VARA: Diverse presentatoren DWDD op maandag

Foto: Leendert JansenDe maandaguitzendingen van De Wereld Draait Door worden de rest van dit seizoen bij toerbeurt gepresenteerd door diverse presentatoren, waaronder Menno Bentveld (foto) en Joost Karhof. Dat meldt de VARA vandaag. Matthijs van Nieuwkerk presenteert het televisie- programma elke week van dinsdag tot en met vrijdagavond. “Gelukkig hebben we voor de uitzendingen op de maandag uitstekende opvolgers voor Claudia de Breij kunnen vinden“, zegt eindredacteur Ewart van der Horst.

Vanavond – maandag 18 februari – is de presentatie van De Wereld Draait Door in handen van Menno Bentveld, bekend van VARA-programma’s als Vroege Vogels, Nieuwslicht en Vroege Vogels TV. Volgende week maandag 25 februari is het de beurt aan ‘NOVA/Den Haag Vandaag’-presentator Joost Karhof.

Claudia de Breij stopte onlangs met de presentatie van de maandag-uitzendingen. Zij kon dat de rest van dit seizoen niet meer combineren met haar overige werkzaam- heden. Ze toert tot en met 31 mei door het land met haar voorstelling iClaudia. Daarnaast presenteert ze wekelijks de VARA-personalityshow Thank God It’s Friday.

Eindredacteur Ewart van der Horst: “Menno Bentveld is bereid om – naast zijn drukke werkzaamheden voor Vroege Vogels TV op Nederland 2 en Vroege Vogels op Radio 1 – de presentatie van De Wereld Draait Door een aantal maandagen voor zijn rekening te nemen. En ik ben blij dat we met dank aan de NOS ook NOVA/Den Haag Vandaag-presenter Joost Karhof voor een aantal maandagen beschikbaar hebben.

Het huidige seizoen van De Wereld Draait Door loopt nog tot en met 16 mei. Matthijs van Nieuwkerk presenteert het programma elke week van dinsdag tot en met vrijdag.

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
PokerQueen
februari 19, 2008 16:33

En weer gedoe bij DWDD: “Opnieuw is er discussie rondom een uitnodiging in het VARA-programma De Wereld Draait Door (DWDD). Dit keer is het arabist en auteur Arthur van Amerongen die na ‘keiharde afspraken’ weer werd afgebeld terwijl hij juist voor het programma uit Paraguay was komen overvliegen.”
Het gaat lekker daar…

Gast
Tetje
februari 19, 2008 11:59

Isolde Hallens leben, is dat niet die springveer met dat springerige haar en die lappenpoppenkleertjes? Naja jullie hebben ook een hoge hoed op van Sonja Barend zeg. Zet dan Bridget daar maar neer.

Gast
ronald
februari 19, 2008 11:12

Isolde was een stuk betere keuze geweest, jong en talentvol.

Gast
Dirk Jan
februari 18, 2008 23:53

De nieuwe Sonja Barend? Er is momenteel niemand op de buis die Sonja kan vervangen. Ook tussen die zgn tot iconen benoemde dames hebben die capaciteiten niet in huis. Maargoed we hebben Mathijs en P&W en daar doen we het dan maar mee. Hoewel Claudia in haar vrijdagavondshow erg goed is, heeft ze de flair van Sonja net niet.

Gast
michel
februari 18, 2008 23:44

interviewlessen bedoel ik

Gast
michel
februari 18, 2008 23:43

zag in issolde namelijk over een aantal jaren(en nog wat intervieuw en presentatielessen) de nieuwe sonja barend

Gast
michel
februari 18, 2008 23:42

gaat issolde terug naar bnn? hier presenteerde een aantal jaren geleden al duitsland is cool en spacebar. heb het altijd raar gevonden dat ze daarna geen programma’s meer deed voor bnn. jammer ook dat ze niet door gaat met dwdd!

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 23:09

Jammer want de enige waardige opvolger was Isolde. Kans gemist voor de VARA, want zij gaat binnenkort naar BNN

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 20:25

Niet item De redactie draait door!!!

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 18:30

Ik wou net zeggen, waar is Peter R.? Het is net een enge ziekte, op den duur ga je er toch aan wennen, zo’n dagelijkse bijdrage in de media van onze ‘held’. Heeft nog weer een zaakje geheel opgelost of mocht ie uitslapen vanmorgen?

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 18:01

Jammer dat Peter R. de Vries er niet bij zit.

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 17:32

Wat een DWDD nieuws vandaag…..

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 16:30

Ik kijk altijd alleen ff of er leuke gasten zijn, en de TV draait door kijk ik vaak… Voor de rest kijk ik het nooit helemaal… Na de TV draait door (rond 20.00uur) zap ik meteen naar GTST.

Gast
elwin
februari 18, 2008 15:47

Ik vind DWDD nog steeds erg leuk op de vooravond. Zal vanavond eens kijken hoe Menno het doet, maar ik vond Claudia het ook erg leuk doen!

Gast
yossarian
februari 18, 2008 15:46

Wat een onzin Jaap! DWDD is echt een van de allerleukste programma’s van de laatste jaren. Ik kijk vrijwel avond (of nacht!) en ik baal echt als ik het een keer mis..

Gast
Jaap
februari 18, 2008 15:09

Het DWDD-geleuter hier op MC lijkt geen grenzen meer te kennen, ik ben het inmiddels zo spuugzat dat ik ‘s-avonds al geen zin meer heb om te kijken, bevalt me overigens prima moet ik zeggen. ;)

Gast
Wouter
februari 18, 2008 14:51

Die ene keer dat Menno Matthijs vervangde was hij top! Vele mensen stemden hiermee in, echt een golf van positieve reacties op de site van DWDD toendertijd, dat zal niet onopgemerkt gebleven zijn, en Menno deed het op een hele natuurlijke wijze, daar waar Isolde (een topper bij de Jakhalzen) zichzelf overschreeuwde en nét even te jong voor het programma is

Gast
Henk
februari 18, 2008 14:36

Isolde was een stuk betere keuze geweest, jong en talentvol.

Gast
Henk
februari 18, 2008 14:35

Isolde was een stuk betere keuze geweest, jong en talentvol.

Gast
Anoniem
februari 18, 2008 14:32

Ik was de enigste die vond dat claudia het leuk deed! even anders dan matthijs.

Maar Menno vond ik het niet goed doen, hij heeft een keer ingevallen bij DWDD.

Liever die vrouw ex-jackhals weet haar naam niet! maar die is leuk!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen