2,2 miljoen kijkers voor Galatasaray – PSV


De kijkcijfers van woensdag 18 oktober 2006 (SKO)

Galatasaray – PSV (NOS, Ned3, 20:40) – PSV heeft woensdag een belangrijke over- winning geboekt in de groepsfase van de Champions League. PSV won in Istanbul met 2-1 van de Turkse ploeg Galatasaray. Bij rust stond PSV nog met 1-0 achter. In de tweede helft zorgden Kromkamp en Koné ervoor dat PSV toch de winst pakte. Dankzij de overwinning heeft PSV goede kans om de achtste finales van de Champions League te bereiken. Coach Ronald Koeman is blij met het behaalde resultaat.

We begonnen slecht maar hebben alles na rust recht kunnen zetten. Toen domineerden we“, aldus Koeman in Telegraaf. Kromkamp besefte dat PSV in de eerste helft moeizaam presteerde. “We hadden last van de wind en stonden onder grote druk. In de tweede helft ging het beter. Al voor mijn gelijkmaker zetten we Galatasaray onder druk. Dit is echt een heel belangrijke zege.” Galatasaray – PSV werd gisteren door 2.182.000 kijkers (madl: 33.6%) bekeken. Na afloop van de wedstrijd trok het interview met premier Balkenende in Pauw & Witteman op Nederland 1 527.000 kijkers. De eerste aflevering van de nieuwe serie Angela’s Eyes werd bij NET 5 rond 22.40 uur door 139.000 kijkers bekeken.

De Gouden Kooi (Talpa, 19:33) – De 44-jarige Angelique liet voor haar deelname aan De Gouden Kooi haar drie tienerdochters voor onbepaalde tijd in de steek. “Voor mijn gezin was het heel belangrijk dat de kussens werden opgeschud. Mama is nu op vakantie en mijn kinderen ontdekken dat ze ook nog een vader hebben“, vertelt Angelique in de GPD-bladen. Ze gaf zich vrijwillig op voor de realityshow. Ze beschouwt de situatie letterlijk als een zakenvrouw. “Ik heb een nieuwe baan, en die is toevallig in het buitenland. Ik heb mijn zakenreis goed voorbereid. De ophef, ja daar heb ik begrip voor. Als ik lees over een bergbeklimster, moeder van jonge kinderen, die zes maanden een berg op gaat en daar gevaar loopt. Dan heb ik daar ook een oordeel over.” Angelique ambieert een baan bij de televisie. “Ik ben mezelf de laatste tijd wel aan het oriënteren op het fenomeen televisie. Ik heb een groot respect voor programma’s als Villa Felderhof, Oprah en Dr. Phil.” Ze hoopt ooit voor de camera’s aan de slag te kunnen. “Of initiërend, programma’s maken. Ik wil er een start mee maken vanuit de kooi. Mezelf scholen, mentoren uitnodigen.” De Gouden Kooi werd gisteren door 331.000 kijkers (madl: 6.2%) bekeken.

Het huis Anubis (Nickelodeon, 17:27) – Nickelodeon zendt sinds eind september de jeugdserie Het huis Anubis uit, dat dagelijks om 17.30 uur wordt uitgezonden, vlak voordat Talpa met haar uitzendingen begint. In Het huis Anubis beleeft een groep jongeren vele avonturen in een huis waar vroeger archeologen geleefd hebben. “Die zouden in het graf van Toetanchamon geweest zijn en daarmee een vloek over zich af hebben geroepen. Het is een heel spannende serie. Het zit ook vol liefde en jaloezie“, vertelt acteur Achmed Akkabi bij TVgids Online. Bij het grote publiek is Akkabi vooral bekend als de Marokkaanse jongen uit de Albert Heijn-reclame. “Ik merk dat ik qua bekendheid erg aan het stijgen ben. Laatst was ik op hetzelfde moment te zien in de Albert Heijn-commercial, Het Huis Anubis en als presentator bij Kunstquest, dat was wel raar. Maar verder merk ik maar weinig van mijn beroemdheid, al is het maar omdat ik nauwelijks op straat kom. Het is op het moment bed-studio-bed-studio. Niet erg, want ik houd wel van hard werken.” Het huis Anubis ging eind september van start met 132.000 kijkers. Een nieuwe aflevering van Het huis Anubis werd gisteren door 119.000 kijkers (madl: 4.5%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen