Na Arjen Lubach ook mannen Even Tot Hier naar RTL? ‘Interessant’
Gaan Niels van der Laan en Jeroen Woe, de mannen van Even Tot Hier, in 2025 óók voor een overstap naar RTL? Net als Arjen Lubach? Het zou Jordi Versteegden niets verbazen. “Interessant.”
Het is de opvallendste tv-transfer van de afgelopen tijd: die van Arjen Lubach van de NPO naar RTL 4. De reden is uiteindelijk gewoon geld. Meer geld voor het programma, meer geld voor de redactie en het belangrijkst: meer geld voor Arjen. “En het zou me niet verbazen als hij ook met livemuziek gaat werken”, zegt Jordi Versteegden.
Cachet
Telegraaf-verslaggever Jordi denkt dat livemuziek het programma van Arjen meer cachet kan geven. Hij zegt in een video: “Daar is gewoon geld voor nodig en dat was er niet bij de NPO. Ik denk dat dat de sfeer nog wel kan verhogen.”
En op de mogelijkheden bij RTL zullen ook andere NPO’ers jaloers worden, denkt hij. “Het is geen fijne periode bij de NPO op dit moment. Dat komt door al die rellen die zich daar hebben afgespeeld. Het was dit jaar nog dat het rapport-Van Rijn gepresenteerd werd. Er zijn een hoop presentatoren daar die zich afvragen: waar ligt mijn toekomst?”
Restricties
Meer NPO-sterren zullen Arjen achterna willen, denkt Jordi. “We hadden het net al over budget — dat is een reden om op te stappen — maar het heeft ook te maken met al die restricties en regeltjes waar de NPO aan verbonden is. Mensen vragen zich toch af: ligt hier mijn toekomst of misschien toch wel bij de commerciëlen?”
Gaat het Even Tot Hier-duo Niels van der Laan en Jeroen Woe er ook achteraan? Jordi denkt van wel. “Ik dacht: het zou niet heel raar zijn dat de mannen van Even Tot Hier, die heel succesvol zijn bij BnnVara, echt het vlaggenschip zijn daar op dit moment, dat zij denken op een gegeven moment: ja, wat valt er voor ons hier nog te halen?”
Om de hoek
Een overstap zou niet raar zijn, aldus Jordi. “Niet in de laatste plaats omdat Even Tot Hier ook geproduceerd wordt door MediaLane, het bedrijf van de dochter van Joop van den Ende. Die produceert ook steeds meer bij RTL. Het zou me niet verbazen als die mannen op een gegeven moment ook een keer om de hoek gaan kijken en naar RTL gaan.”
RTL biedt met Videoland bovendien een creatieve uitlaatklep. “Het wordt een steeds groter platform met een steeds groter bereik. Dan wordt het steeds interessanter voor andere presentatoren om over te stappen.”