De Slimste Mens pissig over kritiek Tina Nijkamp: ‘We gaan dóór!’
Marc Dik, producent van De Slimste Mens, reageert ietwat geprikkeld op de constatering van Tina Nijkamp dat de kennisquiz minder scoort dan voorheen. “We gaan gewoon door!”
Er waren jaren dat televisiekijkers het in de zomer nergens anders over hadden dan De Slimste Mens. Vooral kandidaten met een slechte algemene kennis werden op het schavot gezet. Maar tegenwoordig hoor je eigenlijk niemand meer over de NPO 1-quiz, constateert opiniediva Angela de Jong. De show is volgens haar ingehaald door B&B Vol Liefde.
‘Te vaak op tv’
Tina Nijkamp, de kijkcijferautoriteit van ons land, onderbouwt de afgenomen belangstelling met cijfers. “Toch best wel heftig. De Slimste Mens is sinds dit seizoen gewoon MEGAHIT af. Ook zonder Olympische Spelen geen dag richting of boven 2 miljoen”, schreef ze gisteren op haar analysekanaal.
De boel is te veel uitgemolken, vreest ze. “Te vaak uitgezonden in te korte tijd lijkt mij de voornaamste reden. De bijzonderheid is er vanaf. Terug naar één keer per jaar lijkt mij het beste om te doen.”
Geprikkeld
Marc Dik, de producent van De Slimste Mens, reageert daar ietwat geprikkeld op. “Iedere dag zo’n 1,6 miljoen kijkers voor De Slimste Mens. Wat minder dan andere jaren door ijzersterke concurrent B&B. Maar nog steeds een dagelijkse klapper en vaak best bekeken programma”, schrijft hij op X.
Aan de commentaren van Angela en Tina heeft hij absoluut geen boodschap. “Hoewel Tina Nijkamp vindt dat het te vaak op de buis is gaan we er nog jaren mee door.”