Wordt Hélène Hendriks ooit nog topfit? ‘Ik blijf staan in talkshow’
Hélène Hendriks heeft een ingrijpende operatie achter de rug waardoor ze nog altijd met veel pijn kampt. Wordt ze ooit nog topfit of zien we haar voor de rest van haar carrière staan op televisie?
© SBS Deze zomer kon Hélène Hendriks slechts twee weken haar eigen talkshow De Oranjezomer presenteren. En dan nog alleen staand, vanwege de aanhoudende rugpijn. Voor SBS 6 is de populaire presentatrice goud waard, dus de grote vraag is: hoe blijvend is de schade? Zal ze alleen nog maar beperkt ingezet kunnen worden? En uitsluitend staand?
Uit rolstoel
Hélène vertelt in de vrijdag-VI dat ze in elk geval uit haar rolstoel is. “Ik ben weer helemaal uit die rolstoel. Het gaat goed. Ik ben wel weer bijna een maand aan het werk, dus het gaat goed. Ik ben er nog niet helemaal. Veel revalideren, maar ik kan zitten.”
Wel blijft ze vooralsnog gewoon staan in De Oranjezondag, dat vanavond weer terugkeert op tv. “Ik ga staan, want anders moeten ze alles weer gaan vernieuwen daar.”
Financiële zaak
Johan Derksen vindt dat geestig. “O, het is nu een financiële zaak? Je móét staan nu?”
Hélène: “Ja, hahahaha.”
Ze is wel een hoop afgevallen. “Ja, dat gaat dan vanzelf hoor, als je pijn hebt.”
Topfit
Wanneer is Hélène weer topfit? Ze zegt in In De Wandelgangen: “Nou, over een maandje of drie, denk ik. Ja hoor.”
Is de pijn dan weg? “Ik denk het wel, maar ik klaag niet hoor. Ik ben er eerlijk gezegd ook wel echt klaar mee om daarover te praten.”
Verder hoopt ze dat mensen haar niet meer te vaak sterkte wensen. “Dat is ook heel erg lief, maar het gaat er meer om dat ik me er ongemakkelijk bij voel. Ik denk dan: ja, er zijn wel andere belangrijke dingen. Heb het maar even over andere dingen.”