Na gigantische ophef: Arjen Lubach reageert op gecrashte comedian

Arjen Lubach reageert voor het eerst op de enorme mediaophef die is ontstaan over de stand-up comedian die hij voor de bus heeft gegooid: Stefan Pop. Zijn reactie is kort maar krachtig…

Stefan Pop en Arjen Lubach © RTL

Het is een van de gênantste fragmenten ooit in de geschiedenis van de Nederlandse televisie: het optreden van de relatief onbekende komediant Stefan Pop in de nieuwe commerciële tv-show van Arjen Lubach. De VPRO-verrader wíst hoe erg Stefan af zou gaan met zijn humorloze verhaaltje, maar besloot het toch gewoon op zender te gooien.

Vermorzelde pop

Die Stefan is na de uitzending echt compleet vermorzeld door critici en hij is ook nog eens belachelijk gemaakt in Vandaag Inside. En dit was dan zijn introductie bij de grote massa. Iedereen weet dat dit nooit meer goed komt: je hebt immers maar één kans om een goede eerste indruk te maken.

Stefan heeft zijn mislukte tv-optreden nu toegelicht op het podium van de Rotterdamse comedyclub Haug. “Dank aan Comedy Club Haug dat ik spontaan mee kon doen dit weekend en mijn verhaal kon doen. En alle collega’s die liefdevol meedachten of dit filmpje wel of niet plaatsen een goed idee is”, zegt hij bij het filmpje op Instagram (zie onderstaand).

‘Mijn keuzes’

De tv-crash zorgt voor veel verdriet bij Stefan. “Hier mijn reactie op deze week. Dit waren mijn keuzes, mijn baalmoment”, zegt hij.

Hij vervolgt: “Ik had stukken uit mijn voorstelling achter elkaar gezet die in de voorstelling verspreid zaten en wellicht daardoor beter tot hun recht kwamen dan in deze volgorde achter elkaar op tv. Dat is met de ervaring die ik heb, een keuze geweest die niet zo had moeten uitpakken.”

Verpest

Stefan vindt het vooral erg dat hij het heeft verpest voor zijn collega’s. De volgende stand-up comedian zal immers al helemaal met argusogen worden bekeken.

Daarover zegt hij: “Waar ik vooral van baal is dat ik enorm waardeer dat er risico wordt genomen door Arjen Lubach en zijn team om ruimte te bieden voor stand up in zijn show en ik niet zou willen dat een volgende comedian die de kans krijgt, niet met open blik wordt ontvangen naar aanleiding van mijn optreden.”

Artistieke keuze

Wat is er nou misgegaan? Stefan: “We hadden er een gesprek over met de producent en toen hadden we besloten: weet je wat, hij doet altijd heel zware onderwerpen, wat nou als jij een lichter onderwerp doet? Ik dacht: nou, dat is een goed idee, laten we dat doen, dan ga ik gewoon over het gezinsleven en een beetje over m’n kids en m’n vriendin praten.”

“Dat was de artistieke keuze, maar ik kan je wel verklappen: niet de goede keuze, dat ging goed mis! In de eerste minuut voelde ik het al. Je staat daar, dan doe je je eerste grap en dan denk je: o wacht eens even, dat is niet wat ik moet doen hier. Maar je kan niet terug, want je zit klem! Je kan geen kant op!”

Shitstorm

Stefan had nooit verwacht dat zijn optreden zóveel zou losmaken. “Ik kwam af en een hele shitstorm. Ik kreeg allemaal negatieve berichten, iedereen vond het kut en niet goed genoeg. Ik accepteer alle kritiek.”

Soundos El Ahmadi steekt Stefan een hart onder de riem. “Ik had dit wekelijks bij De Wereld Draait Door 😂. Is allemaal goed gekomen joh”, zegt ze.

Lubach reageert

Tim Hofman vindt het moedig van Stefan dat hij zo reageert. “Zo gaat dat. Voorwaarts!”

En dan zijn we nu aangekomen bij de reactie van Arjen Lubach. Wat heeft hij erover te zeggen? Hij schrijft onder de post van Stefan: “❤️💪🏻”

Fragment

Het bewuste filmpje:

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u Ilse DeLange een leuke persoonlijkheid?

Tussenstand

Aan het laden ... Aan het laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen