Bridget Maasland gesloopt in De Telegraaf: ‘Ze is een vals kreng!’
Bridget Maasland krijgt een keiharde verbale klap in haar gezicht van een Telegraaf-columnist, namelijk Mark Koster. Hij zet haar neer als een ‘vals kreng’. “Zij is eigenlijk nóg triester!”
Linda de Mol heeft mazzel dat ze al eens een oeuvre-award heeft gepakt, want met haar huidige bizarre mediahouding had ze die nooit meer gekregen. Naast haar Noord-Koreaanse houding ten opzichte van de pers, blijkt nu ook dat ze een glowfilter geëist heeft tijdens de opnames van Gooische Vrouwen. Alléén Linda ziet er daardoor jonger uit in die serie.
Glimmerglass
Het heeft tot behoorlijk wat kritiek geleid, waaronder van Bridget Maasland. “Ik denk helemaal niet dat het zo’n probleem is dat het wordt gebruikt, alleen het valt bij deze serie zo op omdat het maar op één personage steeds is”, katte ze gisterenavond nog in RTL Boulevard.
De makers beloven beterschap vanaf de vierde aflevering — mogelijk wordt dan iedereen onder de vaseline geplakt — maar Bridget heeft er een hard hoofd in. “Ik denk dat het heel lastig wordt, want het is toch zo’n glimmerglass-filter die eigenlijk al op de camera zit die jou vangt? Dat kun je niet later nog gaan aanpassen.”
Vals kreng
Mediacolumnist Mark Koster geeft Bridget nu flink wat billenkoek. “Nog triester dan het filter van Linda zijn de valse krengen die erover vallen”, roept hij in de kop van zijn Telegraaf-column.
“Heel veel op televisie is nep, maar als Linda de Mol nog iets nepper is dan is het land te klein. Het was mij ontgaan: de glans op het hoofd van Linda de Mol. Maar het viel een leger aan valse krengen wél op.”
Commandant
Wie dat leger volgens hem aanvoert als Commandant der Strijdkrachten? Bridget. Zij is ‘zelf extreem ijdel’, meent Mark. “Als er iemand bezig is met de buitenkant is het de Boulevard-presentatrice.”
Bridget is tien keer erger dan Linda, vindt hij. “Sinds ze niet meer drinkt, en in de overgang is, moet gans de natie naar haar Insta-preken luisteren. Ze doet alsof ze puur natuur is, maar dat is ze niet, want ook zij smeert en boetseert zichzelf. Ze heeft een waar businessmodel gebouwd op uiterlijk verval.”
Skincare
Een waar businessmodel? Ah, Bridget lanceert over twee dagen als zoveelste BN’er een eigen skincare-lijn. “Hormoonvriendelijk, vegan, parfumvrij en dierproefvrij van kruin tot kruis”, roept ze.
Tja, logisch dat Bridget zo pinnig is over Linda. Ze staat net op het punt om haar eigen crèmepjes op de markt te brengen, terwijl Linda terloops onthult hoe het allemaal een stuk makkelijker kan: gewoon één glimmerglassfiltertje en klaar ben je!