Jan Smit krijgt onverwacht Ronnie Tober op z’n dak: ‘Geklaag!’
Nou, die ziet Jan Smit dus absolúút niet aankomen. Helemaal vanuit het niets krijgt hij plotseling Ronnie Tober op z’n dak. Die van die rozen naar Sandra. “Wat een geklaag allemaal!”
Jan Smit heeft op het sociale medium X een hele hoop herrie geschopt omdat de koffer van zijn dochter niet op tijd is aangekomen in Heraklion. Hij pakte luchtvaartmaatschappij TUI even goed aan. “Het lijkt me niet zo moeilijk om even te checken waar op Schiphol haar koffer momenteel is. 😊 Graag horen wij van jullie wat (nog meer) te doen.”
Wereldprobleem
Vindt Jan het niet een beetje ver gaan om TUI zo publiekelijk aan te spreken? “Geloof mij. Als je op die leeftijd voor het eerst met vriendinnen op vakantie mag en je koffer komt niet aan, is dat een wereldprobleem. 😉”
Jan eist natuurlijk indirect een voorkeursbehandeling, maar daar voelt hij zich niet schuldig over. “Laat ik het nu eens een keer in mijn voordeel gebruiken, als het lukt! Omdat ik de rest van de tijd (inmiddels 28 jaar) door mensen zoals jij, meestal vooringenomen, zonder reden of enige feitenkennis word afgezeken”, sneert hij tegen een criticus.
Sneer van Ronnie
Ronnie Tober vindt het wél gênant en hij wijst Jan nu publiekelijk terecht in de Story. Hij vindt dit desgevraagd niet ‘de juiste manier om je gelijk proberen te halen’. “Nee”, zegt hij kort maar krachtig.
Zelf zou Ronnie dit dus nooit doen. “Ik heb ook een keer meegemaakt dat mijn koffer kwijt was toen ik in Amerika aankwam. Nadat ik er melding van had gemaakt, kreeg ik zonder dat ik erom vroeg een schadevergoeding om de eerste dagen door te komen. Maar kennelijk is het geklaag op social media van deze tijd.”
‘Hou er niet van’
Tot overmaat van ramp valt ook Hans Kazàn, een soort Hans Klok maar dan met belegen kaarttrucjes, hem aan. “Zelf houd ik er niet van. Maar ik begrijp dat mensen het proberen. Zeker wanneer je zoals Jan Smit veel volgers hebt. Je maakt gebruik van je naam. Persoonlijk zou ik een bedrijf nooit openlijk aanspreken.”
En daar sluit Marijke Helwegen zich bij aan. “Ik zou het bedrijf altijd persoonlijk contacten. En als dat niet helpt, dan naar de pr-afdeling. Maar nooit publiekelijk. Je zou het zelf ook niet leuk vinden als men jou publiekelijk aanvalt.”