Marc-Marie schaamt zich ervoor dat hij zich overal voor schaamt

Marc-Marie Huijbregts schaamt zich ervoor dat hij zich overal voor schaamt, vertelt de cabaretier in gesprek met NPO Radio 1. “Daar zit namelijk ook een randje aan dat het koket kan worden.”

Marc-Marie Huijbregts © RTL

Sommige BN’ers pronken er maar al te graag mee: de eigenaardigheden van hun eigen brein. Neem Matthijs van Nieuwkerk, die altijd met zichtbaar genoegen verkondigde dat hij niet over snelwegen durfde te rijden. Niemand die daar beter van wordt of iets aan heeft, maar het lijkt het ego te strelen om nét even anders te zijn dan de rest.

Marc-Marie’s schaamte

Marc-Marie Huijbregts heeft ook zo zijn eigenaardigheden. De komediant vertelt dat hij zich heel erg vaak en heel erg veel schaamt. Dat is dan weer zijn eigenaardigheidje. “Ja, ik schaam me dus weer voor het feit dat ik me overal voor schaam”, legt hij uit in De Perstribune op NPO Radio 1.

Waarom schaamt hij zich daarvoor? “Want er zit namelijk ook een randje dat het koket kan worden, van: ‘Oh, ik vind mezelf zo verschrikkelijk’, en dat iedereen tegen me zegt: ‘Ah nee, dat is helemaal niet.’ Dat vind ik ook vervelend namelijk.”

Vreselijke stem

Waar schaamt Marc-Marie zich voor? “Ik heb zoveel… Ik vind mezelf lelijk, ik vind mijn stem waar iedereen altijd over begint natuurlijk vreselijk, ik vind zoveel erg aan mezelf, maar dat koketachtige ligt natuurlijk altijd op de loer als ik mezelf daarover hoor, dus dat vind ik ook wel stom.”

Waarom begint hij er dan toch over? “Ja. Maar dan hou je een beetje de regie misschien. Door het zelf te benoemen. Door het zelf te zeggen, ja.”

Er zijn ook dingen waar hij zich niet voor schaamt. “Misschien schaam ik me minder voor mijn innerlijk inderdaad.”

Een humble brag verpakt in schaamte. En door…

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u Ilse DeLange een leuke persoonlijkheid?

Tussenstand

Aan het laden ... Aan het laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen