Gast
David
december 18, 2007 19:30

@ Rene:

Dat viel mij ook al op. Erg vreemd, volgens mij heeft RTL nog nooit reclame gemaakt voor een ander radiostation als ze er zelf een hadden. Echt opvallend.

@ Wim:

Wat een superscore voor RTL. Met alleen RTL4 en RTL5 groter dan de hele PO en SBS.

Gast
wim
december 18, 2007 19:05

wat een super score weer voor NED1 bijna net zo groot als RTL 4 en SBS 6 samen.
Wat zal frits weer stevig balen.

Gast
René[vanGee]
december 18, 2007 18:51

Net gezien bij Boulevard voor het begin van het reclameblok Het Bilboard:

“Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door 3FM serious radio”

Echt grappig de PO die reclame maakt bij de CO

Gast
kraan
december 18, 2007 18:42

@John, je noemt nederland 2 een zender waar nauwelijk naar gekeken wordt? Ned. 2 staat bijna altijd in de top 5 en laat daarbij heel wat commerciële pulp achter zich.

Gast
John
december 18, 2007 18:05

Wat een dramatische cijfer voor het goede doel 21:00 uur op Ned 2!
Schandalige programmering van de PO, om dit weg te stoppen op een zender waar nauwelijks naar gekeken wordt!

Gast
mart
december 18, 2007 17:50

Absoluut meer kijkers door de presentatie van daphne deckers vind dat ze het fantastisch gedaan heeft. Heb hollands next topmodel nooit gevolgd en gister was ik aan het zappen en zag Rtl5 live staan en zag de sugar babes en ben dus ff blijven kijken uiteindelijk hele uitzending gekeken en het is best een leuk programma, mijn favoriet was kassandra

Gast
Diana 666
december 18, 2007 13:16

Vraagje?! Hoevaak gaat deze week sbs 6 onder 10% komen? Vorige week 3 a 4 keer! mij benieuwen deze week!

Gast
ronaldo
december 18, 2007 12:55

Liever paar kleine fouten op teletekst van sbs(zij verversen hem een paar keer per dag) dan die van boulevard die hun teletekst om de 3 dagen pas verversen

Gast
Gerrit
december 18, 2007 12:19

SBS dacht snel ff op teletext te zetten dat cecile heeft gewonnen….. paar fouten!
Cassandra moet zijn Kassandra, stomme fout want je kon ook sms’en dus die naam is vaak in beeld geweest, en er stond dat cecile en (c)kassandra evenveel punten kregen van de jury maar ccile had er 30 en kassandra 20 dus das 10 punten verschil en in publieksstemmen 20%……

Voortaan ff wat beter doen SBS…

Gast
Frits
december 18, 2007 11:11

Bedankt voor de cijfers, Michael, ziet er allemaal weer heel wat gezonder uit. ;)

Gast
JM
december 18, 2007 10:57

samen met kerst was echt hysterisch en druk/chaotisch…vond er weinig aan en ga rest vd week denk ik niet meer kijken
Hoge cijfers voor finale van HNTM….wat was Daphne een slechte presentatrice, niet normaal!! Programma liep voor geen meter, met domme vraagjes aan jury en dan weer aan de kandidaten die in een treintje steeds naast daphe moeten gaan staan en moeten wisselen van plek als ze aan de beurt zijn…

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 10:50

@ Anonymous

HNTM Finale S1 1mln kijkers
HNTM Finale S2 (krappe) 600dznd kijkers
HNTM Finale S3 857dznd kijkers

S3 scoort beter dan S2, maar in The states zag je bij ANTM ook dat de ene editie beter bekeken werd dan de vorige. Het is gewoon een ijzersterk format en dat bewijzen de cijfers keer op keer!

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 10:48

MAANDAG 17 DECEMBER 2007

Zenderaandelen 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: SKO

RTL 4 14,9 %
RTL 5 11,4 %
RTL 7 5,4 %
RTL 8 3,0 %
RTL NEDERLAND 34,6 %

NED 1 13,2 % SBS6 11,3 %
NED 2 4,2 % NET5 8,3 %
NED 3 7,6 % VERONICA 5,8 %
PUBLIEKEN 25,1 % SBS GROEP 25,3 %

TOP 5 Kdh Zender

1 Holland’s next top model 8,3 % RTL 5
2 Crime secne investigation 8,3 % RTL 4
3 Journaal 20 uur 8,0 % Ned 1
4 Goede tijden 6,9 % RTL 4
5 Radar 6,5 % Ned 1

1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 34,5 %
——————————————————————————————–

Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: SKO

RTL 4 14,2 %
RTL 5 11,6 %
RTL 7 5,1 %
RTL 8 2,8 %
RTL NEDERLAND 33,6 %

NED 1 14,0 % SBS6 10,6 %
NED 2 4,6 % NET5 9,3 %
NED 3 6,9 % VERONICA 5,4 %
PUBLIEKEN 25,5 % SBS GROEP 25,3 %

TOP 5 Kdh Zender

1 Holland’s next top model 9,6 % RTL 5
2 Crime scene investigation 9,0 % RTL 4
3 Journaal 20 uur 8,2 % Ned 1
4 Radar 7,6 % Ned 1
5 Goede tijden 7,0 % RTL 4

1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 36,9 %
————————————————————————————————————————————————————————————

Hollands Next Top Model is het best bekeken programma in de commerciele doelgroepen! En zet RTL5 stipt op twee na grote zus RTL4 die het minder doet dan vorige week, maar haar marktleiderschap weet te behouden.

Ned1 stort weer flink in tov de monster score in 6+. Net5 en Ned3 doen het behoorijk in 20-49. Veronica blijft achter en tevens als RTL8 en RTL7. En Ned2 blijft het relatief goed doen bij een ouder publiek.

Gast
marcel
december 18, 2007 10:36

wat een druk (hectisch) en onoverzichtelijk programma was dat kerst met Marc Marie en Yvon! Wel een leuk presentatieduo voor andere tvformats!

Gast
Anoniem
december 18, 2007 10:12

Zeer moeie score voor Hollands Next, waren de scores van de vorige finales ook zo goed?

Gast
Anoniem
december 18, 2007 10:02

Nieuw komisch duo: Frits en Michael.

Gast
Frits
december 18, 2007 10:00

Een meer dan uitmuntende score weer voor Ned1 gisterenavond. Wat wil je ook met programma’s als Lingo, Ingang Oost, Radar, Memories en Familiediner.Een sprankelende programmering om je vingers bij af te likken en waarvoor je nog speciaal thuisblijft, vooral als je huis(kamertje) toch al nooit meer van de buitenkant ziet. Meer dan vermakelijke kijkcijfers dan ook ….. in 6(5)+. Michael kom dur nu maar in met de enige serieus te nemen kijkcijfers. ;)

Gast
RTL
december 18, 2007 09:54

Zooooo…… veel kijkers voor HNTM! RTL5 meteen 4e zender en maar 2% van sbs vandaan

Gast
Feder
december 18, 2007 09:51

Wat opnieuw een gapend gat tussen NLD 1 en RTL4! Daar past SBS6 bijna in z’n geheel in. Wel jammer dat (Prem,) Pauw en Witteman minder kijkers dan normaal hadden.

Gast
niceman
december 18, 2007 09:46

weinig kijkers voor zo,n programma samen tegen k….

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen