1,2 miljoen kijkers voor Dodenherdenking

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijferpeiling.PNG” kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.
De kijkcijfers van donderdag 4 mei 2006 (SKO)
 De afbeelding “http://www.tiscali.nl/images/3/8/05-04-2006.0003.jpg” kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.
Dodenherdenking: Waalsdorpervlakte (RTL4, 19:49) Dodenherdenking: Waalsdorpervlakte op RTL 4 was gisteren met 1.184.000 kijkers (madl: 21.1%) het best bekeken herdenkingsverslag op televisie.

Dezelfde herdenkingsbijeenkomst werd ook door RTL 5 en RTL 7 uitgezonden. In totaal werd het verslag op de RTL-zenders door 1.591.000 kijkers bekeken.

De Nationale Dodenherdenking op Nederland 1 werd door 1.183.000 kijkers bekeken. Op Nederland 2 scoorde het verslag van de herdenkingsbijeenkomst in de Nieuwe Kerk en het rechtstreeks verslag vanaf de Dam in Amsterdam gemiddeld 866.000 kijkers. Op Nederland 3 trok de registratie vanaf de Dam 309.000 kijkers. SBS 6 en NET 5 scoorden gezamenlijk 440.000 kijkers met hun verslag van de Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam. Talpa trok met dezelfde herdenking 52.000 kijkers na Entertainment Live (95.000 kijkers).


Rosenstrasse (NCRV, Ned1, 21:28) – De Nationale Dodenherdenking ging ook dit jaar niet ongemerkt aan televisiekijkend Nederland voorbij. Zo was op Nederland 1 het oorlogsdrama Rosenstrasse (718.000 kijkers, madl: 12.6%) te zien, zond Nederland 3 om 20.20 uur de amateurfilm Het leven ging door (673.000 kijkers) uit, was op Nederland 2 vanaf 17.00 uur de documentaire In het vuur van de bevrijding (183.000 kijkers) te zien en op NET 5 de oorlogsfilm Schindler’s List (380.000 kijkers). De NPS en de VPRO willigden met de herhaling van Het leven ging door in Andere tijden naar eigen zeggen vele verzoeken in. De uitzending trok twee jaar geleden bijna 1,3 miljoen kijkers en ook de recensies logen er niet om. Het programma won een Gouden Beeld en werd genomineerd voor de Focal Award, de meest prestigieuze prijs voor het gebruik van archiefmateriaal. Naast Rosenstrasse en Schindler’s List was op Nederland 2 gisteren de Britse oorlogsfilm ‘The eagle has landed’ (538.000 kijkers) te zien. Talpa trok met de film ‘Anne Frank’ 295.000 kijkers en de film ‘In de schaduw van de overwinning’ werd door 302.000 kijkers bekeken bij RTL 7.


Shownieuws (SBS6, 19:25) – Nada van Nie, gisteren voor het oog van 320.000 kijkers (madl: 6.2%) te zien in Shownieuws, presenteert vanaf 10 mei (21.30 uur) de nieuwe datingshow Hartenjagers. Hierin zoeken kinderen van een alleenstaande ouder een partner voor hem of haar. Het is de bedoeling dat de kroost uit een aantal kandidaten twee finalisten kiest. Zij gaan logeren bij hun mogelijk nieuwe partner en diens kinderen. Uitstapjes volgen, net als kooksessies in de keuken en goede gesprekken. Het programma eindigt met een zogenoemde slot-date. De alleenstaande ouder wordt naar een restaurant gestuurd en moet maar afwachten welke finalist zijn of haar kinderen voor hem of haar in gedachten hebben. “Na afloop van de slot-date wordt duidelijk of Nederland twee singles minder heeft, of dat de liefde nog wat langer de tijd moet krijgen”, aldus de makers bij het ANP. In Nederland zouden er zo’n 400.000 alleenstaande ouders met minderjarige kinderen zijn. “Door hun vaak drukke dagindeling met een of meerdere kinderen komen de singles niet toe aan een beetje romantiek. Met dit programma komt daar verandering in.


Top 15
01. Hart van Nederland (SBS6) 1.339.000
02. Goede tijden, slechte tijden (RTL4) 1.328.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.251.000
04. Twee minuten stilte (RTL4) 1.184.000
05. Nationale dodenherdenking (Ned1) 1.183.000

06. Kees & Co (RTL4) 1.177.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.063.000
08. Shownieuws (SBS6) 950.000
09. LookingGood (RTL4) 938.000
10. Journaal 18:00 (Ned2) 871.000

11. Nationale dodenherdenking (Ned2) 866.000
12. Het roer om: Jimmy’s Farm (RTL4) 813.000
13. CSI: New York (RTL5) 804.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 782.000
15. Joden van Meppel (Ned2) 776.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. RTL4 / 15.8%
2. Ned1 / 14.2%
3. Ned2 / 12.4%
4. SBS6 / 9.6%
5. RTL5 / 9.2%
6. Ned3 / 7.4%
7. NET5 / 5.7%
8. RTL7 / 5.3%
9. Vero / 3.9%
10. Talpa / 3.8%
11. Discov / 0.9%
12. An.pl. / 0.7%
13. MTV / 0.5%
14. TMF / 0.5%
15.  N.geog  / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep
1.
Publieke Omroep 34,0 procent
2. RTL Nederland 30,3 procent
3.
SBS Groep 19,2 procent

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Ziet u André Hazes jr. ook graag met Gordon mee emigreren naar Dubai?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen