Tv-blunder Marieke Elsinga? ‘Zo’n spijkerbroek kan dus écht niet’
Marieke Elsinga mag ondanks al haar flops weer wat proberen van RTL 4: ze zit in de jury van het nieuwe tv-probeerseltje Play That Song Again. Hoe doet ze het? “Vreselijke spijkerbroek.”

Carlo Boszhard en zijn vriend hebben na Make Up Your Mind weer wat nieuws bedacht, namelijk Play That Song Again, een tv-show waarin artiesten ‘iconische’ liedjes van vroeger in een nieuw jasje steken. In werkelijkheid is het één grote zelffelicitatie, waarbij de BN’er-juryleden de optredende BN’er-kandidaten ongelooflijk veel veren in de bips steken.
‘It’s true!’
Het begon gisteren al direct in de eerste minuut, na een optreden van gastvrouw Chantal Janzen. Zij kondigt na haar liedje De Hele Grote Carlo Boszhard aan (“Carlo Boszhard, daar zit-ie. De showman in hart en nieren!”), waarna hij er metersdiep in gaat bij haar: “Eerst even complimenten: die opening kan alleen maar Chantal Janzen! Ja, ja, it’s true!”
Zucht, kan dit niet gewoon na afloop bij de borrel? Hoe dan ook: naast Carlo zitten de flauwe Billy Dans en Qmusic-klaagzang Marieke Elsinga in de jury. Een dreamteam of hebben Chantal en Marieke hun zoveelste flop te pakken?
Geen flop
Het is geen flop, zegt kijkcijferautoriteit Tina Nijkamp op haar analysekanaal. “Er was weinig concurrentie voor Play That Song Again maar het was natuurlijk spannend voor Carlo Boszhard en zijn vriend Herald. Hoe is hun format van start gegaan? Ook voor Chantal Janzen spannend. Het was haar EERSTE tv-optreden als presentatrice in 2025.”
“Hoe is het gegaan? Komt er net als bij het eenmalige Make Up Your Mind toentertijd een vervolg? Het zou kunnen. Het veel gepromote Play That Song Again had 721 duizend kijkers. Niet bijster veel, maar er is ook niet heel veel tv gekeken. In de commerciële doelgroep 25-54 jaar had het een marktaandeel van 25,8 procent en dat is echt heel goed.”
Amusant
Play That Song Again was ook het best bekeken programma van acht uur en half negen. “Make Up Your Mind startte op 15 mei 2021 met een eenmalige special overigens met ruim 1,2 miljoen kijkers.”
Wat vond Tina er zelf van? Entertainend en amusant, zegt ze. “Maar ik miste heel erg echtheid. Iets teveel incrowd ook. Werd niet duidelijk of artiesten zelf voor de nummers hadden gekozen of niet. Ook bij de remix bleef dat te vaag vond ik. Voelde wat neppig.”
Spijkerbroek
Het doel van het programma moet volgens Tina veel duidelijker. En de jury? “Die was te enthousiast. Werd echt cringe. En als bedenker van het format was Carlo in de jury vreemd. Hij zal die nummers thuis toch wel al gehoord hebben allemaal?”
Bovendien vindt Tina de styling van een van de juryleden echt helemaal niet goed. “De spijkerbroek van Marieke Elsinga is heel raar. In zo’n glamourformat past dat niet.”
Verkleedpartijtje
Mediajournalist Jef Willemsen is ook niet enthousiast. “Weet je wat de grote manke van Play That Song Again is? De artiesten eerst de clip laten naspelen”, schrijft hij op X.
“Aardig verkleedpartijtje maar het voegt weinig toe aan het opnieuw uitvinden van een hit. Plus het rukt het tempo uit de show. Laat deelnemers zelf kiezen en start direct hun versie.”