TMF voorlopig niet terug op de buis

Muziekzender TMF zal vanaf 4 april alleen te zien zijn op internet. De lancering van een digitaal kanaal voor TMF laat op zich wachten, vanwege onderhandelingen met kabelaars. Dat heeft moederbedrijf MTV Networks donderdag laten weten. MTV heeft nog wel de ambitie om TMF terug op tv te krijgen. “Het organiseren van het TMF Awards Festival op 12 juni in Amsterdam geeft de relevantie van TMF en het geloof in een goede toekomst van TMF duidelijk weer“, zegt MTV-baas Niels Baas.

MTV heeft dit jaar haar zenderindeling aangepast. Nickelodeon zendt voortaan 24 uur uit, waardoor Comedy Central verhuisde naar het kanaal van TMF. Daar is de humorzender sinds 1 januari elke middag vanaf drie uur te zien. Op de huidige uitzenduren van TMF, tot drie uur ’s middags, is vanaf 4 april de nieuwe MTV-zender Kindernet te zien. Vorig jaar kondigde MTV aan dat TMF terug zou keren als digitale zender.

Op dit moment wordt er gewacht met het introduceren van een digitaal TMF-kanaal totdat de gesprekken met de verschillende tv-operators zijn afgerond. “De afgelopen maanden hebben we heel hard gewerkt aan het vormgeven en invullen van TMF als een interactieve tv zender in een digitale omgeving. We zijn nu nog volop in gesprek met onze partners en wachten daarom met deze introductie. In de tussenliggende periode is TMF voor iedereen online te bekijken“, aldus Baas.

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jelle
maart 24, 2012 20:25

Jep, TMF Belgie bestaat nog altijd, maar is nu ook verneukt met sms shit tegenwoordig

Gast
Chiel
april 1, 2011 22:22

@Timo: Heus niet iedereen zal alleen maar pop muziek luisteren. Alsof iedereen maar altijd muziek wil waar ‘een idee achter zit’. Met gewoon lekker in het gehoor liggende pop muziek is niks mis.

Gast
Ano Nymous
april 1, 2011 21:35

Timo. Potdikkie zeg. met superstip de beste post over deze materie die ik in tijden gelezen heb. Chapeau. Het is nog herkenbaar ook.
Gaga dit, Bruno Mars dat. Van The Beatles of Beethoven hebben ze echter nooit gehoord. Muzikale oppervlakkigheid heerst.
Overigens de acts en bands die jij noemt zijn mij allemaal wel bekend. Het valt gelukkig mee dat ze voor een paar mensen spelen. Ze doen het goed op hele grote festivals als Lowlands of Rock Werchter.

Gast
Mark
april 1, 2011 14:12

TMF Belgie, bestaat dat nog wel?

Gast
gtstfites
april 1, 2011 13:03

Dan zijn ze morgen weer terug

Gast
ietzen
april 1, 2011 12:25

@gtstfiles het is geen 1 april grap, de zenders zijn inmiddels al verdwenen. Het hele musiczone pakket is verdwenen.

Gast
Timo
april 1, 2011 11:16

Ben hier totaal niet rauwig om, integendeel. Dat hier mensen serieus aangeven dat TMF goede muziek draait. Het enige wat TMF draait is commerciele bullshit , daar wordt de jeugd de hele dag mee bestookt , zowel op dee radio als op TMF. Muziek zonder emotie , oppervlakkig en supergladde en gelikte muziek gemaakt door producers om maximaal geld eruit te pompen. Want laten we eerder zijn , muziekaal kunnen we mensne zoals Bruno Mars, Lady Gaga en noem de “artiesten’ maar op die om de 5 minuten voorbij komen op TMF. Allemaal cliches aan elkaar geregen , het is allemaal zo makkelijk en standaard enm iedereen loopt ermee weg. Als ik de jeugd dit hoor neurien draait mijn maag om want mensen denken dat dit geweldig is omdat je hier de hele dag bestookt mee worden maar deze bullshit is totaal niet represtatief voor de markt. Bands als The National, Sigur Ros staan waarschijnlijk voor een paar mensen te spelen terwijl dit qua niveau mijlenver voor ligt op deze troep. Ook zangers als Bon Iver , The tallest man on Earth kent bijna niemand. Zo jammer. Ik kan me niet voorstellen dat iemand geraakt wordt door gebler van Usher of The Black Eyed Peas. Ga eens zoeken naar fatsoenlijk muziek waar wel een idee achter zit.

Gast
gtstfites
april 1, 2011 10:26

Niels Baas wordt eens wakker wat heeft de tv zender MTV nog nut? Met dat Amerikaans gezeik.

Veronica zit nog gewoon bij TMF

Gast
gtstfites
april 1, 2011 10:20

@Hans volgens mij gaat RTL 5 dat doen.

MTV heeft gewoon 2 muziekzenders om zeep geholpen nu (THE box en TMF) Ziggo gaat de analoog naar 15 zenders brengen dus 1/3 is dan kinder tv ik vind dit dan niet normaal.

Gast
Hans
april 1, 2011 10:07

Nee, laat 538 maar een clipstation oprichten en dan op het kanaal van RTL5 of RTL8.

Gast
Anoniem
april 1, 2011 04:07

Tmf straks een kanaal met rtl 8 tussen 04.00 en 16.00

Gast
Anoniem
april 1, 2011 04:05

zie het wel gebeuren dat rtl nederland een deal maakt om tmf straks tussen 04.00 en 15.00 uit tezenden op rtl 8.

Gast
Ano Nymous
april 1, 2011 00:15

@ Kevin (POST 4)
En dat is nou de crux. Voor muziek moest je juist NIET bij TMF zijn.

Gast
Ano Nymous
april 1, 2011 00:12

Ge-luk-kig!
Werd tijd dat die zender met ‘muzikale’ pulp zou verdwijnen.
Dus, poster 1, ik ben er absoluut niet rouwig om!

Gast
gtstfites
maart 31, 2011 23:22

Dit kan RTL doen:
RTL 4 blijft hetzelfde
RTL 5 muziekclips inplaats van teleshop
RTL 7 gewoon RTL Z
RTL 8 RTL Telekids moet betere programma’s krijgen zoals Seabert en de snorkels

Bij MTV:
Nickelodeon blijft gewoon
Kindernet/Comedy Central is goed
Alleen MTV moet onder de schop :
00:00 – 15:00 TMF
15:00 – 00:00 MTV

Gast
Bart V.
maart 31, 2011 23:08

Wat is dat voor onzin Lisa? De kabelboeren krijgen toch niet betaald op kijkcijfers?
Wel eens de kijkcijfers van NGC, Discovery, CNN, Animal Planet en EuroNews – Daar kijkt naar verhouding ook geen hond naar. En Comedy Central doet wel erg vaak dezelfde afleveringen of herhalingen. Vraag: brengt dat domme Teleshop overdag op RTL 5 meer op dan een leuke middle of the road clipjeszender – Club RTL ? – van 9 tot 5 en na middernacht een paar uurtjes (ipv die gore sexbel nummertjes)

Gast
lisa
maart 31, 2011 22:34

vlgs mij komt het eerder door operators als upc en ziggo dat TMF geen plek meer krijgt. zij willen geen muziekkanalen meer omdat dat te weinig kijkcijfers levert. superjammer!

Gast
Anoniem
maart 31, 2011 20:55

Niemand zal het missen

Gast
gtstfites
maart 31, 2011 20:25

@ietzen 1 april? Denk even na

Gast
gtstfites
maart 31, 2011 20:24

Kan TMF niet tijdelijk van 06:00 – 15:00 op het MTV kanaal?

Gast
Timor
maart 31, 2011 20:14

Gelukkig heeft MTV ’s ochtends en ’s nachts nog wel videoclips. Verder heb ik met mijn UPC alleen nog Xite over, maar dat vind ik echt de meest waardeloze muziekzender aller tijden. Ik zie alleen maar oude muziek of muziek waar ik echt nog nooit van gehoord heb. Kan me niet voorstellen dat die muziek is uitgekozen door het sms-publiek, want zo schijnt dat kanaal te werken.

Gast
ietzen
maart 31, 2011 19:14

Las net dat UPC per 1 april ook stopt met TMF Dance en pure, slamtv en xite on demand. UPC is niet overeengekomen met de operatoren. Alleen tmf nl blijft dus nog bestaan. Slam tv is nog wel in onderhandeling zowel analoog als digitaal. Voor tmf vast helemaal het einde. Ik hoop dat slam tv gewoon clips gaat blijven uitzenden. Want het is best wel eens lekker om gewoon te kijken zonder dat je hoeft te zoeken en wordt verrast met welke clips er allemaal langs komen. Dat heeft toch wel wat.

Gast
A. Pietersen
maart 31, 2011 18:49

Inderdaad, laat de kabelaars eisen dat er 2 muziekzenders komen die voor een ieder wat heeft. Populair station met top 40-clips en een zender met een mix van alternatieve rock met populaire clips. Verder moeten de bestaande muziekzenders als TV-Oranje (liefhebbers van Nederlandse baggershit) gewoon kunnen blijven bestaan alsmede XITE. Wellicht zou XITE zich nu wat meer op de hits kunnen concentreren als alternatief. Maar zoals het nu gaat zou ik zeggen: “TMF en MTV van de kabel afhalen”. Kans gekregen en verprutst.

Gast
Bart V.
maart 31, 2011 18:29

En iedereen die zegt dat je zelf naar You Tube kan gaan om filmpjes te kijken, ja dan kan je wel de hele televisie afschaffen. Pauw en Witteman en DWDD staan ook de volgende dag op het internet, bij RTL kun je ook van alles terugkijken. De journaals van de NOS kun je ook aanklikken op NOS.NL
En waarom pas per 4 april TMF 24 uur op TMF.NL – Dat hadden ze toch wel eens eerder kunnen doen en dan het via de tv op TMF promoten? Het lijkt wel of MTV de TMF heeft gekocht om het nu een beetje te laten verdwijnen om zo MTV het alleenrecht te geven. En wat een mislukte zooi zien we op MTV. Gangsters die hun crib laten zien en oh wat zijn we toch gelukkig met een veel te grote auto en een enorm zwembad. Maar muziek zie je er niet meer. De M staat zeker voor modder in MTV

Gast
Hans
maart 31, 2011 17:42

Zo te horen heeft MTV geen zin om TMF digitaal door te laten. Het gaat gewoon allemaal om de poen, alles moet wat opleveren en het mag geen cent meer kosten.

Wat ik best opmerkelijk vond is de lancering van het nieuwe MTV programma wat over meisjesprostitutie gaat. In de uitzending van Pauw en Witteman van 29 maart vertelde Tess Milne daar heel erg uitgebreid over. Best vreemd dat MTV zich ineens zorgen gaat maken over meisjes in erbarmelijke omstandigheden. Maar niets is minder waar, dit is gewoon een commerciële deal met stichting PLAN Nederland. MTV krijgt een mooi programma en PLAN krijgt publiciteit.. tadaa! Zo hypocriet.

Gast
gtstfites
maart 31, 2011 17:34

Wacht even UPC en Ziggo waren toch rond met TMF? Ziggo had vroeger MTV2 en die werd eruit gehaald kunnen ze MTV1 ook even wegdumpen? TMF moet op MTV! Ik kijk elke dag TMF.

Gast
inge
maart 31, 2011 17:23

Ook youtube is natuurlijk een grote concurent voor TMF geweest. Zat je voorheen nog de hele dag op de top 40 te wachten, nu tik je gewoon je favoriete video clipp of nummer op youtube in en wala!

Maar inderdaad maak van MTV lekker een digitale zender het eeuwig herhalen van Sweet 16, Teen Mom, Life Of Ryan, Hulk Hogan en Room Raiders boeien mij inderdaad ook niet echt. Het is allemaal zo gespeeld en nep!

Gast
Bjorn
maart 31, 2011 17:18

Jullie hebben het helemaal verkloot. Nederland mist een leuke muziekzender, in samenwerking met een radiostation? Met live concerten, muziek programma’s en showbiz programma’s.

Ik hoop dat RTL snel met RTL 8 iets nieuws gaat doen met muziek. Zo jammer dat TMF zo achterruit is gegaan sinds het bij MTV hoort.

Gast
ivo
maart 31, 2011 17:13

publiceer wel juiste informatie

dit was het persbericht zoals die verzonden is

TMF WEER 24 UUR PER DAG BESCHIKBAAR

Amsterdam, 31 maart 2011
Vanaf 4 april is TMF weer 24 uur per dag beschikbaar, via http://www.tmf.nl.
Op dit moment wordt er gewacht met het introduceren van een interactief digitaal TMF tv-kanaal totdat de gesprekken met de verschillende tv-operators zijn afgerond. In de tussenliggende periode kunnen kijkers online 24 uur per dag genieten van een nieuwe programmering met heel veel muziek. Naast online kunnen kijkers ook 24 uur per dag kijken naar TMF op het al bestaande digitale tv-kanaal TMF NL. Het kanaal waar het Nederlands product voorop staat.

“De afgelopen maanden hebben we heel hard gewerkt aan het vormgeven en invullen van TMF als een interactieve tv zender in een digitale omgeving. We zijn nu nog volop in gesprek met onze partners en wachten daarom met deze introductie. In de tussenliggende periode is TMF voor iedereen online te bekijken. Het organiseren van het TMF Awards Festival op 12 juni in Amsterdam geeft de relevantie van TMF en het geloof in een goede toekomst van TMF duidelijk weer.”, aldus Niels Baas General Manager MTV Networks.

De 24-uurs programmering staat bol van muziekprogramma’s, waar onder de populaire TMF Superchart gepresenteerd door Amir Charles en het interactieve programma van Veronica van Hoogdalem, Veronica’s dag top 5.
TMF vanaf 4 april 24 uur via http://www.tmf.nl en via het digitale Nederlands product tv-kanaal TMF NL. Zie voor meer informatie over beschikbaarheid van TMF http://www.tmf.nl

Gast
Michel
maart 31, 2011 16:55

@Kevin: Zo werkt de mark nou eenmaal en dit gebeurd bij bedrijven dagelijks. MTV zag de kans TMF te kopen van Arcade een aantal jaren geleden en heeft dit ge daan. De invulling van het kanaal had anders gekund dat is waar. Ondanks dat heeft internet (oa door youtube en illegaal downloaden) een kanaal als TMF ingehaald dus het verdwijnen van TMF had zoiezo toch wel gebeurd. Jammer dat wel want, vooral een paar jaar gelden was het echt een leuk kanaal.

Verder zou MTV weer wat meer muziekprogramma’s moeten uitzenden. Dat hoeven niet alleen clips te zijn maar, gewoon programma’s over muziek. (events, archieven, doku’s, concerten etc) aangevuld met wat meer programma’s en series van eigen bodem. Ja dat is duurder dan amerikaans product maar, ik denk dat het uiteindelijk de doelgroep zal verbreden en dus weer meer geld op zal leveren. MTV is nu meer een soort bij zender en ik denk als ze dit zouden doen het een een beduchte concurrent van RTL5 zal kunnen worden. (programma’s als echte gooische meisjes in de Jungle, Oh oh Cherco en take me out maar, dan anders zouden prima op een zender als MTV passen) Evenals een talkshow ala Jensen (waarvan ik denk dat RTL hier binnenkort wel mee gaat stoppen) of Mental Theo met een eigen talkshow. MTV zou deze mogelijkheden eens moeten onderzoeken en op zoek moeten gaan naar meerdere nieuwe sponsoren.

Gast
Anoniem
maart 31, 2011 16:24

Goed dat die Veronica op tijd naar RTL5 is overgestapt. Zou zonde zijn.. ze is een talentje.

Gast
Emma
maart 31, 2011 16:23

Goed dat die Veronica op tijd naar RTL5 is overgestapt. Zou zonde zijn.. ze is een talentje.

Gast
Eddy
maart 31, 2011 16:15

Het uitzenden van clipjes op tv is door o.a. youtube overbodig geworden. Ik vind het ook jammer, maar dingen verdwijnen nu eenmaal, en we worden allemaal ouder waardoor je dus op een gegeven moment ook niet meer tot de kern doelgroep van tmf/mtv behoort.

Gast
Kevin
maart 31, 2011 15:30

Eeuwig zonde dat TMF niet meer is. MTV maakt er een potje van.. Die Amerikaanse series boeien mij ook totaal niet. Ik wil muziek. En goede muziek! De laatste tijd was TMF veel te veel into de Opposites, Jeugd van tegenwoordig etc. etc. rotzooi.. TMF had nooooit verkocht mogen worden aan MTV! Want nu zie je waarom….

Gast
ietzen
maart 31, 2011 15:29

begrijp eigenlijk niet dat ze tmf niet eerst op de plek van tmf nl zetten. Beetje raar dat de hoofdzender verdwijnt en een zender als tmf nl gewoon te zien is. Het merk zegt me ook niets meer wat mij betreft verdwijnt heel mtv en tmf. Ik vind er niets meer aan en kijk al jaren niet meer. Ik begrijp dat de hele dag clips uitzenden niet meer rendabel is, maar de m die in de naam staat voor music dat slaat gewoon nergens meer op zo.

1 kanaal dat mtv en tmf vervangt met alleen maar muziek zou toch mogelijk moeten zijn? Ook al is het alleen maar digitaal, want die kant gaan we toch op.
Zo’n kanaal wat upc heeft vind ik wel wat XITE, daarop kun je ook on demand clips uitkiezen

Gast
Bart V.
maart 31, 2011 15:13

Bij TMF (of MTV) denken ze nog steeds dat ze jongeren kunnen vinden die voor de rotzooi van TMF willen gaan betalen. Betaalde SMS diensten, digitale kanalen, TMF platforms of hoe ze het noemen – allemaal heel mooi, maar kans op succes: nihil. Hoeveel mensen kijken er naar RTL lounge of FOX Life? Is dat commercieel een succes? Noway. Wat scoort MTV zelf? Ze hadden beter TMF op MTV kunnen zetten. Bij MTV zie je alleen maar Amerikaanse jongeren die alleen maar druk bezig zijn met van alles, bij voorkeur luxe, maar je ziet er amper nog een clipje.

Gast
B.K.
maart 31, 2011 14:57

En is er hier iemand die hier rouwig om is?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen