Bizarre fout rond talkshow Carrie ten Napel: ‘Dit zou kansloos zijn’
Gaat Carrie ten Napel zich met haar talkshow – ze zal op vrijdagen te zien zijn op de plek van Eva Jinek – exclusief richten op vrouwen? “Dat zou op de oude DWDD-plek kansloos zijn.”
Eva Jinek en haar avocadotafel trappen bíjna af in de vooravond van NPO 1. Over anderhalve week begint ze op het roemruchte tijdslot van De Wereld Draait Door. Ze zal, in tegenstelling tot Matthijs van Nieuwkerk toen, niet vijf dagen maar vier dagen per week te zien zijn. Van maandag tot en met donderdag. Dan begint haar weekend lekker al op vrijdag.
Voor vrouwen?
Wat er dan op vrijdag gaat gebeuren? Dan zal Carrie ten Napel te zien zijn met haar programma Carrie op Vrijdag, live vanuit het clubhuis van de IJsselmeervogels in Bunschoten-Spakenburg. Dat klinkt allemaal ontzettend volks, dus het lijkt dat ze vooral de gewone man en vrouw wil bedienen. Nou ja, of toch alleen de gewone… vrouw?
Rob heeft door de nieuwe adverteerdersinformatie van de Ster lopen spitten en zag daar merkwaardige doelgroepinformatie staan bij de talkshow van Carrie. ‘Doelgroep: Vrouwen 25-67 jaar’, staat erbij.
‘Was me ontgaan’
Echt héél erg vreemd, vindt Rob het. Hij schrijft op X: “Was mij eerlijk gezegd ontgaan, maar Carrie ten Napel gaat dus straks vanuit een voetbalkantine een talkshow maken gericht op… vrouwen!? Informatie komt van de Ster, die de reclamezendtijd verkoopt.”
Dat de NPO liever geen kijkers boven de 67 wil is volgens Rob minder vreemd. “Dit is de ‘commerciële’ doelgroep voor de NPO. In principe zijn al hun programma’s voor die doelgroep, op natuurlijk kinderprogramma’s na.”
‘Is een foutje!’
Wil Omroep MAX hier echt een vrouwenprogramma van maken? Nee, toch niet. “Omroep MAX laat me weten dat dit een foutje is: Carrie op Vrijdag is nadrukkelijk voor iedereen bedoeld en Ster gaat dit rechtzetten”, meldt Rob.
“Gelukkig maar, want met een vrouwenprogramma waren ze op de oude plek van DWDD echt kansloos geweest.”